Když jsem s tebou seznámil a o tobě psal v prosinci 2006,věřil jsem že jsi skvělý chlap,který ví co chce a dělá,opravdu jsem se v tobě nezklamal.Jsi fajn chlap.Jsi tvrdý na servisy které si neumí vážit a ocenit svou práci,jsi tvrdý na dodavatele pneumatik,kteří dodávají pneu všude kde nemají,jsi tvrdý na zákazníky,kteří si neumí vážit naší pneuservisní činnost a berou ji jako podřadnou práci,a především jsi tvrdý sám na sebe.Vím,že máš v branži i hodně nepřátel,kteří tě pomlouvají,ale já vím že jsi opravdu člověk,který žije svou prací,který ji miluje a chce ji povznést na úroveň na kterou patří.Prožil jsi v osobním životě něco co bylo velmi těžké a náročné překonat,bojoval jsi, a zůstal jsi silný,čestný a spravedlivý.Dělám tuhle činnost 16 let a už jsem to psal naučil jsi mě dívat se na naši branži jinak a jsem za to rád.Internetoví prodejci opravdu nemají ani páru s jakými problémy se my servisáci musíme probíjet.Oni vidí jenom zisk a nechtějí mít žádné náklady.Řešit reklamaci pneu to je nezajímá,platit dopravné a práci za servisní práce zákazníkům při reklamacích to už vůbec ne a likvidace pneu pro ně neexistuje.Ale oni si neuvědomují jednu a tu nejdůležitější věc,že MY MÁME STROJE a bez nich to nenamontujou.V tom je naše síla.Takže pneuservisáci nepřezouvejte a nepodporujte takové jako se ozývají na těchto stránkách.Jinak na to sami doplatíte a budete zbytečně propouštět třeba dobré mechaniky,kteří si to nezaslouží a za nic nemohou.Nebo vám sami utečou,protože vidí jak to ve firmě jde od 10 k 5.Pak už bude pozdě.Hezké a úspěšné pneu jaro vám přeji. Jaké jsou vaše zkušenosti s náborem a udržením pracovníků?
sobota, 5. dubna 2008
Ano,to je pravda gumařina je těžká a špinavá práce a když si poctivě spočítáme náklady na energie,zařízení servisu,bezpečnostní,hygienické předpisy,nájem,ůvěr,reklamu a plno dalších nákladů a především na chlapy na dílně,kteří si opravdu zaslouží více než jen přezouvat dovezené nové gumy a vědět,že dělají jen za drobné.
Kdysi jsem si nad tím sednul a spočítal jsem ,že když přezuji 1 os. auto za 800kč a odečtu materiál,energie,poctivě odpisy strojů,započítám nájem,nebo ůvěr,DPH a odvedu průměrnou dań státu,tak zůstane takové čísilko,že to je pak k nepochopení a hlavně k nemožnosti podnikání a především rozvoje.Někdy si taky sedněte a zkuste propočítat za co přezouváte,kolik ročně průměrně aut uděláte,jaké máte skutečné náklady a uvidíte jak se některým z vás protočí panenky a začnou přemýšlet trochu jinak a nebudete jen nadávat,že to je na nic taková živnost a možná pak sami začnete něco dělat.Proto jsem velmi brzy zastavil montáž dovezených nových a protektorovaných pneu,protože vím,že MUSÍM prodávat,aby byla možnost zvýšení platu zaměstnancům, zkvalitnění služeb a růst firmy.A taky proto ,že je opravdu zarážející že po zrušení této služby nejsou vůbec žádné reklamace,že něco třepe,tahá doleva-doprava,hučí.Prodávám si svoje pneu a nemám absolutně s tímto žádný problém.Klid,pohoda a plná soustředěnost na opravdovou kvalitni pneuservisní práci pak přináší své ovoce.Vždy jsem říkal a říkám,že dělám byznys abych mohl dělat charitu,potože když budu dělat charitu,tak nikdy k tomu byznysu nedojdu.A chtěl bych vidět jediného pneu internetového prodejce,který sponzoruje nějakou nemocnici,léčebnu,dětský domov,postižené nebo nemocné děti,důchodce apod.Nebudu se tady vychloubat co děláme my jako FA,ale vím co je to dát opravdu i na dobrou věc a potřebným nemocným dětem a lidem.Proto podnikám a držím se svého hesla.Nejsem ten jen co mluvi,nečiní a myslí jen na sebe. Jaké jsou vaše zkušenosti s náborem a udržením pracovníků?
sobota, 5. dubna 2008
Jak již tu bylo řečeno - my, servisáci musíme na rozdíl od internetových povalečů něco dělat, není čas na vysedávání u počítače. Navíc, když si tady ten (interneťák), který zblízka viděl pneumatiku snad jen na svém břiše případně s prominutím na břiše své manželky, dovolí na adresu našeho oboru něco takového poznamenat, je to troufalost. Bylo by na ně třeba, aby zásilkovky (přepravní společnosti) dopravu "opepřily" tak, aby i těmto internetovým odborníkům začlo téct do bot a lidem se nevyplatilo pneu se nechat posílat neboť doprava by ji značně prodražila. Ale na to jsme asi malí páni.
K tématu - pracovníci se udržují poměrně těžko, záleží na individuálním člověku a přístupu k práci. Gumařina je těžká práce /a špinavá/, zástupy zodpovědných lidí, kteří by ji dělaly, rozhodně nejsou. Spíš je to o osobních kontaktech a známostech a recept na jejich udržení asi opravdu neexistuje. Jaké jsou vaše zkušenosti s náborem a udržením pracovníků?
Drž se tématu internetový hrdino. Co děláš pro to, aby sis udržel dobrého zaměstnance. Jaké prostředky vynakládáš na to, abys splnil požadavky hygieny na podmínky na pracovišti? Kolik pneumatik a kdy naposled jsi odevzdal na ekologickou likvidaci? Otázek je mnoho a zbytečně bych tím zahltil tuto diskusi. Proto stačí, když mi odpovíš na tyto tři. Jaké jsou vaše zkušenosti s náborem a udržením pracovníků?
pátek, 4. dubna 2008
No vidíte měl jsem pravdu... Snad administráto brzy změní téma a dá nové: "Co si myslíte o zločinných, zavrženíhodných a rozvratnických aktivitách internetových obchodů s pneumatikami?" Jaké jsou vaše zkušenosti s náborem a udržením pracovníků?
pátek, 4. dubna 2008
Chtěl jsem ještě reagovat na příspěvek(interneťáka),který si opravdu zaslouží přídavek-CHUDÁK a HLUPÁK.Podnikání je od toho,aby děláná činnost přinášela zisk,jinak to není podnikání.Tím chci říct,že musí přinášet peníze a musíme to dělat kvůli nim,to ví každé malé dítě.A jestli mi jde o čistotu odvětví,tak to si buď jistý,protože jak vidím co jsi napsal,tak hned vím co jsi za bezpáteřního člověka!A když budeš ticho,myslím že všichni opravdoví pneuservisáci budou jen a jen rádi. Jaké jsou vaše zkušenosti s náborem a udržením pracovníků?
pátek, 28. března 2008
Dobří mechanici pneuservisu,jsou dnes opravdu už velmi cennou záležitostí.Není to jako kdysi,kdy si sám vzpomínám jak jsem se vrátil z vojny a hlavní mistr mi řekl že nemá pro mě práci jako autoelektrikář a že buď půjdu na GUMÁRNU,nebo musím jít bohužel pryč.Byla to ta nejhorší práce,která mě mohla potkat.Řidiči dostávali pneudřinu za trest a já ji musel přijat abych se mohl snad někdy vrátit k práci v které jsem se vyučil.Nakonec jsem v gumárně vydržel 7 let a myslím a jsem přesvědčen,že to byla ta nejlepší škola,bez které bych dnes nemohl v tomto oboru vůbec fungovat.když jsem v roce 2000 začal podnikat obrátil jsem se na uřad práce a nebyl větší problém najít solidního,pracovitého mechanika.To samé bylo i u otevření druhé provozovny v Třinci.Časy se ale mění a dnes je situace ůplně jiná.Nároky na mechaniky jsou podstatně větší a bohužel ne všichni se chtějí zdokonalovat a zvyšovat svou kvalifikaci.Raději pak hledají nové možnosti,jak se vymanout se změnou doby.A samozřejmně,že velkou roli hrajou peníze.Já jako služba nemohu např.konkurovat výrobci aut jako je Hyundai,který svým náborem tady na Moravě slibuje neskutečné výhody a peníze na které my pneuservisáci ve službách nemáme ani šanci dosáhnout.Říkál jsem,říkám a budu říkat vždy klukům-Běžte zkusit,když myslíte že se budete mít lépe.Sám jsem byl takový a stéjně s tím nic nenadělám,když se rozhodnou.Je pak těžké nahradit dobrého mechanika.Jen zaučení aby zvládal solidně pneučinnost trvá několik měsíců a je to velmi náročné jak na čas tak na peníze.Jsem rád a vážím si některých svých zaměstnanců,kteří jsou schopni objetovat svůj i volný čas ,aby fa uspokojila některé své zákazníky.Mám pár správných chlapů,kteří za to umějí řádně potáhnout a vím,že to jsou oni,kteří dělají firmu firmou.Návod na dlouhodobé udržení neexistuje,ale samozřejmně je to o přístupu k nim,vcítění se do jejich potřeb,naslouchat jim na připomínky a probírat nejenom práci,ale pokud chtějí hovořit tak třeba i mluvit o životě jako takovém.Každý člověk je jiný a každý má svoje životní etudy,příběhy a vím sám že život není jednoduchý.Jsem rád že je mám a vážim si je pro to jací jsou. Jaké jsou vaše zkušenosti s náborem a udržením pracovníků?