Natalie Parkanová
marketingová manažerka
TirexTyre a.s. (TTG SE)
Praha
Zimní sezóna 2024/25 v TirexTyre odstartovala v pondělí 30. října, kdy došlo k celoplošnému ochlazení v České republice, a trvala až do první poloviny prosince. Během této doby jsme zaznamenali výrazný růst obratu, k němuž významně přispělo otevření našich nových skladových kapacit v Přerově na Moravě. Tento krok nám umožnil efektivněji reagovat na poptávku a zkrátit dodací lhůty. Dařilo se prodejům všech kategorií značek. Nejvýraznější dynamiku jsme zaznamenali ve středním segmentu, kde se projevila silná poptávka a širší nabídka produktů. Prémiový segment rostl rovněž pozitivně, avšak některé nedostatky v objednávkách předobjednávek u vybraných dodavatelů omezily jeho plný potenciál. Ekonomický segment zaznamenal nejmírnější růst. Celkově hodnotíme zimní sezónu velmi pozitivně. Díky investicím do optimalizace logistiky a efektivnějším procesům jsme byli schopni zvládnout vyšší objemy objednávek bez zásadních provozních komplikací. Na základě získaných zkušeností a tržních trendů plánujeme nadále rozvíjet naši distribuční síť a posilovat dostupnost klíčových produktových kategorií, abychom i v budoucnu dokázali flexibilně reagovat na potřeby našich zákazníků.
Martin Boháček
jednatel společnosti
PNEU Bohářek MB s.r.o.
Letošní sezóna nám tentokráte nadělila práci, která oproti minulým rokům nebyla tak nárazová. Postaralo se o to počasí, které nám v průběhu listopadu přálo. O to se ale práce více rozprostřela do celé zimní sezóny. Je to však skutečnost, za kterou jsme rádi, protože jsme během sezóny dokázali obsloužit téměř všechny naše zákazníky v rozumných čekacích lhůtách. Větší část zákazníků nás navštívila již během října a listopadu, kdy bylo ještě relativně tepleji. I proto, když začal padat sníh, jsme měli dostatečnou kapacitu vyjít vstříc těm, kteří s přezutím vyčkávali na poslední chvíli. Když se zaměříme na prodej samotných pneumatik, zde dlouhodobě těžíme z dobře nastavené filozofie, kterou razíme od samotného vzniku našeho pneuservisu – Pneu na míru. Snažíme se zákazníkům hledat nejlepší řešení z pohledu očekávání od obutí vozu vs. cena. Tento přístup je další dílek do naší skládačky doručit každému zákazníkovi, který navštíví náš pneuservis komplexní službu. Každý rok se potýkáme s nárůstem poptávky o naše služby i o portfolio pneumatik. Tento rok tomu nebylo jinak. Díky šikovnosti a pracovitosti našeho týmu dokážeme pravidelné nárůsty zvládat s kvalitou a rychlostí, které jsou pro zákazníka klíčové. Letošní sezóna byla velmi vydařená, ale pro nás všechny velmi náročná.
Ing. Daniel Crkoň
Mikona s.r.o.
Púchov
Slovensko
Zimní sezóna 2024/25 byla z hlediska prodeje zimních osobních pneumatik výrazně nadprůměrná. Ze své 33leté praxe si troufám říci, že jsem takovou sezónu ještě nezažil. Zvláštní je, že sezóna byla konstantní, zcela nezávislá na aktuálním počasí. Právě velký a dlouhodobý nápor způsobil obrovské psychické i fyzické vyčerpání zaměstnanců servisu, za což jim patří velký obdiv a poděkování od vedení naší společnosti. Jen díky jejich nasazení jsme obsloužili více zákazníků než v předchozích letech. Za naši společnost mohu říci, že rok 2024 byl z hlediska prodeje osobních pneumatik (zejména zimních) úspěšný, což ovšem neplatí pro segment nákladní dopravy, kde se celý slovenský trh stále neprobudil a dá se říci, že stagnuje.
Filip Násada
obchodní ředitel Česko & Slovensko
Kumho Tire Europe
Osobně si myslím, že poslední zimní sezóna většinu prodejců opět pozitivně překvapila. Mnozí ji hodnotili jako nejsilnější sezónu za posledních nejméně dvacet let, co se týče počtu prodaných pneumatik. Poptávka po zimních pneumatikách byla vysoká, což se projevilo v nárůstu dostupnosti některých výrobců již v polovině sezóny. Naší společnosti se v uplynulém roce podařilo rozšířit distribuční síť a navázat spolupráci s několika klíčovými hráči na českém trhu. Naším cílem je uspokojit potřeby rostoucí poptávky po pneumatikách Kumho a zajistit našim distributorům včasné dodávky zboží. Vzhledem k tomu, že se v současné době zaměřujeme pouze na kontejnerové zásilky z našich továren v Asii, přinášejí právě včasné dodávky každou sezónu nové výzvy. Navzdory mnoha problematickým faktorům se nám i v minulé sezóně podařilo dodat většinu zboží našim distributorům včas, a zajistit tak dostatek zboží pro potřeby trhu.
Jan Novotný
jednatel společnosti
Storex FST, spol. s r.o.
Ústí nad Labem
Minulou zimní sezónu hodnotíme z hlediska objemu prodejů pneumatik jako dobrou. Sice se dynamika růstu u zimních pneumatik v porovnání s předchozími roky trochu snížila, ale musím upřímně konstatovat, že jsme ve svých plánech s opakovaným nárůstem v hodnotách nad 20 % ani nekalkulovali. Pozitivní pro nás je, že jsme rostli ve všech zákaznických segmentech a můžeme se dnes plnohodnotně opřít o retail, kooperaci s firemními zákazníky i o naše velkoobchodní zákazníky. Tento segment jsme kdysi zcela opustili a v posledních letech se do něj krok za krokem úspěšně vracíme. V tom nám pomáhá nejen na našem trhu čím dál oblíbenější značka Davanti, ale také námi preferovaní výrobci pneumatik, zastoupení na českém trhu. Těm bych rád touto cestou poděkoval za důvěru, kterou do spolupráce s námi investovali. Věřím, že i oni jsou s ní spokojeni. Důležitou součástí našich hospodářských výsledků je samozřejmě servis. V tomto segmentu hodnotíme zimní sezónu jako velmi dobrou. Trochu nám pomohlo, stejně jako v posledních letech, počasí, kdy zákazníci vzhledem k vyšším průměrným teplotám v říjnu akceptovali delší objednací lhůty. Z toho důvodu se nám zimní sezóna rozložila do delšího období, a to mělo samozřejmě pozitivní vliv na obrat našich servisů. Co nás překvapilo? Negativně vlastně asi nic. Jsme na trhu přes 33 let a díku tomu jsme zřejmě všechna možná překvapení zažili v minulosti a máloco nás ještě překvapí. Pozitivně vnímáme zlepšení situace (byť asi ne úplně překvapivé a vlastně jen pocitové) na pracovním trhu a s tím spojené snížení fluktuace zaměstnanců.