PNEU REVUE 2 / 14

Editorial
Nedávná aféra kolem manipulování výsledků ankety německého autoklubu ADAC dále oslabila vážnost a respekt, kterým se těší všelijaké komerční soutěže a hlasování. A protože je ADAC i tradičním organizátorem testů pneumatik, hodně lidem z branže vytanula na mysli i tato paralela. V Německu je skandál vnímán velmi silně, ale dříve nebo později "zapadne" jako řada jiných a otrlý zákazník bude zase ochoten věřit, že třpytící se hvězdičky, zdvižený palec nebo logo autoklubu vedle toho kterého produktu jsou zase zárukou dobrého nákupu. Přesto však pachuť falše a šmíry zůstane; a i kdyby šlo tisíckrát o selhání jednotlivce, činovnicí nabubřelé organizace budou ještě dlouho při svých četných bohorovných kázáních směšní.
Je velice ošemetné pouštět se na tenký let jakékoli manipulace či ovlivňování veřejného mínění, a to i v případech na pohled bohulibých. Lobování za povinné používání zimních pneumatik sice vedlo ke kýženému cíli, ale jedna báječná sezóna bohužel neměla pokračování. Lidé přitlačení ke zdi zákonem si našli východisko a začali masově jezdit na zimních pneumatikách v létě. A to nejen formou jakžtakž přijatelného "dojíždění" zimního vzorku před nákupem další letní sady, ale přechodem na výlučně zimní obutí. Jiná kampaň, která měla zase za cíl urychlit výměnu pneumatik z důvodu "stárnutí" materiálu, se též obrátila proti jejím autorům jako bumerang. Bohužel v tom uvízly stovky nevinných koncových pneuservisů, které si rázem musely připadat kvůli nárokům svých zákazníků na "čerstvost" zboží ne jako pneuservisáci, ale jako zelináři. Se zimním trhem může pořádně zamíchat také další zásah shora, a to blížící se povinné vybavování nových automobilů systémy na detekci úniku vzduchu z pneumatik. Tlak na peněženky zákazníka si dozajista najde nějaký únikový ventil, třeba v podobě větší poptávky po levné a nekvalitní pneuservisní práci.
Velmi smíšené pocity jsem měl po přečtení nedávno zveřejněného testu Autoklubu ČR, který publikujeme v plném znění v tomto čísle. Zajímavá myšlenka, totiž otestovat kvality nových letních a na 3 mm sjetých letních a zimních pneumatik, je podle mě dobrou látkou pro diskuze mezi odborníky, ale na koncové spotřebitele zanechá pramalý dojem. Nevím, co si myslet o tom, že nová prémiová pneumatika Michelin je celkově hodnocena jako "slabá", poražena hned dvěma budgetovými značkami, a k tomu jen o 3,5 % lepší než na 3 mm sjetá jiná prémiová pneumatika? To snad vyrábí Michelin pneumatiky naprosto zbytečně?! Rovněž tak povinné zařazení odstrašujícího případu v podobě "asijského výrobce" již působí poněkud aktivisticky, a to i při plném vědomí propastných rozdílů, které mezi oběma kvalitativními póly existují. Jako bychom se zatajeným dechem nečekali, jestli jiný asijský výrobce u nás umístí svou několikasetmilionovou (v dolarech) továrnu (a umožní tak tisícům lidí si vůbec kupovat nějaké pneumatiky)? Chci tím vším říct, že bychom měli obecně méně lobovat, snažit se dělat svou práci co nejlépe a nechat na zákazníkovi, ať si vybere. Stejně to tak nakonec vždy dopadne.

- Základní údaje
- Kategorie: PNEU REVUE 2 / 14

- Základní údaje
- Kategorie: PNEU REVUE 2 / 14

- Základní údaje
- Kategorie: PNEU REVUE 2 / 14

- Základní údaje
- Kategorie: PNEU REVUE 2 / 14

- Základní údaje
- Kategorie: PNEU REVUE 2 / 14

- Základní údaje
- Kategorie: PNEU REVUE 2 / 14

- Základní údaje
- Kategorie: PNEU REVUE 2 / 14