Kromě výpočtu celkové hodnoty značky určuje Brand Finance také relativní sílu značek prostřednictvím vyváženého přehledu metrik, které hodnotí marketingové investice, vlastní kapitál a výkonnost podniků. Spolu s úrovní tržeb je síla značky klíčovou hnací silou její hodnoty.
Michelin si zachovává svůj titul nejsilnější značky v odvětví s indexem Brand Strength Index (BSI) 86,30 ze 100 možných a ratingem AAA. Michelin je jedinou značkou v žebříčku, která dosáhla hodnocení AAA. S velkým odstupem za Michelinem se umístil Bridgestone s BSI 78,10.
Odvětví pneumatik v uplynulém roce výrazně utrpělo, což se odrazilo v žebříčku, kdy sedm z deseti značek pneumatik ztrácí na hodnotě. Jedná se např. o Continental (hodnota značky klesla o 28 procent na 3,4 miliardy dolarů), Goodyear (pokles o 10 procent na 1,9 mld.) a Hankook (pokles o 8 procent na 1,5 mld.). Tento trend lze připsat nejistotám trhu a drastické změně požadavků ze strany zákazníků. Čína, největší automobilový trh na světě, zaznamenala v roce 2018 prudký pokles prodeje automobilů, a to poprvé za 20 let.
Italská společnost Pirelli a japonské Sumitomo jsou jedinými dvěma značkami pneumatik v žebříčku, které zaznamenaly pozoruhodné zvýšení hodnoty, a to o 6 procent na 1,6 miliardy dolarů a o 33 procent na 801 milionů USD. Za jejich přednosti považuje Brand Finance strategickou diverzifikaci, snahu odlišit se od konkurence a v případě Pirelli také historické dědictví.