Jihokorejští výrobci pneumatik si ve třetím čtvrtletí fiskálního roku nevedli dobře kvůli drahým surovinám, krizi dodávek a nedostatku mikročipů.

Kumho Tire vykázala mezi červencem a zářím provozní ztrátu 54,5 miliardy wonů (46 milionů USD), na rozdíl od zisku 43,9 miliardy wonů ve stejném období roku 2020. Čtvrtletní tržby výrobce pneumatik vzrostly meziročně o 8,8 % na 648,7 miliardy wonů. Společnost Kumho Tire uvedla, že její tržby klesly kvůli rostoucím nákladům na suroviny a dopravu a také kvůli zavedení nových zaměstnaneckých výhod. 

Společnosti Nexen Tire Corp., dalšímu významnému korejskému výrobci pneumatik, klesl provozní zisk. ve třetím čtvrtletí  o 77,6 % oproti stejnému období loňského roku a dosáhl 1,3 miliardy wonů. Tržby ve stejném období vzrostly o 14,5 % na 534,9 miliardy wonů.

Přední výrobce pneumatik v zemi, Hankook Tire & Technology, rovněž vykázal pokles provozního zisku ve srovnání s  3. čtvrtletím 2020 o 19,5 % na 180,8 miliardy KRW. Společnost to přičítá nárůstu cen komodit včetně přírodního kaučuku.

Ziskové marže výrobců pneumatik byly rovněž výrazně poznamenány globální krizí lodní dopravy. Logistická krize  vedla Hankook Tire dokonce  k dočasnému pozastavení výroby ve svém korejském závodě, protože nenašla vhodného lodního dopravce. 

Situaci zhoršil i nedostatek mikročipů, prodej pneumatik klesal s poklesem výroby nových aut. Podle AutoForecast Solutions se celosvětové dodávky vozidel letos sníží o 10,15 milionu kvůli nedostatku mikročipů. Výrobci pneumatik se obávají nedostatku mikročipů a logistické krize, jež  budou pokračovat až do první poloviny příštího roku.

Lee Hang-koo, vedoucí výzkumný pracovník z Korea Institute of Automotive Technology, uvedl, že cena surovin by se mohla v příštím roce stabilizovat, ale vyřešení problému s logistikou a dodávkami mikročipů bude trvat mnohem déle.