Hankook Ventus Segula
  • Obrázek č. 1:
  • Obrázek č. 2:
  • Obrázek č. 3:
  • Obrázek č. 4:
  • Obrázek č. 5:
  • Obrázek č. 6:
  • Obrázek č. 7:
  • Obrázek č. 8:
  • Obrázek č. 9:
  • Obrázek č. 10:
  • Obrázek č. 11:
  • Obrázek č. 12:
  • Obrázek č. 13:

Zúčastnili jsme se prezentace pneumatiky Hankook Ventus Evo, kterou hostila testovací dráha SEGULA Test Center nedaleko Darmstadtu.

Pneumatika, jejíž první generace sahá až do roku 2005, se vyvinula v jeden z nejúspěšnějších dezénů v historii společnosti Hankook, trvale dosahující předních míst v testech. Je také na seznamu schválených pneumatik pro OEM všech hlavních německých značek automobilů. Pneumatiku jsem si mohli vyzkoušet v testu handlingu na mokré vozovce, v testu brždění na vodě a jako spolujezdci na oválu  s klopeným zatáčkami, na němž vozy dosahují rychlosti přes 300 km/h. Pneumatika byla navržena a vyrobena s pomocí řady vyspělých technologií, které se týkají jak dezénu, tak konstrukce i běhounové směsi. Vývojoví inženýři společnosti Hankook nám demonstrovali, jak se mění tvrdost pneumatiky v extrémních podmínkách (v laboratořích při teplotách -20 a +35 stupňů Celsia) a také pohovořili o technickém pokroku, kterého bylo při vývoji pneumatik s obchodní značkou Ventus za 20 let dosaženo. Platí to samozřejmě i o automobilech -  a jeden takový příklad pořadatelé připravili  - Pontiac Firebird TranAm 5 l V8 z roku 1989 ve verzi ze seriálu Knight  Riders.

Další informace najdete v červnovém čísle Pneu revue a těšte se také na video z této akce.