PNEU REVUE 1 / 17

Před lety jsem dělal rozhovor v centrále jednoho nadnárodního výrobce pneumatik a tamní manažer (působí tam dodnes a nyní šéfuje severoamerickému trhu) mluvil o své společnosti jako o "cenovém lídrovi". Trochu mě zviklalo, co tím vlastně myslí, než jsem si uvědomil, že jeho firma je pyšná na to, že umí prodávat za nejvyšší ceny a je v tomto směru etalonem trhu. Takže jestliže oni prodávají nějaký výrobek za 100, tak konkurenti jsou schopni srovnatelný produkt nabízet za 99 a méně. Není důležité, jestli to platí dodnes, protože onen zážitek se váže k roku 2004 a rozhovor vyšel tuším v podzimním čísle. Často se mi však vybaví v souvislosti s tím, že cenové "lídrovství" je na českém trhu většinou chápáno zcela obráceně: lídrem, a tudíž největším kabrňákem není ten, kdo umí prodat nejdráž, ale naopak ten, kdo prodává co nejlevněji. Všichni víme, co tento přístup, který se zdaleka netýká jen "Jarynů a Bohušů" (viz článek Budoucnost už není to, co bývala, Pneu revue č. 2/2016), ale i výrobců samých, napáchal na poli obchodních marží. Ve zmíněném článku pak zazněla věta, že co se na rozdíl od marží nezměnilo, je cena za práci. A tvrzení je podpořeno výběrem citátu z diskuzí na pneuservisních fórech zpřed deseti let.
I když se s tímto závěrem stoprocentně ztotožňuji, chvíli jsem váhal, než jsem kývnul na podporu kampaně Nebojte se zdražit na stránkách www.prosperujicipneuservis.cz. Má se vůbec časopis v takových věcech angažovat? Nemá být náhodou jen sběratelem a tlumočníkem všech možných názorů a myšlenkových proudů, které se na trhu střetávají? Nepřekračuje tím citlivou hranici mezi nezávislým pozorovatelem/komentátorem a "politikem"? Ale stalo se a věřím, že nám to nebude nikdo vyčítat. Protože myslím, že ta myšlenka je pravdivá, racionální a její šíření může trhu pomoci. Na druhé straně jsme však otevřeni i jiným názorům na toto téma a rádi je budeme publikovat.
Rádi bychom vytvořili více pozitivních příležitostí k setkávání lidí z oboru, a spíše než formou oficiálních konferencí cestou přátelských a neformálních setkání. Příležitostí k tomu může být naše Anketa o nejoblíbenějšího obchodního zástupce, kterou jsme v tomto čísle vyhlásili a kterou chceme říci, že přes všudypřítomnou "virtualizaci" obchodního prostředí bude vždy největší hodnotou každého obchodního vztahu člověk.
Buďte s námi i v roce 2017 a věříme, že bude pro nás všechny úspěšný.
Martin Mensa
vydavatel
P.S. Toto číslo se dostává jako dárek i do rukou některých pneuservisů, které ještě nejsou předplatiteli Pneu revue. Předem děkujeme všem, které náš časopis osloví a stanou se našimi čtenáři.

- Základní údaje
- Kategorie: PNEU REVUE 1 / 17

- Základní údaje
- Kategorie: PNEU REVUE 1 / 17

- Základní údaje
- Kategorie: PNEU REVUE 1 / 17

- Základní údaje
- Kategorie: PNEU REVUE 1 / 17

- Základní údaje
- Kategorie: PNEU REVUE 1 / 17

- Základní údaje
- Kategorie: PNEU REVUE 1 / 17

- Základní údaje
- Kategorie: PNEU REVUE 1 / 17

- Základní údaje
- Kategorie: PNEU REVUE 1 / 17

- Základní údaje
- Kategorie: PNEU REVUE 1 / 17

- Základní údaje
- Kategorie: PNEU REVUE 1 / 17