Nový produkt pružně reaguje na dynamické regulační prostředí tím, že splňuje všechny požadavky taxonomie EU pro vozové parky. Pátá generace užitkových pneu Continental umožňují dopravním společnostem výrazně snížit spotřebu paliva a emise CO2 v regionálním i dálkovém provozu a snížit náklady. S novou generací pneumatik Conti Eco se vývojovým expertům podařilo sladit protichůdné cíle - optimalizaci valivého odporu a vysoký kilometrový výkon - na nejvyšší možnou úroveň současných poznatků. Pneumatiky jsou nyní k dispozici v provedení Conti Eco HS 5 pro řízenou nápravu a Conti Eco HD 5 pro hnací nápravu.
Společnost Continental na vývoji nové produktové řady intenzivně pracovala několik let a před uvedením na trh provedla rozsáhlé testování. „Nepochybujeme o tom, že našim zákazníkům nabízíme správnou pneumatiku ve správný čas,“ řekl Ferdinand Hoyos, vedoucí sekce pneumatik pro náhradní potřebu v zemích EMEA, který osobně hosty přivítal. Rostoucí provozní a personální náklady, investice do udržitelnosti a rychle se měnící právní prostředí, to vše patří mezi nejčastěji zmiňované výzvy pro provozovatele vozových parků v Evropě. Nedávná studie provedená společností Boston Consulting pro Evropskou asociaci dodavatelů automobilového průmyslu (CLEPA), o níž ještě bude řeč, ukazuje, že náklady jsou stále tím hlavním rozhodovacím faktorem, ale že témata udržitelnosti nabývají na významu a stávají se nákupním kritériem - a to jak v oblasti OEM vybavení, tak i náhradní potřeby. „Udržitelnost a nákladová efektivita jdou ve společnosti Continental již dlouho ruku v ruce," vysvětluje Hoyos. „A zájem o tuto oblast nyní na celém trhu neustále roste, což naší strategii dodává další váhu.“
S novou, pátou generací pneumatik Conti Eco Continental snižuje počet svých řad pneumatik pro nákladní dopravu. „Naše nová pneumatika navazuje na své úspěšné předchůdce - Conti EcoPlus Gen3+ pro dálkovou přepravu a Conti EcoRegional Gen3+ pro regionální dopravu,“ vysvětluje Hinnerk Kaiser, který je ve společnosti Continental zodpovědný za vývoj nákladních a autobusových pneumatik. „Nová pneumatika Conti Eco spojuje nejlepší vlastnosti pneumatik Conti EcoPlus a Conti EcoRegional a povyšuje je na novou úroveň.“
To je možné díky optimalizovanému valivému odporu a vyššímu kilometrovému výkonu – klasicky protichůdným cílům ve světě vývoje pneumatik. „V minulosti, pokud pneumatika jezdila mimořádně hladce, a proto potřebovala méně hnací energie, to mohlo být na úkor robustnosti a životnosti,“ vysvětluje Kaiser. Nyní se vývojáři pneumatik ve společnosti Continental soustřeďují na „kilometrově neutrální řešení“ při zlepšení valivého odporu, a to ve všech komponentech - v konstrukci pláště, běhounu, kontuře a dezénu. Běhouny s dvouvrstvou konstrukcí (cap base) a inovativními druhy směsí umožňují vysoký kilometrový výkon a značnou robustnost při současné optimalizaci valivého odporu. Směs pro kontakt s vozovkou (cap) umožňuje vývojářům zaměřit se na kilometrový výkon a robustnost.
Celý článek si přečtěte v Pneu revue 2/24, která vychází 13.6.24. Dozvíte se také, jak vypadá nové sídlo Contnentalu v Hannoveru a kolik nákladních pneumatik se již naprotektorovalo v závodě ve Stöckenu, kde jsme byli již při jeho otveření na podzim 2013. A zdaleka to není jediná exkluzivní reportáž, která v novém čísle vyjde...