Ale nemusíme chodit celých sedmnáct let zpátky, abychom zjistili, jak pružné jsou velké společnosti ve svých názorech a přístupech. Když Michelin v roce 2016 uváděl první generace dezénu CrossClimate, velice se bránil spojování této pneumatiky se segmentem all-season či celoročních pneumatik. Marketingová komunikace byla postavena na tom, že se jedná o kategorii samu pro sebe, o letní pneumatiku s „prodlouženými“ vlastnostmi i pro zimní období, která nesnese srovnání s žádným kompromisem typu all-season. To je nyní zapomenuto a CrossClimate 2 se již prezentuje jako člen segmentu celoročních pneu. Důvod? „Celoroční pneumatiky udělaly za tu dobu přece jen velký vývojový krok dopředu, a proto již není třeba se proti tomuto segmentu vymezovat,“ tak zhruba znělo odůvodnění přítomných zástupců společnosti. Já jsem si osobně oddechl, protože marketingové „ukotvení“ tohoto dezénu pro mě bylo vždy velkou záhadou.
Ještě jedna věc mě zaujala, a to, jak svět ve své marketingové komunikaci „přitvrzuje“. Ještě donedávna byla jakákoli srovnávací komunikace tabu, vlastní produkt se srovnával s „Konkurentem A“, „Konkurentem B“, atd. Nyní se celou tiskovou konferencí nesla jména jiných značek a dezénů, které – divte se nebo ne – ve všech testech bledly závistí nad výkony Michelinu. A to ve všech směrech – od ovladatelnosti, brzdění, přes bezhlučnost až po tradiční majstrštyk Michelinu, řečený s osobitým francouzským přízvukem: longevity (životnost). No a samozřejmě, abych nezapomněl, „performance na dvou milimetrech“, protože pneumatiky Michelin jsou jedinečné v tom, že na rozdíl od konkurence neztrácejí výkon s opotřebením. Takže prodávám, jak jsem koupil, a přeji hodně prodaných zimních pneumatik.
Martin Mensa
vydavatel