PNEU REVUE 2 / 16

Na úvod letošního setkání Northproof by Nokian Tyres, což by se dalo volně přeložit jako "severská odolnost" v podání Nokianu, musel její marketingový ředitel a viceprezident Antti-Jussi Tähtinen prokázat docela jinou odolnost, byť v příjemném prostředí hotelu v městečku Saariselka, které je tradiční základnou akcí Nokianu. Vždyť jen dva týdny před akcí se provalila aféra s ovlivňováním testů pneumatik této značky (více podrobností na jiném místě tohoto čísla), takže Tähtinen musel tváří v tvář padesátce evropských novinářů vysvětlovat, jak to všechno bylo.
Tähtinen zvládl tak trochu krizový management nadmíru profesionálně, v závěru dokonce vyhlásil "novou éru v průhlednosti testů", takže celý incident tak trochu obrátil ve svůj prospěch. Firma na svých stránkách nově zveřejňuje "Test Tyre Policy" a etický kodex ve vztahu k novinářům. Po pravdě řečeno jsem si nevšiml, že by událost někoho z přítomných nějak výrazně pohoršovala. Přece jenom odhalení lokálního listu v odlehlém Finsku není "dieselgate" a v uších spotřebitelů na ostatních trzích tak rezonovalo jen velmi slabě. Možná až prohlášení (a první věta prezentace), že "za léta se spolupráce mezi výrobci, testovacími subjekty a médii zkorumpovala" a že "v sázce je příliš mnoho peněz", bylo mnohem větší rozbuškou mediálního humbuku než událost samotná. Takové přiznání, vztažené ovšem na celé odvětví, nahrálo konkurenci na smeč a skutečný stav věci možná až příliš zdramatizovalo. Míru procenta korupce v testech pneumatik nikdo nikdy nezměří, i když nějaké určitě je. Dost možná byl ten Nokian poslední, kdo si takové "provalení" zasloužil", a možná byl ve své obhajobě až příliš horlivý. Značka Nokian je ale dost silná a věrohodná na to, aby si svůj malý problém rychle vyřešila.
Jinou oblastí, kde právě přichází věrohodnost na přetřes, jsou tzv. euroštítky. V dubnu byl zahájen dvouletý kontrolní program v rámci Evropské komise, jehož cílem je ověřit soulad mezi údaji euroštítků a kontrolními expertními testy u osobních letních pneumatik. Evropské fórum bezpečnosti výrobků PROSAFE už potvrdilo, že možný nesoulad může zažehnout soudní spory. Zatím má být prověřeno 150 typů pneumatik a výsledky poslouží pro vznik nadnárodní databáze. Zvýšená bdělost úředníků EU i kauza Nokian tak možná způsobí, že nějaký čas si opravdu nikdo fixlovat netroufne.

- Základní údaje
- Kategorie: PNEU REVUE 2 / 16

- Základní údaje
- Kategorie: PNEU REVUE 2 / 16

- Základní údaje
- Kategorie: PNEU REVUE 2 / 16

- Základní údaje
- Kategorie: PNEU REVUE 2 / 16

- Základní údaje
- Kategorie: PNEU REVUE 2 / 16

- Základní údaje
- Kategorie: PNEU REVUE 2 / 16

- Základní údaje
- Kategorie: PNEU REVUE 2 / 16

- Základní údaje
- Kategorie: PNEU REVUE 2 / 16