Obě firmy nyní testují prototyp instalovaný na elektromobilu Chevrolet Bolt EV. V průběhu roku se zkoušky rozšíří na celou flotilu těchto vozů a budou probíhat ve státě Michigan. Michelin uvádí, že předností technologie Uptis je nejenom bezpečnost a eliminace „splasklých“ pneumatik, ale také v podstatě nulová údržba. K tomu nutno přičíst příznivé efekty v oblasti úspory materiálů ve srovnání s klasickými pneumatikami. Pro Michelin je Uptis jednou z cest k naplnění konceptu VISION, jehož hlavní pilíře jsou: „bez vzduchu“, propojené, 3D tištěné a 100 % obnovitelné. Takto má vypadat „pneumatika“ budoucnosti očima Michelinu.
„Uptis dokazuje, že vize udržitelné mobility v pojetí Michelinu není nedostižným snem. Společně s partnery, jako je GM, s nimiž sdílíme stejné představy a ambice, můžeme dostihnout budoucnost již dnes,“ říká Florent Monegaux, hlavní výkonný manažer (CEO) Michelinu.
Uptis je použitelný na aktuálních vozidlech, ale současně se hodí i pro budoucí formy mobility. Vozové praky budoucnosti, ať již autonomní, plně elektrické, sdílené a další, budou od pneumatik vyžadovat nulové nároky na servis a údržbu.
Uptis se neobejde bez unikátních řešení v oblasti architektury kola a využití kompozitních materiálů, které umožňují nést tíhu automobilu bez opory, kterou jinak obstarává tlak vzduchu.