PNEU REVUE 2 / 23

Sezónní charakter pneuservisního odvětví je jeho charakteristickým rysem a s trochou nadsázky i jedinou "jistotou". Tou, že se neomylně v období října a listopadu nahrnou před servisy davy motoristů, kteří způsobí jakousi obdobu Bernoulliho jevu, tedy "zúžení proudnice", které má za následek změny rychlosti a tlaku proudu. Případně - pro ty, kteří zrovna nefandí fyzice - to lze připodobnit k situaci před turnikety na fotbalové derby. A totéž pak nastává na jaře, i když možná v trochu mírnější podobě.
Díky Bernoulliho jevu létají letadla, ale jeho pneuservisní obdoba je spíš nutným zlem. To, že obsluha zákazníků v "horké" sezóně je pro pneuservisy nadále tvrdý oříšek, prozrazují i diskuze na našem webu. Ani chytré objednávací aplikace, které jsou dnes již poměrně rozšířené, všechny problémy neřeší. A to zejména proto, že středobodem celého systému je člověk, a jak známo, kde je člověk, tam vládne chaos a nahodilost. Rezervační systém je dobrý základ, ale pak máte zákazníky, kteří se světu jedniček a nul prostě nechtějí vzdát, a pokud jsou k tomu dlouhodobým a váženým zákazníkem, nebo - nedej Bože - primářem z kardiologie, co dělat? Vedoucímu či majiteli servisu pak nezbyde nic jiného než opustit kyberprostor, vzít tužku a papír a pak ještě přesvědčit mechanika (případně sám sebe), aby v beznadějně obsazeném kalendáři vyšťoural půlhodinu, v níž zvládne ne jedno, ale dvě auta. To se neobejde bez umění diplomacie (parafrázuji Pavla Dobeše a jeho Jarmilu - "vyhledávám optimální tón, kterým bych zákazníka [za jeho počítačový analfabetismus] pohanil, přitom slovíčkem nezranil..."), empatie, improvizace, intuice - prostě výbava dobrého manažera. Zajímavý tip zazněl na našem webu - tzv. FAST PASS, tedy rychlá fronta za příplatek (všichni známe třeba z odbavování na letišti). Svět je dnes koneckonců plný privilegií pro ty, kteří si to mohou dovolit, a tak proč to nezkusit? Ale i to má své háčky. Nemůžete to stejně udělat u té "prémiové" klientely (třeba majiteli firmy, které přezouváte deset vozidel) a navíc by k tomu měl mít pneuservis připravený hever a lidi, protože když FAST, tak FAST, a ne čekat, než se něco uvolní.
"Ekosystém" pneuservisu se v sezóně bez člověka zřejmě nikdy neobejde. Ale není to nakonec tak dobře?
Úspěšnou jarní a letní sezónu Vám přeje
Martin Mensa
vydavatel
P.S. Pneu revue můžete číst nově také na webu digiport.cz v digitální podobě. K dispozici je zde též archiv od roku 2011!

- Základní údaje
- Kategorie: PNEU REVUE 2 / 23

- Základní údaje
- Kategorie: PNEU REVUE 2 / 23

- Základní údaje
- Kategorie: PNEU REVUE 2 / 23

- Základní údaje
- Kategorie: PNEU REVUE 2 / 23

- Základní údaje
- Kategorie: PNEU REVUE 2 / 23

- Základní údaje
- Kategorie: PNEU REVUE 2 / 23

- Základní údaje
- Kategorie: PNEU REVUE 2 / 23

- Základní údaje
- Kategorie: PNEU REVUE 2 / 23