Pro odmítnutí osmipalcových kol bylo několik důvodů. Rozměrem nebyl nadšen dodavatel pneumatik Dunlop. Už v té době se jednalo o poměrně raritní rozměr, podstatně menší, než kola běžná v tehdejším vozovém parku. Proto doporučil velikost 132/80 – 10. Ovšem převážná většina vozů až do roku 1984 vyjížděla na pneumatikách 3.5 – 10 a 145/80 – 10.
První velká změna přišla v roce 1984, kdy se výrobce rozhodl vybavovat všechny modely a modifikace kotoučovými brzdami. To si vynutilo zvětšení disků a přechod na rozměr pneumatik 145/70 R 12. Znalci však připomínají, že z pásů sjely také malé série na rozměru 175/50 R 13. Původní pneumatiky již samozřejmě koupit nelze, takže sběratelé se dnes musejí spolehnout na současné dezény, pokud danou rozměrovou řadu nabízejí. Poptávku prý uspokojuje Yokohama v dezénu A539 a také značky Falken a Nankang.
Revoluce v první výbavě pro značku Mini přišla se začátkem milénia, kdy byla výroba klasického Mini zastavena a nahrazena modernější a také větší verzí. Ta zpočátku vyjížděla na rozměru 175/65 R 15 H, ale přibývaly další: 175/65 R 15, 175/60 R 16 a 195/55 R 16. Model 2018 Mini Cooper S má v technickém průkazu zapsán i rozměr 225/35 R 19 – tedy ráfky o devět palců větší než první verze z roku 1959 a o 11 palců větší než počítaly původní výkresy. A prý se už dokonce hovoří až o 21palcových kolech – tak uvidíme, kam až může touha zákazníků o výjimečnosti značku Mini dovést.