Samozřejmě první pomůcky na seřízení geometrie byly nejprve od 30. let mechanické, ale stále se zdokonalovaly. Dalším stupněm vývoje byly v 50. letech optické přístroje, které světelným paprskem z kola promítaly hodnoty na místo odečtu. V 70. letech se začala rozvíjet i v této oblasti výpočetní technika a s příchodem 80. let lze již registrovat počítače s grafickými displeji, které byly vybavené od výrobců automobilů prvními databázemi technických hodnot. S dokonalejší konstrukcí nápravy a přesnějším nastavením geometrie kol se skokově zlepšovaly jízdní vlastnosti automobilů a výrazně stoupala životnost pneumatik. Od poloviny 90. let se běžně používala bezdrátová zařízení, která přenášela údaje z měřicích hlav, namontovaných na kolech, přímo do počítače. Poslední technologií jsou kamerové systémy, využívající digitálního obrazu, a spolu s nimi přišlo bezdotykové měření geometrie. Výsledkem přesného nastavení geometrie jsou vedle komfortního řízení také bezpečnost, jízdní vlastnosti a životnost pneumatik. V této souvislosti nás po určitém čase zase zajímalo, jaká situace je na trhu v prodeji geometrie nákladních vozidel, a zde jsou vyjádření dvou významných obchodníků s tímto typem zboží.
Celý článek si můžet přečíst v aktuálním vydání Pneu revue 2/2016.