Profíku to že budeš opatrný ve svém rozhodování tak je velmi rozumné.A jestli se ptáš co by v pneuservise nemělo chybět,tak to je právě umytí pneu,které ty zavrhuješ.Je pravda,že ti to moc nevydělá,ale tuto službu zákazníci velmi oceňují aspoň u mě.Samozřejmně geometrie je dnes velmi důležitou součástí pneuservisu.Protože kolikrát zjístíš,že má pak špatný čep,tyčku řízení,ložisko apod..Mechanik to vymění a máš zase navíc zisk jak z náhradních dílů,tak z práce.Klimatizaci-čištění a plnění doporučuji taky.Je to služba navíc a pokud budeš mít perfektního mechanika,který se bude chtít zdokonalit a bude provádět i opravy klimatizací,tak vyhraješ na celé čáře.Čištění provádí kde kdo,ale odstraňování různých závad,tak to nedělá skoro nikdo,ale to je opravdu o mechanikovi,kterého by jsi musel nechat někde perfektně vyškolit a pak taky dobře zaplatit.Co sám nemám,ale rád bych do toho šel je tester tlumičů,který je podle mne v pneuservisní činnosti velmi potřebný až nezbytný.Ruční mytí vozu jsem prováděl,ale nebyl to přínos,tak jsem od této služby raději upustil.Raději chci zakoupit špičkovou mycí linku,která mi přinese větší pokrytí zákazniků s minimálními nároky na lidský faktor,který je potřebný k ručnímu mytí.Takže když to zhrnu doporučuji ti k pneuservisní činnosti geometrii,tester tlumičů,plnění a opravy klimatizací,drobné mechanické opravy(výměna čepů,brzd,tlumičů,vyfuků,ložisk,baterií apod) Jaké jsou vaše zkušenosti s náborem a udržením pracovníků?
čtvrtek, 15. května 2008
Ďakujem páni, chcel som to zobrať len všeobecne, napr. aká služba by v pneuservise nemala chýbať, prípadne čo by ste Vy vo svojich servisoch doplnili. Samozrejme som opatrný v mojich zámeroch a už teraz viem, že to bude projekt, ktorý sa bude realizovať na etapy, aby som sa vyvaroval chýb a zbytočne to nepredimenzoval. Jaké jsou vaše zkušenosti s náborem a udržením pracovníků?
úterý, 13. května 2008
Ano opravdu je nemožné ti profíku perfektně poradit.Stavbaři budou chtít postavit co největší dílnu ať mají kšeft ze stavby,dodavatelé ať máš co nejvíc stání ať ti prodají co nejvíc strojů a různých nesmyslů do dílny.Projektant,čím větší tím dražší apod.Ty znáš jako jediný situaci na Slovensku a u vás ve městě.My ji neznáme tak ti nemůžeme poradit. Jaké jsou vaše zkušenosti s náborem a udržením pracovníků?
úterý, 13. května 2008
Profíku to že chceš stavět nový krásný pneuservis,tak je opravdu moc fajn a já osobně ti moc fandím,ale dobře,moc dobře si vše popočítej než začneš stavět a mít velké oči.Situace pneu branže opravdu není vůbec jednoduchá a je třeba velmi důsledně zvažovat různá rizika této činnosti.Postavit 4-5-6 stání není problém,ale pak mít na kvalitní vybavení,stroje a PŘEDEVŠÍM NA LIDI,které musíš zaplatit.Dobře popočítej své možnosti a pamatuj,že může kdykoliv přijít velká pneu společnost do tvého města a bude tě pak s cenami tlačit ke zdi a ty sice budeš moci někoho propustit ať slevníš,avšak zhoršíš tím své služby a náklady na topení,el.energií apod ti zůstanou a půjdou směrem vždy už nahoru.Takže stéjně na to doplatíš.Řeknu ti svůj případ.Příští měsíc se mi tady v Třinci otevře nový monstrozní pneuservis od jedné společnosti,která vyrábí studené protektory pro nákladní automobily.Musela to být velmi nákladná stavba,která se pohybovala v milionech korun.Tato společnost používá velmi agresivní,vtíravou,suchou,zákeřnou politiku k ostatním pneuservisům a zákazníkům a v tom já osobně vidím jejich podlost.Myslí si že jsou jen oni a tvrdí o sobě jen to nej.Jejich cíl je být nejlepší organizací výměny pneu v EUROREGIONU.Jsem člověk,kterému prošlo rukama tisíce pneumatik,ne na papíře ale skutečně při montáži a vím co je potřeba k vysněnému cíli.Nemluvím na prázdno jako třeba oni,ale především činním.Bude to zásah do určité činnosti,ale vím že to co nabízím já nikdy nemohou oni nabídnout.Ať podrážejí ceny,vtírají se již už v současné době kdy nemají ještě vůbec nic mým dobrým a stálým zákaznikům,posílají kontroly apod.Ano určitě něco stratím,ale naopak i získám díky jejích chybám,které už dnes dělají a to ještě nezačali.Chci tím říct,že je třeba se k problému postavit čelem ať je nebo teprve příjde.Ty sám Profíku musíš znát nejlépe jakou kapacitu a klientelu budeš dělat,kolik stání potřebuješ,jaké vybavení nakoupíš apod.Neznám tvou strategii,ale je to opravdu jen a jen na tobě jakou si cestu zvolíš.Rád bych ti osobně poradil,ale v této situaci si musíš opravdu sednout ty sám a přemýšlet nad svou budoucností.Nikdo ti opravdu nemůže říct jak by to bylo nejlepší.To je můj názor. Jaké jsou vaše zkušenosti s náborem a udržením pracovníků?
úterý, 13. května 2008
Artl, aj ja negativne pocitujem zmeny v nasom biznise, ale velmi rychlo som sa zorientoval a tlacim na ceny prac smerom hore a pneumatiky predavam s minimalnym rabatom. Dovezene pneumatiky obuvam s priplatkom. Minuly rok som bol este zhovievavy, ale tohto roku som uz v tomto nepopustil. Par zakaznikov uslo, ale prazdny servis som urcite nemal :) Podla mna uz nie je problem internet, ale konkurencne pneuservisy, ktore sa nevedia adaptovat a stale prezuvaju za podhodnotene ceny. Ale tento problem coskoro pominie, pretoze ak nebudu tvorit potrebny zisk, nebudu mat na investicie do svojho rozvoja a vymru ako dinosaury :)))No a cim bude menej nezdravej konkurencie, tym sa mi bude viac darit :))) Podla mna je cesta v skvalitnovani sluzieb a v ich rozsirovani, pretoze o par rokov ma ten jeden zdvihak neuzivi a tiez poznam to vyjednavanie so zamestnancami, ktory chcu zarabat ako chirurgovia :) Preto som sa rozhodol stavat ten novy pneuservis, kde by som starostlivost o svojho zakaznika chcel dost vyrazne rozsirit a nevsadzat vsetko na sezonne prezuvanie. Ved auta taktiez menia olej, tlmice, vyfuky, skla a umyvaju sa a to uz nie je tak sezonne. Jaké jsou vaše zkušenosti s náborem a udržením pracovníků?
neděle, 11. května 2008
Profíku,nezlob se,nemyslím to zle a přeji Ti,aby to klaplo, jak to máš naplánováno.Budu držet palec a rád se případně mrknu na výsledek.Na Slovensko jsem velmi rád zajížděl.Měl jsem tam kolegy z protektorovacích závodů např.Obnova Bratislava,ARS Prievidza,Renop Lip.Teplá atd. Mám ale jeden dotaz: jak se u Vás v oboru projeví přechod na Euro? Popravdě řečeno, já si to neumím představit v kursu 1:25,natož při 1:31 jak slyším na Slovensku. Jaké jsou vaše zkušenosti s náborem a udržením pracovníků?
neděle, 11. května 2008
Bořek má 100% pravdu v podstatě ve všem. Také jsme nakously platy. Co čert nechtěl,po návratu na mne čelali mí zaměstnanci s reklamací výplaty. Jeden 31t.superhrubé,druhý 25t.sup.hr.Chápu,že je drahota a rozumím jim.Na druhé straně jen "blbé"mzdy za duben 56tis. Vezmu li v potas,že přezouváme spoustu lońských a předpońských letńáků a poměrně se rozmáhají druhé disky,je třeba udělat pouze na výplatu zaměstnanců cca 200 aut!!!
To by nyní ještě šlo,ale oni budou chtít zaplatit také v květnu,červnu,červenci,srpnu,září......,
o režijním a spotřebním mat.nemluvě.Mám obavu,že prodej pneu to bude obtížně dorovnávat,stojí li např.obyč,myčka 150tis.+voda,elekřina,opravy.Rozumím,že na mytí nelze vydělat,ale nechci prodělat příliš. Jen nenacházím dnes v servisu činnost,kterou bych to mytí sanoval. Nechápu,jak to dělají jinde,když vidím 4 chlapy v dílně a 3 v kanceláři,krásný barák,hromada mašin a na polovině vidíte,že je používají velmi,velmi zřídka. Jaké jsou vaše zkušenosti s náborem a udržením pracovníků?
neděle, 11. května 2008
Artl, dakujem za moralnu podporu :) Aj tak tam postavim ten pneuservis, len sa neviem rozhodnut, kolko stojanov je rentabilnych a ake sluzby este v tomto servise poskytovat. Zatial prevadzkujem servis o jednom zdvihaku, ale nestiiiham prezuvat vsetkych svojich zakaznikov, tak sa treba rozsirovat. Nova poloha je celkom fajn, nakolko je v tesnej blizkosti hypermarketu. Jaké jsou vaše zkušenosti s náborem a udržením pracovníků?
neděle, 11. května 2008
Taky jsem si vzal kalkulačku do ruky a spočítal uspěšný minulý měsíc.Rozdělil jsem si hrubý zisk za práci a z gum a zděsil jsem se!Náklady na zaměstnance a provozní náklady mi nepokryly svou prací!!!Kdybych neprodával gumy tak jsem v mínusu.Od června musím jednoznačně zdražit za přezutí.Tady jde opravdu o pneuservisní přežití a to nepřezouvám ty chudáky co si vozí gumy z internetu. Jaké jsou vaše zkušenosti s náborem a udržením pracovníků?
neděle, 11. května 2008
Artle asi jsi byl v šoku jako já,když sem se s ním seznámil.Ale on opravdu ví co říká a dělá.A jestli jsis vzal kalkulačku a začal počítat,tak to znamená že tě přesvědčil,že je třeba opravdu velmi dobře spočítat skutečné náklady na přezutí.A jestli máš z toho čísla šok,tak to je jen dobře když nebudeš přezouvat za drobné a osolíš to jako jsem to udělal i já a nic se nestalo,ba naopak se to hezky vytříbilo a mám z toho jen užitek. Jaké jsou vaše zkušenosti s náborem a udržením pracovníků?