Začátkem října jsme měli možnost hovořit se dvěma významnými manažery společnosti Continental AG a Continental Barum. Stalo se tak na bruselském veletrhu BusWorld a na otázky Pneu revue odpovídali vedoucí fleetových prodejů v zemích EMEA Martin Buday a jeho regionální kolega Juraj Madejski, který má na starosti fleetový byznys v Česku a na Slovensku. Mluvili jsme nejenom o značce Continental, ale i o současných trendech a problémech odvětví. Na celý rozhovor se můžete těšit ve čtvrtém čísle Pneu revue. Zde je krátká upoutávka a několik fotografií a z akce:
Začínáme tím hlavním, co prodej nákladních pneumatik Continental ovlivňuje, a tím je ekonomická situace českých, potažmo slovenských dopravců. „Takovým klíčovým ukazatelem výkonnosti nákladní dopravy jsou tunokilometry, resp. osobokilometry, údaje, které nám hlásí ti naši zákazníci, s nimiž spolupracujeme na bázi mileage kontraktů, tedy kalkulací ceny podle ujetých kilometrů. Největší flotily si drží index 100–105, což je celkem příznivé, ale na druhé straně to nevypovídá zdaleka o všem. Situace u menších dopravců se dá monitorovat hůře a obecně situace těch českých je stabilnější než slovenských. Slovensko trpí na menší rozměr ekonomiky, velké tendry tu dopravce nevyhraje napřímo, ale pod křídly většího partnera. Kondice dopravy se ale všude odvíjí od toho, kolik se vyváží a dováží, což záleží na vývoji celé ekonomiky. Obecně je hlavním problémem všech autodopravců v Evropě fakt, že se jim slovy Juraje Madejského nesystematicky „hrnou“ nové a nové náklady, které mají problém transformovat do výsledné ceny. Je tu ohromná konkurence, velmi často dotovaná vládními podporami, které umožňují dopravcům z vybraných zemí „podstřelovat“ ceny. Další problémy, jako např. nedostatek řidičů, jsou notoricky známé. Takže ani stejný nebo mírně vyšší objem přeprav nezaručí dlouhodobou stabilitu, paralelně je třeba optimalizovat náklady a udržet ekonomiku jednotky.
ŘEŠENÍ musí být pro všechny
Pro výrobce zboží, které má velký vliv na provozní náklady hned v několika oblastech, by to měla být příznivá zpráva, ale v reálné praxi to není tak jednoduché. Continental si nemůže dovolit spolupracovat jen s největšími fleety, které chápou a na číslech si potvrzují výhody prémiové značky a komplexního přístupu. Ty tvoří zhruba 15–20 % prodejů pneumatik s nejvyšší přidanou hodnotou, spolupráce tu probíhá napřímo a je to svým způsobem „laboratoř“, v níž Continental testuje top výrobky a nejvyspělejší obchodní přístupy. To znamená např. mileage kontrakty, breakdown servis, digitální řešení či karkas management a protektorování. Jsou však i dopravci obsluhovaní našimi dealery a partnery, kteří mají jedno, dvě nebo tři vozidla, a zde je práce se zákazníkem daleko složitější. „I když zákazníka přesvědčíme o všech výhodách komplexního přístupu, stejně přijde okamžik, kdy se rozhoduje, zda utratí 250 nebo 450 eur za jeden plášť. A když v daný moment potřebuje třeba padesát pneumatik, dělá to tisíce eur,“ vysvětluje Juraj Madejski. (...)
Více se dočtete v Pneu revue č. 4 / 2025, která vychází na konci listopadu.








