Do Pardubic nakonec přijelo na 170 hostů, což zhruba dvojnásobně předčilo naše první plány. Daleko větší radost než kvantita nám však udělalo složení účastníků konference. To bylo opravdu pestré, přijeli lidé ze všech koutů republiky včetně skutečných osobností, které v branži působí dvacet a více let.
Vytipovat témata přednášek i vhodné řečníky byl zřejmě nejtěžší úkol. Okruh potenciálních problémů a témat, která řeší každý majitel či manažer pneuservisu, je totiž velmi široký. Každého navíc zajímá trochu něco jiného; jeden se věnuje hlavně osobním pneumatikám, jiný očekává větší zastoupení témat kolem „velkých“ pneumatik, jeden chce slyšet praktické, každodenní informace, jiný naopak ty strategické. Někdo preferuje čistě interní témata odvětví, jiný by si naopak rád vyslechl názory a zkušenosti lidí „z druhé strany barikády“, tedy uživatelů pneumatik. Nakonec se podařilo smíchat velmi pestrý koktejl témat jak co do obsahu, tak co do osobností řečníků. Tak si bylo možné vyslechnout zkušeného podnikatelského matadora, stejně jako bývalého prezidenta nadnárodního výrobce, dlouholetého šéfa tuzemského zastoupení i stratéga pro oblast prodeje firem, vešly se i velmi praktická a aktuální technická témata, stejně jako názory zástupce autodopravců či velké leasingové společnosti. Pro příště snad jediné poučení – přednášek raději méně než více, neboť zejména ve druhé části dne to byl při celkovém počtu 14 přednášek opravdový sprint. Všem řečníkům jsme jmenovitě poděkovali v úvodníku tohoto čísla.
Ukázalo se, že lidé mají o kvalitní informace zájem a že si v době mimo hlavní sezonu udělají čas i na setkání a popovídání se svými kolegy, třeba i konkurenty. Úspěch konference samozřejmě vybízí k úvahám o podobných budoucích akcích. Závisí to na řadě okolností, avšak zářijová akce ukázala, že poptávka je a že práce do akce vložená nebyla marná. Takže zase možná někdy nashledanou!