V posledních letech plnily novinové titulky japonských novin nehody způsobené utrženými koly, zejména v zimním období, kdy řidiči přezouvají na zimní pneumatiky a nemusí dostatečně dotáhnout matice kol.
SRI věří, že funkce, detekující uvolnění kol, může těmto nehodám zabránit. V roce 2024 bude poprvé použita v první výbavě zatím nejmenované značky, jednání s dalšími výrobci vozidel údajně probíhají.
Systém pracuje nezávisle na značce, modelu nebo velikosti pneumatik. Analyzuje signály otáček kol a další informace z komunikační sběrnice vozidla (CAN), aby zjistil, zda nejsou matice kol uvolněné - a to již od jednoho milimetru vůle.
Systém Sensing Core vznikl na základě nepřímého systému monitorování tlaku v pneumatikách společnosti Sumitomo, který nese zkratku DWS (Deflection Warning System). Systém DWS montuje do svých vozů patnáct výrobců OEM z Evropy, Japonska, Číny a Indie. Nyní je Sensing Core ústředním prvkem periferních služeb, které společnost SRI vyvíjí s cílem řešit budoucí výzvy moderních vozidel a „mobility jako služby“ pod hlavičkou konceptu Smart Tyre Concept.
Testy flotily s cloudovým propojením údajů TPMS, které společnost SRI provedla s jednou japonskou půjčovnou, údajně pomáhají demonstrovat hodnotu informací o pneumatikách v souvislosti s efektivitou, náklady a bezpečností. Dalším budoucím využitím technologie Sensing Core je cloudové monitorování opotřebení pneumatik. V tomto případě software v cloudu přijímá informace o používání pneumatik z vozidla a přesně předpovídá výsledné opotřebení pneumatik. Když je pneumatika připravena k výměně, je řidiči nebo správci vozového parku zasláno upozornění.
Na veletrhu spotřební elektroniky (CES) v lednu 2024 oznámila společnost SRI svůj vstup do společnosti Viaduct, která se zabývá analýzou propojených vozidel s umělou inteligencí a s níž od roku 2023 pracuje na zkušebním konceptu. Sensing Core se bude integrovat s produktem společnosti Viaduct a předpovídat stav pneumatik v rámci celého vozového parku.