Dunlop Sumitomo

Sumitomo Rubber Industries (SRI) dokončila akvizici ochranné známky a dalších práv ke značce  Dunlop pro čtyřkolová vozidla  v Evropě, Severní Americe a Oceánii. SRI zaplatila Goodyearu za značku Dunlop 526 milionů dolarů, dále 105 milionů dolarů za poplatek za přechodnou podporu a 104 milionů $ za zásoby.

Generální ředitel a prezident společnosti Goodyear Mark Stewart k uzavření transakce uvedl: „Prodej značky Dunlop je dalším krokem, který posouvá společnost Goodyear vpřed díky optimalizaci našeho portfolia, snížení pákového efektu a posílení našeho zaměření na naše hlavní portfolio značek.“

Začátkem dubna dala  Evropská komise své „požehnání“ k tomu, aby společnost SRI převzala výhradní kontrolu nad celým podnikem Dunlop Tire Business nákupem aktiv a akcií od firmy Goodyear. Komise dospěla k závěru, že transakce je v souladu s vnitřním trhem a s Dohodou o EHP. Německá média však psala  o tom, že problémy mohou nastat na jednotlivých evropských trzích, konkrétně v Německu. Zatímco pneumatiky Dunlop pro osobní vozidla nehrají pro Goodyear celosvětově klíčovou roli, v Německu je podíl značky násobně vyšší. To je důvod, proč s Německo může akvizicí společnosti Dunlop ještě zabývat. Dunlop je dalším aktivem Goodyearu, které se americká společnost rozhodla prodat, po akvizici divize OTR, která připadla Yokohamě. Převážná část prostředků z těchto výprodejů půdou na umořování dluhů Goodyearu.