Elektrický pohon se stává stále častěji tématem i pro provozovatele těžkých nákladních vozidel. To nenechává klidnými výrobce pneumatik, např. Continental, který spolupracuje s výrobci nákladních vozidel a autobusů na řešeních pneumatik, která splňují specifické požadavky těchto vozidel. V současné době Continental testuje na své zkušební trati Contidrom v severním Německu své pneumatiky na elektrickém nákladním voze od specialisty na elektromobilitu, firmy Futuricum.

Nákladní vůz Futuricum, který DPD Švýcarsko nasazuje  v regionální dopravě od března 2021, je postaven na podvozku  Volvo FH a  elektrickou pohonnou jednotku instalovala  mateřská společnost Futuricum Designwerk Products AG. 19tunový  vůz dává výkon 680 koní a nese největší baterii pro nákladní vozidla v Evropě s kapacitou 680 kWh. Dojezd bez nákladu je až 760 km na jedno nabití.


„Vůz je ve švýcarském regionálním provozu od začátku roku a v současné době obouvá pneumatiky  produktové řady Continental EcoRegional,“ říká Hinnerk Kaiser, vedoucí vývoje pneumatik pro nákladní a autobusové pneumatiky společnosti Continental. „Kombinace Conti EcoRegional HS3 a HD3 umožňuje vysoký kilometrový výkon a extrémně nízký valivý odpor a splňuje tak základní požadavky pro ekonomický provoz elektricky poháněných užitkových vozidel.“ Ovšem pro elektrická vozidla budoucnosti to již nestačí.

Cílem současné série testů je dále zvýšit účinnost a Continental klade zvláštní důraz na prodloužení dojezdu snížením valivého odporu. Původní pneumatiky porovnává s dezény  Conti EfficientPro a zkouší i zcela nové prototypy pneumatik. Conti EfficientPro je osvědčený produkt speciálně vyvinutý pro přepravu na dlouhé vzdálenosti s důrazem na palivovou účinnost. Zmíněné prototypy pak Continental vyvíjí a vyrábí  ve svém zařízení na  výzkum a vývoj pneumatik v Hannoveru-Stöckenu v Německu.  K vyřezávání dezénu se používá robotika , ovšem konečné slovo při  dolaďování a finalizaci vzorků  mají zkušené ruce rytců.

Celý článek si přečtěte v  Pneu revue č. 3 / 2021