Astutus dodává, že propad byl zaznamenán v každém z těchto osmi měsíců, nejvíce v květnu a červnu, kdy se pohyboval kolem 50 %. V dalších třech měsících se jednalo o pokles mírnější, v srpnu o 12 %.
Propad se týkal všech hlavních teritorií, odkud pneumatiky pocházely, ovšem nikoli ve stejném poměru. Např. z Číny se objemy propadly o téměř 16 %, ale relativní podíl této země se zvýšil na více než 50 % všech importů, což bylo poprvé v historii. Dovozy z Ruska oslabily o pouhá 2 %, díky čemuž se Rusko vyšvihlo na čtvrtou příčku v seznamu největších vývozců pneu do EU a Británie. Někteří výrobci – jmenovitě Pirelli a Nokian – díky relativně slabému rublu také více vyvážejí své pneumatiky ze svých ruských závodů do EU.
Naopak dovozy z Jižní Koreje a zemí ASEAN ztratily výrazně více než trh jako celek. Např. u Koreje se jednalo o 35 % a tato země klesla z loňské druhé příčky na třetí za Turecko. Zde byla důvodem především nižší poptávka po první výbavě. Ze zemí ASEAN nejvíce utrpěly dovozy z Filipín, Indonésie a Malajsie, méně pak z Thajska a Vietnamu.