Musím jako každý rok spokojeně konstatovat, že prodej ke konci roku stále běží. Na to že se oteplilo a taje bylo dnes pár sad prodáno a namontováno, takže je to slušné. Na zítra už mám taky pár zamluvených sad, tak se nebojím, že by jsme se nudili. Taky mám pro všechny zaměstnance vánoční překvapení. Samozřejmně mimořádné odměny, které dávám těsně před vánocemi. I když to byl rok velmi těžký a náročný přesto si všichni zaslouží za tu dřinu a špinavou práci kterou vytrpěli odměny. Raději si sám něco oželím a dám jim, protože se mi to vždy vrátilo, vrací a zase vrátí, toho se nebojím. Né nadarmo se říká - Přéj a bude ti přáno, déj a bude ti dáno. Je dobré jim dát najevo, že si jich vážite, protože bez nich to pořádně prostě nejde dělat. Dobrý pneuservisák si to musí přiznat a podle toho se i zařídit. A protože je zítra poslední den před vánocemi, tak na ně chlapi nezapomeňte. Vráti se Vám to. I maličkost dokáže divy a přání, dobré skutky, radost by se mněli plnit o vánocích stoprocentně. Přeji hezký večer. Jak hodnotíte dosavadní průběh zimní sezony?
úterý, 22. prosince 2009
V pondělí byl mazec, dnes slabota. Na zítřek počítáme jen s nějakýmy opozdilci, krom toho co je již objednáno. Silnější to bude myslím příští týden mezi svátky. Jak hodnotíte dosavadní průběh zimní sezony?
úterý, 22. prosince 2009
Něco se ještě děje, dnes jsme prodali 13 osobních a dvě 4,00-8 na kotouč :-), Na zítra už máme domuveno obouvání 8mi kol na 2 dodávky a jedny komplety(kterých jsme mimochodem letos udělali nezvykle málo) a něco snad ještě taky bude, takže docela dobrý... Jak hodnotíte dosavadní průběh zimní sezony?
Tak to je prerfektně řečeno.I když tam všude má na servisech kamery, přesto fyzická kontrola jednou za měsíc je velmi málo. Sám znám kluky z Pneuplusu ve FM a Havířově a vycházím s nimi solidně, ale systém práce a kontroly který tam je mne taky někdy hodně překvapuje a udivuje. Vím, že tam má solidní a kvalitní mechaniky, vedoucí, ale nedokáže je pořádně ani zaplatit ani zdravě motivovat a to je jeho velký problém. Mohu ti říct, že jsem minulý týden navrhl p.Sochorovi koupi jeho servisu ve FM, kde hledám nové místo. Odpověděl mi slušně, že neuvažuje zatím o prodeji střediska. Jak hodnotíte dosavadní průběh zimní sezony?
pondělí, 21. prosince 2009
Bořku,samozřejmě nechodím špiclovat do okolních servisů, ale pokud sídlí na hlavním tahu, je jasné, projíždím-li denně 2x-4x kolem, samozřejmě se dívám. Navíc některé kluky znám a nemáme spolu žádný problém. Právě mě ale zajímá, jak se s tím rve velká firma, která jak jsi sám poznamenal, byla a snad i ještě je ( i když ne tak těsně) na dopravu BCL. O podmínkách PP zde na zlínsku kolují různé zvěsti, které neřeším, ale kladu si otázku, co já dělám špatně. Víme sami nejlépe, jak můžeme lidi zaplatit, jaké jsou pneumatiky sezoní zboží a jaká obecně panuje na trhu pracovní morálka. V servisech to není jiné. A nyní si představuji, že mám smysluplně naplnit prací 11 servisů v okruhu 100 km, vyplácet slušné mzdy 120 lidem v servisech a zároveň mít další jiné podnikatelské aktivity. Já osobně si nedokáži představit, jak by fungoval můj servis, kdybych ho navštívil osobně 1x měsíčně. Tímto vyjadřuji pouze pochybnosti o mém přístupu k řízení a snažím se dopídit,co dělám špatně, že mám potřebu tam být 10 hodin denně. Navíc pneumatiky a přezouvání zvláště je pro dělání fušek strašně lákavé. Představa, že zaměstnám 120 absolutních fachmanů a zárověň andělů je nereálná. Potom to musí být řízeno pomocí propracovaných vnitřních směrnic,vnitřní kontroly atd. Tento způsob je ale zase trošičku nepružný a umožňuje se skrývat právě za ta pravidla. Jak hodnotíte dosavadní průběh zimní sezony?
neděle, 20. prosince 2009
W4C, ano Praha je něco jiného, než třeba my na Moravě a právě proto je dobře, že Radek je z Prahy a můžeme porovnávat rozdíly. Je to podle mne jen a jen dobře. Jinak se tě W4C chci zeptat, jak víš, že Pneuplusáci lelkovali? Věřím, že nejsi jako někteří ???tady v Třinci, kdy mi chodí na servis špiclové, zjišťují za kolik prodávám pneu, kolik mám práce, jaké mám pneu na skladě apod. Prostě totální ubohost. Každý má mít svou pořádnou myšlenku a koncepci a ne chodit na jak tomu říkám ČUMILA. Kdyby mi zavolal, nebo přišel osobně pneuservisák tak ho určitě nevyhodím a klidně se s ním o všem pobavím, ale oni to někteří dělají tak hloupě, primitivně, že to je jen pro smích. Tento systém se mi tedy vůbec nelíbí a kdo ho dělá je opravdový pneuchudák. Jinak PNEUPLUS je velká firma a pokud nejde jeden servis, tak jde druhý. Má jich dost snad 11, takže to asi není pro p.Sochora problém + doprava pro Barumku a tam jsou peníze asi solidní a hlavně jisté. Jak hodnotíte dosavadní průběh zimní sezony?
100 ks denně při 50/50 je pro nás na zlínsku je scifi. Ale věřím, že to tak je, protože Praha, ostatně jako všechna velkoměsta jsou státy ve státě. Již dlouho mám představu, co by se stalo, kdyby servisy šly na int.ceny (u nás stejně je jen nepatrný rozdíl) i pod ně a platila by se pouze reálná práce. Znamenalo by to +150 až 250 Kč na kolo, čili auto kopletně cca 1200-2000Kč. Jistě by to bylo kruté pro přezouvání jetých kol, to si nedovedu dost dobře představit. Ale jakou by měl zákazník motivaci kupovat na netu? Na druhou stranu je fakt, že tato politika by nahnala zákazníky do garáží, které jedou již nyní téměř bez dokladů. Garážisté jsou pro internet nenahraditelní. Potom je tu cesta Turecka,Řecka i Itálie - malá, ušmudlaná špeluňka a jeden napůl spící mechanik. Je evidentní, že stavby ze skla a nerezi, jako v Německu, při současné kupní síle většiny českého obyvatelstva, tu nemají do budoucna místo. Jednoduše počet a kupní síla pražanů, je jiná než např. ve Vsetíně. Když dva dělají totéž, není to totéž. Malou útěchou mi zůstává, že zatím co v pátek jsem dělali bez větší fornty, ale nepřetržitě, v pneuplus mechanici lelkovali před servisem. Skutečně nechápu, jak jim to ještě vychází. Jak hodnotíte dosavadní průběh zimní sezony?