Třeba Michelin v tomto skromném seznamu nenajdeme, jeho expozici musíme hledat mezi účastníky z Německa. To je realita dnešního globálního světa. V našem případě se s výjimkou Nokianu jednalo o čistě české firmy, jejichž zájmy přesahují rámec naší země. A to je potěšitelné. A ještě více, pokud se aktivity těchto firem dotýkají i výrobní sféry.
To je případ jednoho z tradičních účastníků zahraničních výstav, společnosti Ferdus. Sám majitel firmy pan Ferdus nás přivítal jako vždy v dobré náladě, k čemuž přispěla i skutečnost, že letos se podařilo umístit stánek firmy do prestižní haly 1. Na otázku, zda se účast na veletrhu Essen vyplatí, Pavel Ferdus odpověděl jednoznačně pozitivně. Výhodou firmy je široké „rozkročení“, ať už se jedná o kombinaci výrobní a obchodní činnosti („Výroba dělá stále 30 % našich aktivit“), obrovsky široký sortiment od pracovních rukavic po automatické stroje či územní působnost. Pravdou je, že už nějakých patnáct let je firmě Ferdus Česká republika malá a své zákazníky nachází na pomyslném „východě“ i „západě“ od našich hranic. Ferdus nabízel na stánku montážní stroj za necelých 60 000 Kč, který má podle zástupců firmy „vše důležité, co běžný pneuservis potřebuje, a kvalitu ověřenou ve stovkách realizací“, stejně jako italské plně automatické značkové stroje za dvoj- až trojnásobek této ceny. Ze sortimentu Ferdus však mají úspěch mnohem jednodušší produkty, které však dokážou pořádně ulehčit práci, např. montážní přípravek Slimgel.
Celý článek si můžet přečíst v aktuálním vydání Pneu revue 3/2016.