Podle manažerů Continentalu evropský trh s osobními vozy od roku 2017 stagnuje a od roku 2018 se počet v Evropě vyráběných vozů trvale snižuje. Covid-19 situaci uštědřil trhu rozhodující ránu. „V dohledné budoucnosti nevidíme šanci na změnu. Ukončení výroby v Cáchách je bolestný krok a pro všechny z nás těžké rozhodnutí. Ovšem v příštích pěti až deseti letech se situace v oblasti výrobních kapacit nezmění. Pokud nezasáhneme hned, můžeme čelit nevyužité kapacitě v objemu 15 milionů pneumatik ročně,“ řekl Philipp von Hirschheydt, vedoucí pro osobní a nákladní pneumatiky pro náhradní potřebu v zemích EMEA.
V rámci svého úsporného plánu však chce jít Continental ještě mnohem dál a jen v Německu uvolnit 13 000 z celkových 59 000 zaměstnanců. Skupina chce rovněž prodat některé své části, přičemž vyloučen není ani sektor Rubber Technologies, který zahrnuje pneumatiky a divizi ContiTech. Ještě před svým odstoupením předseda správní rady Continentalu Elmar Degenhart deníku Frankfurter Allgemeine Zeitung řekl, že plánovaná restrukturalizace by se mohla týkat hlavně sektoru Automotive Technologies a části divize Vitesco Technologies zaměřené na pohonné soustavy. „Nevylučujeme ani podobné kroky v průmyslové divizi ContiTech,“ odpověděl Degenhart na přímou otázku serveru Reifenpress.de. Pneumatiky však z těchto plánů vyloučil.