Data z aktuálního průzkumu agentury Kantar Hoffmann pro společnost MOL Česká republika ukazují, že Češi s přezouváním pneumatik příliš nespěchají.
Zhruba čtyři z 10 motoristů mění pneumatiky s dostatečným předstihem, tedy již v říjnu, stejné množství čeká až do listopadu. Přitom podle legislativy mají řidiči povinnost používat zimní pneumatiky v období od 1. listopadu do 31. března, pokud je na silnici souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza. Případně pokud lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že na pozemní komunikaci během jízdy může taková situace vzniknout. Výsledky průzkumu ukázaly, že každý desátý řidič pneumatiky nepřezouvá vůbec a podceňuje související riziko vzniku dopravní nehody.
„Z průzkumu vyplynulo, že tři čtvrtiny řidičů v zimě používají vůz stejně často, jako po zbytek roku, pouze malá část jezdí méně. Je zřejmé, že řidiči chtějí mít přípravu auta na zimu co nejjednodušší. Běžně tak na čerpacích stanicích MOL nabízíme zimní sortiment zboží, jako zimní kapaliny do ostřikovačů, rozmrazovače námrazy na oknech nebo zámku nebo škrabky na led,“ říká Mikuláš Duda, manažer korporátní komunikace společnosti MOL Česká republika. „Téměř tři čtvrtiny řidičů navíc v průzkumu potvrdilo, že by uvítali možnost služby přezutí pneumatik přímo na čerpací stanici,“ doplňuje Mikuláš Duda.
Z průzkumu dále vyplynulo, že:
• Osm z deseti řidičů na zimní přípravu vozu nevydá více než 2 500 Kč.
• Nejčastěji doplňují zimní směs do ostřikovačů, kontrolují chladicí kapalinu a stav autobaterie.
• Tři čtvrtiny řidičů by uvítaly možnost přezutí pneumatik přímo na čerpací stanici.
• Nejvíce se zimní přípravě věnují mladí řidiči do 25 let, nejméně pak skupina ve věku 45 až 53 let.