Hankook uvede novou řadu nákladních pneumatik v několika etapách a bude nabízet pneumatiku SmartLine AL50 pro řízenou a nápravu (příp. all-axle řešení) v sedmi rozměrech a pneumatiku SmartLine DL50 pro hnací nápravu v pěti rozměrech.
Hankook uvádí, že při vývoji pneumatiky SmartLine AL50 pro řízenou nápravu a univerzální použití se jeho konstruktérům podařilo snížit valivý odpor až o 12 % ve srovnání s pneumatikou AL20W. Výrobce ale zdůrazňuje, že SmartLine AL50 přispívá také k větší bezpečnosti na silnicích, protože brzdný účinek na mokru je o 15 procent vyšší ve srovnání s předchozími generacemi pneumatik.
Dezén pneumatiky SmartLine AL50 má tři paralelní drážky. Hankook uvádí, že stupňovitá stěna drážek běhounu zvyšuje stabilitu nyní širších bloků běhounu. Konstrukce běhounu využívá 3D vzájemně propojené bloky běhounu, které dodávají kontaktní ploše běhounu tuhost, zlepšují přilnavost, snižují opotřebení a produkci tepla a tím zvyšují kilometrový výkon a snižují valivý odpor.
3D tištěný běhoun odhaluje skryté drážky a lamely, jakmile se hloubka běhounu opotřebuje na určitou úroveň, což pomáhá pneumatice zachovat si bezpečnost, trakci a přilnavost za mokra po celou dobu životnosti. Skryté prvky běhounu se odhalí přibližně při 40 % opotřebení běhounu pneumatiky. Nově odhalené drážky vytvářejí nové kanálky, které odvádějí vodu z kontaktní plochy pneumatiky a poskytují nové záběrové plochy.
Hankook SmartLine DL50 pro hnanou nápravu přináší další nové technologie. Valivý odpor je ve srovnání s předchůdcem DL20W až o 15 % nižší, zatímco přilnavost za mokra je o deset procent lepší. Podle inženýrů společnosti Hankook přinášejí prvky běhounu, jako jsou 3D tištěné lamely, skryté drážky a samoregenerační lamely, „studenější“ chod běhounu s lepší přilnavostí za mokra a trakcí, jakož i vyšší kilometrový výkon a nižší valivý odpor. Širší bloky běhounu zajišťují pevný kontakt s vozovkou, zvyšují tuhost běhounu pneumatiky a tím snižují zahřívání. S opotřebením pneumatiky se objevují nové rysy běhounu.
Ilustr. foto Hankook