Podle společnosti FleetCheck, specialisty na software a správu vozových parků, nedávná dramatická snížení cen čínských výrobců na domácím trhu zvýšila pravděpodobnost, že podobná strategie bude přijata i ve Velké Británii a zemích EU.
Financial Times uvádí, že společnost BYD „vypálila novou salvu v dlouhotrvající cenové válce“ snížením cen 20 různých modelů až o 34 procent, přičemž ostatní výrobci ji následovali. V důsledku toho klesla hodnota akcií.
Peter Golding, generální ředitel společnosti FleetCheck, řekl: "Vypadá to velmi podobně jako strategie společnosti BYD nést snížené marže, aby získala podíl na trhu a vyvinula tlak na životaschopnost domácích konkurentů z hlediska ziskovosti a budoucího výzkumu a vývoje, což jsme zdůraznili už před několika lety.
"Vyvstává otázka, pokud jsou oni a další výrobci ochotni to udělat v Číně, co by jim bránilo přijmout podobná opatření ve Velké Británii a na trzích EU? BYD již v Evropě prodává více než Tesla, takže by brzy mohl mít dostatečný podíl na trhu, aby snížení cen mohlo způsobit skutečné narušení trhu."
Golding uvedl, že jakákoli potenciální cenová válka v oblasti elektromobilů by byla pro evropské vozové parky dvojsečným mečem.
"Na jedné straně si všichni přejí, aby se na trhu objevily levnější elektromobily, které by urychlily jejich přijetí, ale v posledních několika letech došlo v tomto odvětví k takovým otřesům, zejména pokud jde o zůstatkovou hodnotu, že jakékoli neuspořádané marketingové aktivity pravděpodobně vyvolají u provozovatelů vozidel značné obavy a nejistotu."
"To, co jsme dosud viděli u větších čínských výrobců, je strukturovaný přístup k vstupu na evropský trh, nábor důvěryhodných dealerských sítí a vytváření působivých distribučních zařízení pro aftermarket. Jakákoli cenová válka by jistě poškodila důvěru vytvořenou touto tvrdou prací?" klade řečnickou otázku analytik.
Ilustrační foto BYD