Nejsnazší je položit otázku a následně přepsat na papír marketingovou řečí stylizovanou odpověď. Tak vypadá většina rozhovorů s představiteli významných podnikatelských subjektů na trhu a netroufám si hádat, kolik lidí baví takový text číst. Dokonce si troufám po dvaceti letech novinařiny tvrdit, že bych dokázal napsat rozhovor, který bych mohl vložit do úst komukoliv z obchodního anebo výrobního prostředí. Neexistuje totiž na trhu subjekt, který by marketingovou řečí dělal něco špatně. Všichni jsou anebo brzy budou lídry na trhu, všichni meziročně rostou a všichni svými produkty stanovují nová měřítka na trhu. Nabízejí svými produkty nebo službami ideální poměr ceny a výkonu, orientace na zákazníka je středobodem všeho jejich činění, jsou šetrní vůči životnímu prostředí a v žádné jiné firmě se zaměstnanci nemají lépe, jak je o ně, jejich zázemí, dovolenou, vzdělávání a o jejich interní růst zaměstnavatelem postaráno. Mohl bych tedy zase rutinně napsat něco podobného, ale řekl jsem si NE. Nepropásnu možnost, kterou nám otevřenost jednatele společnosti Continental Barum dala a zhostím se role nositele předsudků národa a nechám své předsudky a představy před všemi čtenáři rozdupat na prach. Anebo ne?
Celý článek naleznete v aktuálním vydání Pneu revue 01/2016.