Nazdar pneuservisáci.Tak je poslední dubnový den a měsíc očekávání a nadějí za námi.Domnívám se,že byl i u vás velmi náročný a hodně pracovní.Z mého pohledu byl určitě úspěšný,nejen co se týče práce,ale také prodejem pneu.Jsem opravdu rád,že tomu tak bylo a věřím,že tomu bude i dál.Některé pneuservisy v okolí si vzaly mou cestu nepřezouvání dovezených nových pneu k srdci a je někdy velmi zajímavé sledovat reakce lidí když přijedou a řeknou,že to je už 3 servis co jim to říká.Práce bylo a je opravdu teď velmi mnoho,ale vím dobře že to brzy pomine a dostaneme se zase do klidové,pohodové fáze naší pneučinnosti.Teď bych bez problému uživil na servise 8 lidí a potřeboval aspon 4 stání,ale za pár týdnu by bylo 1 stání a 3 mechanici akorát.Takhle to bohužel v naši branži normálně funguje.Chlapi si opravdu zatím 3 týdny mákli na doraz a musím uznat,že to bylo někdy až neunosné.Ale vše jsme zatím zvládli myslím velmi dobře a zato je chlapům třeba nejen poděkovat,ale především je ocenit.To je to na co čekají,proč se dřou i mimo svou pracovní dobu a obětují mnoho a mnoho hodin svého osobního času a jsou v práci.Mám velmi dobře spočítané,že je lépe je zaplatit za tento svůj čas,než nabírat nové zaměstnance kterým pak nemohu zaručit budoucnost a vůbec už pak brigádniky kteří nikdy firmu nebudou brát jako svoji práci a nemají ani zodpovědnost za ní a také za jakoukoliv činnost jim svěřenou.Práce mechanika je velmi náročná práce jak na fyzickou,ale taky na psychickou stránku člověka a já to vím opravdu moc dobře.Proto si ji a je nesmírně vážím. Jaké jsou vaše zkušenosti s náborem a udržením pracovníků?
středa, 30. dubna 2008
Myslím,že výplaty zaměstnanců,by se na tady neměli řešit.Dobré mechaniky je umění najít a ještě horší v naši branži zaplatit.Práce je hodně náročná na fyzickou kondici a někdy taky nesmírně špinavá.U osobních vozů to ještě jde,ale pokud se dělají nákladáky,nebo stavební stroje tak to je pak někdy opravdu velmi náročné i na psychiku.Na osobáky chlapa zaučíte celkem rychle,ale náklaďák chce o hodně víc.Práci při dnešních cenách pneumatik si je třeba opravdu nechat velmi dobře zaplatit.Cena práce musí jít nahoru,jinak během dost krátkého času dojde k radikálnímu ůpadku pneuservisních služeb,protože nebude na rozvoj a zkvalitňování služeb a hlavně na vzrůstající náklady na zaměstnance. Jaké jsou vaše zkušenosti s náborem a udržením pracovníků?
pondělí, 14. dubna 2008
To že jsi Maxi zrenovoval dílnu a koupil nové stroje i tak stačí na to že tě stejně nazvou zlodějem,protože jsis to koupil z jejich peněz.To určitě uslyšíš.Takže se netrap a děléj si svou cestu a pokud jsi dobrý,tak nikde neodejdou a pokud ano tak toho nelituj.Nejhorší jsou známí a kamarádi s tím mám opravdu bohaté zkušenosti.Ale ono to jde i bez nich,neboj oni na to pak příjdou co jsi pro ně dělal a ještě s vděčností se vrátí,to jsem poznal na své kůži.Práci si nech opravdu dobře zaplatit,nikomu nedělej vola a snaž se prodávat a upřednostňovat svoje gumy a budeš v pohodě. Jaké jsou vaše zkušenosti s náborem a udržením pracovníků?
Tak nám to vypuklo milí pneuservisáci a je to katastrofa s prodejem pneu.Jsem malý servis na vesnici a nepřezouvaní pneu z netu si bohužel nemůžu dovolit tak mě hned nezatracujte.Na jaro jsem zvolil novou strategii a jen čas ukáže jestli jsem udělal dobře.Tak vám stručně popíšu jak to u nás chodí.Takřka všichni mí zákazníci jsou buď známí,sousedi a pod.70% z nich si pneu objednává z netu a pak se chlubí jak dobře nakoupili a předháněj se kdo nakoupil líp.Přirážku na jejich pneu nemůžu dát, to pochopte,to bych se mohl za chvíli rovnou odstěhovat.Každý je zvyklý,že jim to udělám za hubičku.Když jsem před lety začínal na vyřazených strojích, které jsem dovezl z Německa tak jsem dělal za pár korun.Na podzim jsem koupil nové stoje a komplet zrekonstruoval dílnu a přizpůsobil cenu .Jaro začínám tak,že s cenou pneu jsem šel skoro na úroveň netu a s prací radikálně nahoru tak abych nemusel sousedům přirážet.Ten kdo koupí u mě pneu a já na nich aspoň něco mám, tak mu cena práce klesá.Na podzim uvidím jestli se vrátí nebo najdou někoho levnějšího a mě nazvou zlodějem.A ještě něco by mě zajímalo, kde budou končit ty sjeté pneu co lidem rozhodně vracím, ať je pošlou zpátky na net?Tak se pro dnešek mějte. Jaké jsou vaše zkušenosti s náborem a udržením pracovníků?
pátek, 11. dubna 2008
Aloisi omlouvám se ti za toho kluka z dílny.Nemyslel jsem to ale nijak špatně,nebo že bych tě chtěl ponižovat.Sám jsem obyčejný mechanik a že jsem navíc i majitel pneuservisu to je vedlejší. Jinak mě ale mrzí,že se nezapojuje více pneuservisáku do diskuzi.Věřím,že po příštím vydání časopisu pneurevue,se to změní.Vím,že je teď období přezouvání,je práce až moc a sám jsem od rána do večera v práci,ale najít si chvilku a zdělit své naměty,problémy,strasti ale i radosti,by nikomu neuškodilo.Pneuservisáci je to jen a jen na vás. Jaké jsou vaše zkušenosti s náborem a udržením pracovníků?
čtvrtek, 10. dubna 2008
Zdravím gumídky.Jak získat nebo udržet zaměstnance?Tak na to asi opravdu recept není.Já jsem u gumařiny 14 let,začínal jsem jako OSVČ v nájmu,objekt po čase koupila firma která se zabývá uplně něčím jiným a bylo na výběr konec rozjeté živnosti nebo pod nima.Volba je taková že dělám tak zvaně jako vedoucí pneuservisu a manuál v jedné osobě,prostě jeden na všechno,nestěžuju si ale taky nejásám.Placen jsem základ plus procenta z tržby.A zase se to stáčí k tomu že tržba klesá s poklesem prodeje pneu,ta práce to opravdu nemůže dohnat.Sám opravdu nevím jak to bude dál.Bořek mně nazval klukem z dílny,tak už mně neoslovuje ani partnerka,loni byla padesátka a tak pomalu přemýšlím z čeho se bude počítat můj důchod.Asi to bude trága ale mně ta práce stále baví a snad bude líp.Pánové naše nebe je černé a uprostřed má velkou díru!!!Mějte se fajn a zase někdy. Jaké jsou vaše zkušenosti s náborem a udržením pracovníků?
úterý, 8. dubna 2008
No, bohužial to nie je len fenomén českého trhu, ale i na Slovensku. No a o cenách Matadoru za hranicami SR sa ani nebudem rozpisovať, pretože ho už ani nemienim za také ceny predávať /však ho často ani nedokážem za také ceny nakúpiť/. Jaké jsou vaše zkušenosti s náborem a udržením pracovníků?
pondělí, 7. dubna 2008
Pavle 100% s tebou souhlasím a pro zajímavost např. v Anglii není skoro šance přezout internetovou gumu a když ano,tak to je několikanásobně dražší,než když si ji zakoupí v pneuservise.Takže se jim to absolutně nevyplatí jinde než tam koupit a namontovat.A neomlouvej se za obsáhlost,je potřeba napsat svůj názor.Je třeba aby servisy četli a hlavně psali na těchto stránkách o svých problémech,starostech,peripetiích,ale taky o úspěších,radostech v této branži.Je jedno jestli je to malý servisek v malé obci,anebo velký servis v Praze.Jestli je to majitel sertvisu,vedoucí pobočky,nebo kluk s dílny.Jepotřeba se nestydět,nebýt lhostejný k profesi která měla,má a věřím že i bude mít budopucnost.Ale to zaleží na nás všech ať už je to ten mechanik na dílně,nebo majitel velké pneu sítě.Pavle osdskočilo nás více od tématu,ale myslím že to nikomu nevadí.Napiš tedy něco k tématu a poprosím i Aloise jak už psal Zdeněk K.Je to kluk z dílny a je třeba aby napsal svůj názor. Jaké jsou vaše zkušenosti s náborem a udržením pracovníků?
pondělí, 7. dubna 2008
To, co se děje na českém pneumatikářském trhu, nemá dle mého názoru nikde ve světě ani v naší všude opěvované a porovnávané EU obdoby. Je to zkrátka zas jen a jen náš český fenomén plynoucí z tradiční vypočítavosti a švejkovství. Pochybuji, že by Němec, Švýcar či Anglán trávil hodiny u počítače zjišťováním stovek značek a zkoumáním spousty číslíček a dalších údajů vyjadřujících rozměry a parametry pneumatiky, kterou by na svůj vůz potřeboval. Co by se tím zabýval, když na to není odborník, zkrátka s tím dojede do "svého" servisu, a tam se mu o to kvalifikovaně postarají a obují to, co je pro jeho auto určeno. Aby tam někdo nosil "dříví do lesa" - s tím se určitě naši zahraniční kolegové setkávají v daleko menší míře než u nás. Chápu snahu ušetřit, i to, že příjmy u nás zdaleka nejsou jako v EU, ale trh s pneumatikami se u nás již totálně vymknul jakýmkoliv tržním zvyklostem. Ano, objednat si přes internet pizzu, koupit cédéčko, knihu o vaření - když tedy už máme pocit, že nám to tolik pomůže a ušetří čas naž zajít rovnou do obchodu... I když osobně dám rozhodně přednost tomu, na vlastní oči věc vidět a nechat si ji předvést, než ji koupím. A po trpkých zkušenostech svých i z doslechu si troufnu říct, že možná každý druhý internetový obchod u nás (a to ne jenom s pneumatikami) má se seriózností a poctivostí pramálo společného. A pneumatika - základní bezpečnostní prvek provázející nás na každém ujetém kilometru, rozhodně není houska na krámě, kterou mi nějaký Hej nebo Počkej pošle z neznáma za super akční cenu. Omlouvám se za obsáhlost a za zběhnutí od tématu. Jaké jsou vaše zkušenosti s náborem a udržením pracovníků?