Německá média si všímají reakcí, které vyvolávají dodávky pneumatik značky Linglong (výrobce Shandong Linglong) pro první výbavu vozů Volkswagen. „Proč nenamontovat levnou pneumatiku na náš nový prémiový model? Vždyť i základní verze stojí téměř 40 000 eur, takže byste měli při výběru pneumatik zvážit náklady,“ napsal ironicky na síti Linkedin zaměstnanec autosalonu VW se sedmi pobočkami v Bavorsku. Tématu se věnoval Auto Motor und Sport, Focus Online, Neue Reifenzeitung a některá další média v Německu. Mezitím zmíněný příspěvek zmizel, což jeho autor okomentoval slovy: „Příspěvek byl nežádoucí, proto jsem byl požádán o jeho smazání. Jen pro upřesnění. Stojím za VW a jejich produkty, ale to neznamená, že musím schvalovat vše, co dělají...“
Společnost Linglong si za kvalitou svých produktů stojí. Tvrdí, že daný dezén pro Tiguan v rozměru 255/45 R19 100V byl speciálně vyvinut a testován v souladu s přísnými požadavky společnosti Volkswagen a na bočnici je označen symbolem „+“ jako certifikovaná pneumatika pro originální výbavu. „Pro pneumatiky Linglong samozřejmě platí stejné specifikace jako pro všechny ostatní prémiové pneumatiky pro originální výbavu – bez ohledu na jejich původ,“ dodává Linglong.
Pokud jde o výsledek pneumatiky Linglong v loňském testu letních pneumatik ADAC, její výrobce považuje celkové hodnocení „uspokojivý“ za potvrzení kvality a výkonnosti svých produktů. „Zvláštní pochvala byla věnována dobré brzdné dráze na suché i mokré vozovce, nízkému opotřebení a účinnosti. V nedávno zveřejněném testu letních pneumatik AutoBild 2025 dosáhla optimalizovaná pneumatika Sport Master (viz foto - pozn. red.) jedenáctého místa z 52 testovaných pneumatik za brzdění na mokru (1) a na suchu (2+) – na stejné úrovni jako vítěz testu a další zavedené evropské značky. Pneumatika Linglong R701 dokonce zabodovala známkou „dobrá“ v testu návěsových pneumatik ADAC 2025, přičemž obzvláště dobře si vedla v brzdění na suchu, aquaplaningu v zatáčkách a valivém odporu,“ rekapituluje poslední výsledky v nezávislých testech společnost.
Je třeba dodat, že pneumatiky pro OE se mohou výrazně lišit od těch, které jsou v nabídce pro náhradní potřebu. Je to zejména kvůli tlaku na nízké emise, který ovlivňuje váhu jednotlivých parametrů při výběru. Tento příklad také ukazuje, že výrobci aut musí při svém výběru počítat s emocemi, které vyvolává např. země původu či exotické jméno. Tento handicap však časem může zcela vymizet – ostatně Volkswagen musel znít v Číně kdysi stejně děsivě jako Linglong v Německu.
Foto Linglong


