Radar Tyres
  • Obrázek č. 1:
  • Obrázek č. 2:
  • Obrázek č. 3:
  • Obrázek č. 4:
  • Obrázek č. 5:
  • Obrázek č. 6:
  • Obrázek č. 7:
  • Obrázek č. 8:
  • Obrázek č. 9:
  • Obrázek č. 10:
  • Obrázek č. 11:
  • Obrázek č. 12:

Gajendra Singh Sareen, 58letý podnikatel indického původu, ukázal, že i ve výrobě a distribuci pneumatik lze najít nové, neotřelé cesty, které vedou k cíli rychleji a efektivněji, než jsme zvyklí. Heslo, že „špičkový výkon a bezpečnost by měly být dostupné všem řidičům“, a že „prémiové pneumatiky nemusí být luxus“ sice není ničím převratné ani originální (jistě již zaznělo ve spojitosti s řadou výrobků a možná i pneumatik), nicméně u Sareena nezůstalo pouze u sloganů. Vymyslel a zrealizoval koncept výroby a distribuce pneumatik, který tu v jednotlivostech už možná byl, ale jako celek vypadá opravdu převratně.

Pod hlavičkou společnosti Omni United, založené v Singapuru, uvádí na světové trhy pneumatiky značky RADAR Tyres, přičemž celosvětově prodá na 10 milionů kusů a jen v Evropě tři miliony - s meziročním nárůstem, který se blíží 50 %. Viceprezidentem Radaru pro Evropu je Emil Nakov, Bulhar žijící v Praze, který dříve pracoval pro Nokian Tyres. Pneu revue s ním měla možnost hovořit nedávno u příležitosti dealerského setkání, které uspořádala společnost GPD, výhradní distributor Radar Tyres pro Česko a Slovensko, ve Frenštátu pod Radhoštěm.

Čím je tedy Radar specifický? Pneumatiky nevyrábí v jedné nebo dvou továrnách, jak je to u privátních značek běžné, ale každoročně audituje 25 fabrik po celém světě, z nichž nakonec spolupracuje s patnácti z nich. Jsou pečlivě rozmístěny v různých zemích a na různých kontinentech, aby se maximálně eliminovala ekonomická i geopolitická rizika. Momentálně stojí Radar před otevřením nové výrobní spolupráce v Evropě. Není také běžné, aby soukromá značka měla vlastní vývojové oddělení, což v případě Radaru platí. A dokonce sídlí v zemi, která patří z hlediska nákladů k nejdražším na světě – ve Finsku. Radar spolupracuje s devíti testovacími centry na třech kontinentech. Jedním z nich je i světový lídr v této oblasti – UTAC CERAM Millbrook. O design pneumatik Radar se stará studio GFG Design, za nímž stojí Giorgetto a Fabrizio Giugiarové. A na designovém provedení – od tvaru dezénu, provedení bočnic až po originální „sametový“ finiš – to vše působí velmi prémiově.

Prakticky není oblast, v níž by Radar nepřišel s nějakým originálním řešením, které směřuje k vyšší hodnotě při maximální efektivitě, tudíž bez vlivu na cenu. Mohli bychom pokračovat logistikou, která je - pokud hovoříme o Evropě – velmi lokální. Sklady v Belgii, Velké Británii a nejnověji v Itálii zajišťuji dobrou dostupnost a rychlé dodávky. Přitom sortiment osobních a off-road pneumatik Radar je velmi široký – co do typů i rozměrů.

Kapitolou samou pro sebe je dealerská spolupráce. Tak je v případě této značky naprosto klíčová, protože Radar má velmi jednoduchou „horizontální“ strukturu, a jak poznamenal Emil Nakov, nemá ani něco jako centrálu – vše funguje na on-line komunikaci lidí, kteří se nacházejí v různých částech světa. Neexistuje nic ve stylu národních zastoupení – jeho roli vykonává distributor, pouze nově a na největších trzích začíná Radar zaměstnávat speciality na podporu obchodu.

Co je to RED koncept? Jak vypadá portfolio značky Radar? Dozvíte se ve shrnujícím článku v červnovém čísle Pneu revue. Tipněte si, kolik kontejnerů pneumatik Radar objednává měsíčně americký řetězec Discount Tires. A sledujte náš Pneu blog, kdy brzy najdete video z akce GPD a rozhovor s Emilem Nakovem.