Na Slovensku zatial takto funguje len Premio /zdruzuje asi 6 pneuservisov a hraje sa na fungujucu siet :)))/ Michelin ma v kazdom kraji vybraneho strategickeho partnera a snazi sa ich podporovat a zastresovat. Ale okrem toho, ze tlacia svoje pneumatiky do tychto servisov, neviem o ich inej cinnosti. Commercial ma tiez len svojich odberatelov a prezentuje ich ako svoju siet, lenze som ako ich odberatel nepocitil ziadnu inu aktivitu, okrem dodania pneumatik. Takze na Slovensku tento problem velmi riesit nemusime.
No ja sa stale pozeram vpred a zvazujem vsetky rizika nasho podnikania. Riesenia tychto rizik hladam v zahranici, kde su pred nami o par krokov vpred a dovolim si tvrdit, ze pre mensie servisy bude vyhodnejsie vyuzivat marketingovu a rabatovu podporu silnejsieho partnera. Tej sa mozno dockame aj v nasich krajinach, ale u nas su este tieto spolocnosti v plienkach a casto nam nemaju co ponuknut a tak sa zda, ze z nas chcu len profitovat. Az sa poucia zo svojich chyb, urcite nam raz ponuknu zaujimavu spolupracu.
Osobne sa mi pozdava spolupraca so spolocnostou PointS, pretoze sa snazia nechat clenom co najvacsiu nezavislost. S touto spolocnostou som sa stretol prvy krat na tejto stranke, kde som si o nej precital clanok, ktory ma zaujal a zacal som mapovat na webe ich cinnost.Myslim si, ze naozaj maju co ponuknut a zaumienil som si dostat tuto spolocnost na Slovensko. Odvtedy sa mi podarilo urobit prve kroky a dufam, ze tohto roku sa mi to podari a budem vediet stredne velkym pneuservisom ako je ten moj, ponuknut zaujimavu spolupracu pod touto znackou.
A na zaver by som chcel podakovat redakcii, ze prevadzkuju tento portal, pretoze naozaj prinasaju mnozstvo uzitocnych informacii a zaujimavych clankov.
S pozdravom Profik Domníváte se, že je výhodné začlenit svůj pneuservis do některého z existujících franšízových konceptů?
středa, 17. ledna 2007
Všichni kteří se zatím připojili k této diskusi mají svou pravdu a souhlasím se všemi.Já sám jsem proti některým frenšízistúm vysazený a snažím se s nimi svou spolupráci omezovat na minimum,proti dřívější době,kdy jsem jim dělal obraty myslím docela slušné.Ale protože začli dělat podrazy a věci za našimi pneuservisními zády,tak jsem je vyškrtnul ze svého dodavatelského seznamu.A ejhle,najednou se hlásí,volají,navštěvují a snaží se nějak vetřít,protože když jim už neobjednám najednou 800-1000 pneu,tak to poznají,že je někde něco špatně.Já jim to přímo a rád vysvětlím a vysvětluji,že si musí konečně uvědomit,že pneuservis je a vždy bude na prvním místě v jejich dodavatelských a především SLEVOVÝCH podmínkách.A dokud budou dělat to co dělají,tak já osobně s nimi spolupráci nemíním nijak vyhledávat.Dodavatelů je u nás myslím ještě velmi velký nadbytek,takže je z čeho vybírat.Nechci dělat tady nikomu reklamu,ale například 4 roky spolupracuji s fa AM PNEU s Ostravy a všem vám tuto společnost zabývající se pneumatikami AVON a LASSA doporučuji,protože je to podle mě naprosto odlišná strategie,kterou prezentují a to myslím v tom dobrém smyslu.NEEXISTUJE U NICH PODRAZIT PNEUSERVIS.A toto je pro me nesmírným přínosem,vážím si toho a za tu dobu co s nimi spolupracuji,tak to vím na 100%. Domníváte se, že je výhodné začlenit svůj pneuservis do některého z existujících franšízových konceptů?
úterý, 16. ledna 2007
Však víme jak to chodí... Pneuplus je sice pěkná věc, ale zdaleka ne nejhorší. Daleko větší problém vidím v tom, že dnes každý velkoobchod prodává pneumatiky i koncovým zákazníkům. Obzláště pohodlné je to pro ně prostřednictvím internetového obchodu. Je úsměvné, že koncový zákazník pak nakoupí mnohem levněji, než pneuservis, který s oním dodavatelem spolupracuje třeba již řadu let.
Nicméně mně to nepřekvapuje, protože dost lidí z oboru předpovídalo tento stav již před 5-6 lety. No a dnes stojíme před tímto problémem v celé jeho velikosti, nic víc. Je samozřejmě na zvážení každého, zda-li by nebylo lepší změnit obor. Domníváte se, že je výhodné začlenit svůj pneuservis do některého z existujících franšízových konceptů?
Můžu říct,že mě osobně lákalo několik frenšizistů do své sítě a protože jsem jednoznačně proti těmto paktům,tak jsem nekompromyslně toto spojení odmítl.A osvědčilo se mi to,jelikož Fa Barum,Goodyear,Bridgestone aj. si ještě neuvědomili,že my pneuservisy jsme ti kteří mají a musí mít výhradní právo prodávat jejich pneumatiky.A protože pak přijede váš zákazník a doveze si od těchto výhradních dodavatelu pneu,kterou koupí kolikrát lépe než já jako pneuservis,tak to mě přesvědčí,že se nikdy s takovými společnostmi nespojím a nechci ani jejich spolupráci,která vede jenom k jednomu,k prosazpvání jejich strategie a nařizování co můžete a co ne.Dodržovat nějaké jejich tabulky,předpisy a odběry jinak vám dělají jen zbytečné problémy a na to nejsem opravdu zvědavý.Nevybudoval jsem si svoje podnikání,aby mi někdo něco doporučoval, přikazoval a nařizoval.To samé je i v servisních sítích jako je Poin Group,GPD team apod.Možná se mnou všichni nebudete souhlasit,ale takhle jsem to pocítil já osobně a jsem hrdý,že jsem nepodlehnul jejich slibům a přetvářkám.Nevěřím jim,protože všichni hrajou jen sobě do kapes a zapomněli na nás jako pneuservisy a mohou mi říkat co chtějí,ale takovou zkušenost mám já osobně a jsem rád,že jsem samostatný bez jakýchkoliv závazků vůči takovým kteří vám mažou kolem pusy med a za rohem vás podrazí tim nejhorším způsobem co může být. Domníváte se, že je výhodné začlenit svůj pneuservis do některého z existujících franšízových konceptů?
čtvrtek, 11. ledna 2007
Jak tak na to koukám, tak si za to, pánové, můžete z velké části sami. Jestliže zakalkulujete do ceny pneu i významnou část servisních prací a za práci pak účtujete jen nějaké "drobné", tak se nedivte, že si zákazníci zvykli, že přezutí auta je za babku.
Osobně se domnívám, že 1200,- Kč za kompletní přezutí vozu není nijak moc. Loňský teplý podzim prodeji zimních pneu příliš nepřál.
čtvrtek, 4. ledna 2007
Prodej zimních pneu v letošní zimní sezoně je slabší,avšak není to tragické.Výsledky jsou docela slušné a na ty povětrnostní podmínky solidní.Co se týče hypermarketových a internetových pneu,je pravda,že je třeba přitvrdit a dát zákaznikům jasně najevo,že se tyto pneu nebudou přezouvat,nebo jen za nadstandartních placených podmínek.Souhlasím s některými z vás,že jsou tyto pneu pro nás určitým nebezpečím,ale taky je pravda že jsme si sami za to vinni,protože stím většina z nás nebojuje a nevěnuje tomu takovou pozornost jakou má a pořád ustupuje zákaznikům.To je třeba změnit.Sám jsem letos upravil cenu za montáž těchto pneu na 1200,-kč za práci na vůz a vidím,že to bylo ještě málo a nepoznal jsem žádnou ztrátu.Pár zákazníku po upozornění na jinou cenu odjelo a pár si to klidně zaplatilo.Takže asi tak 50%na 50%.Zjístil jsem,že se to opravdu vyplatí,ho raději nedělat za klasickou cenu 650,-kč a raději si počkat na zákazníka,který si koupí pneu u mě a vydělám na pneu i na práci.Je to opravdu jen v nás a my se s tím musíme poprat a ukázat,že pneuservis není jen přezutí pneu,ale kompletní služba včetně prodeje pneu.Taky se domnívám,že je třeba služby rozšiřovat a nevěnovat se jen pneuservisu,který je at chceme nebo ne jen sezonní pracovní činnost a proto se snažím své služby rozšiřovat.Nutí mě k tomu náklady,které jsou a je přínos,když mimo sezonu mám na pokrytí těchto finančních ztrát prostředky. Loňský teplý podzim prodeji zimních pneu příliš nepřál.