„Jsme hrdí na to, že budeme vybavovat první plně elektrický sportovní vůz Porsche našimi pneumatikami. Poskytování originálního vybavení pro sportovní prémiová vozidla se již ve společnosti Hankook stalo tradicí. Výsledkem práce našich inženýrů je skvělá připravenost našich produktů na nové požadavky v oblasti sportovních elektromobilů, což je pro nás velkou výhodou a upevněním naší pozice do budoucna,“ říká Sanghoon Lee, prezident společnosti Hankook Tire Europe.
Vzorek běhounu modelu Ventus S1 evo 3 byl v ev verzi upraven pro vůz Porsche tak, aby se snížil zejména hluk pneumatik, který by mohl být v interiéru nepříjemný, zvláště kvůli absenci hluku motoru, o přibližně 3 decibely. Pro splnění náročných požadavků na vysoký výkon elektrických sportovních vozů má pneumatika zesílenou patku s tzv. technologií balení patky a vysokou boční tuhost pro přesné ovládání i při vysokých rychlostech.
„S vývojem pneumatik pro Porsche Taycan se náš vývojový tým přesunul do zcela nových rozměrů a s výsledkem jsme velmi spokojeni. Pro inženýry, kteří se zabývají originálním vybavením, takový projekt představuje výjimečnou výzvu - řešení konfliktu cílů pro optimalizaci různých výkonnostních kritérií v elektromobilu, jako je tento vysoce výkonný sportovní vůz, vyžaduje nejvyšší úroveň odbornosti a nejnovější technologie“, vysvětluje Dipl.-Ing. Klaus Krause, vedoucí evropského výzkumného a vývojového centra společnosti Hankook.
Aby mohly být splněny specifické požadavky elektromobilu jako je Porsche Taycan, vynalezli vývojáři společnosti Hankook optimálně vyvážený proces vulkanizace směsi pneumatik, který zajišťuje správnou rovnováhu mezi teplotou, časovým výdajem a tlakem. Výsledkem je o 30 % vyšší trvanlivost Ventus S1 evo 3 ve srovnání se standardní složkou běhounu pneumatiky. Odolnost proti oděru se oproti běžnému modelu zlepšila o 5 % a valivý odpor se celkově zlepšil o 13 %.