Přední výrobci pneumatik s myšlenkou takových „pneumatik“ (v dalším textu si se svolením čtenáře uvozovky odpustíme) stále koketují. Provozovatel městské hromadné dopravy Jacksonville Transportation Authority (JTA) na Floridě testuje takové pneumatiky na autonomním minibusu. Vyvinul je a první prototypy vyrobil Goodyear.
Aktuální testování v běžném provozu následuje po třech letech společného úsilí Goodyearu a vývojářské firmy Local Motors, kdy se vlastnosti plných pneumatik prověřovaly v zařízeních Goodyearu i na dalších místech na vozítku Olli, které vzniklo pomocí 3D tisku. Nyní je celý tým přesvědčen, že pneumatiky, které označuje za bezúdržbové, splňují všechny požadavky z hlediska rychlosti, nosnosti a opotřebení a pro dané použití jsou zcela bezpečné.
Goodyear považuje prostředí městské dopravy za „ideální scénář“ testování alternativních architektur pneumatik, vzhledem k celkově nižším rychlostem a méně variabilním jízdním podmínkám. Nyní bude Goodyear ve spolupráci s Local Motors a dopravcem JTA shromažďovat zpětnou vazbu z hlediska jízdního pohodlí, hluku a dalších proměnných. A už nikoli v laboratorních podmínkách, ale v běžném provozu.
„S tím, jak se vyvíjí mobilita, cítíme, že pneumatiky mohou říct v tomto směru zásadní slovo. Alternativní bezvzduchové architektury jsou ideální zejména v rozvíjejícím se prostředí autonomní dopravy,“ říká Michael Rachita, vedoucí programu Goodyear pro pneumatiky bez vzduchu. Naším cílem je do konce tohoto desetiletí představit první plně udržitelné a bezúdržbové pneumatiky."
„Od autonomních vozidel, jako je Olli, se očekávají nižší náklady na údržbu a spolehlivé fungování," řekl Vikrant Aggarwal, prezident Local Motors. „Pneumatiky společnosti Goodyear jsou navrženy tak, aby ušetřily práci servisním týmům a zároveň poskytly cestujícím klidnou a konzistentní jízdu. Pneumatiky tohoto typu se mohou stát v nadcházejících letech průmyslovým standardem. “