Protože je poslední den v roce 2009 chtěl bych všem opravdovým pneuservisákům popřát do toho nového roku vstup tou správnou nohou, aby se vám všem dařilo mnohem a mnohem více v podnikání a aby vás práce naplňovala uspokojením a štěstím. Samozřejmně nemohu zapomenout na to nejdůležitější a to jepopřát hodně zdraví, protože bez něho nejde nejenom kolikrát podnikat, ale především pak někdy plnohodnotně žít. Krásný pohodový Silvestr a šťastný Nový rok 2010 přeji ještě jednou všem skutečným pneuservisákům. Bořivoj Filipec Dáváte si novoroční předsevzetí?
čtvrtek, 31. prosince 2009
Každý rok vždy ke konci bilancuji a hodnotím rok který právě končí a je to určitě pak pro mne vnitřní myšlení, které mi říká co bych mněl zase příší rok udělat, zlepšit, nebo vybudovat. Je to vlastně přecevzetí se kterým chci co nejlépe naložit a dokázat, že na to třeba mám. Letošní rok byl velmi těžký, protože situace nejenom v pneubranži je velmi náročná. Ekonomický propad je jasný a zřetelný na co se jen podíváme. Snad jen přeplněné supermarkety a nějací poskytovatelé lichvářských půjček se mají skvěle, ale to je snad všechno. Byl to rok, který já osobně mohu nazvat zlomový, kde si myslím se začal lámat chleba i nad našim oborem. Domnívám se že to byl a je začátek opravdové krize v pneubranži a to horší bohužel teprve příjde. Nejsem s ním nijak moc nadšen ale jsem vcelku spokojen. Vše co jsem si na konci minulého roku řekl jsem beze zbytku dodržel a splnil. Nakoupil jsem několik velmi kvalitních pneuservisních strojú a další špičkové vybavení dílny. A i když mne potkala velmi nepříjemná věc se zvedákem, které mne v létě dost zbrzdila, tak to bylo i pro mne určité ponaučení, protože jsem si moc dobře uvědomil, co je potřeba v budoucnu zlepšit a udělat. Rekonstruoval jsem vizualizaci a zateploval část budovy servisu a kanceláře v Třinci. Mám obrovskou radost, že i mí všichni dodavatelé to velmi ohodnotili a především to mělo a má za následek zvýšený zájem zákazníků od kterých je pak ocenění to nejlepší co může servis potkat. Perfektní vizualizace servisu je velmi důležitá. Je to dnes již jedna z podstatných věcí, která ovlivňuje výběr zákaznika. Samozřejmně není jediná, důležití jsou na prvním místě především perfektní lidi a jsem moc rád, že mám myslím skvělý tým a pak další aspekty jako je výběr pneu, poskytovaní dalších potřebných služeb v pneuservise, cenová politika atd,atd. Největší radost mi však udělalo, že se mi podařilo doplatit bankovní úvěr za objekty v předčasném termínu a otevřelo mi to dveře jít dál. Na jedné straně mi spadl kámen ze srdce, že nic a nikomu nedlužím, na druhé straně mám takové zdravé nutkání na další možnosti využití nabídky k rozvoji podnikání. I proto hodnotím tento rok jako úspěšný a do příštího roku jdu s jasnou hlavou co je třeba udělat. V první řadě, je to vybudování ze svých zdrojů nové skladové prostory, které v bankovní zástavě nešly realizovat a kterých mám už v současnosti nedostatek. I když vím že částka bude nemalá, je to naprostá potřeba a s tím jsem absolutně smířen. Protože nastaly určité problémy na servise ve Frýdku Místku, kde majitel objektu dělá vše možné aby nás vyštval a já jsem člověk, který si něčím v životě prošel, tak vím že to tam nemá smysl absolutně dál pokračovat, proto musím řešit otázku servisu ve FM. Pokud se mi nepodaří najít odpovidající místo budu nucen zbalit v blízké budoucnosti stroje a zrušit pobočku, což mne absolutně netěší a těžce se mi s tím bude smiřovat, protože jsem tam začínal a vybudoval jsem to absolutně sám svýma rukama. Díky tomu jsem mohl začít podnikat a koupit pak i Třinecký servis. Věděl jsem a vím, že nemohu na jedné straně poskytovat absolutně špičkový kompletní pneuservis s dalšíma službama a na druhé straně mít servis ve FM, kde nemohu téměř 10 let dělat nic víc než jen základ pneuslužeb, kde majitel objektu mi nic nepovolil a nakonec se uchýlí k největšímu podrazu který může potkat pneuservisáka. Nemá význam tam dlouho zůstat a něco dělat. Proto si dávám do přecevzetí a budu se ještě více po novém roce snažit se postarat o to abych našel nějaký prostor ve Frýdku Místku, který mne zaujme a kterým budu moci nabídnout takové služby jako v Třinci. Vím ale, že je to věc která je v současné době velmi nelehká, dá se říct že zatím nemožná, ale věřit je někdy mnohem více než mít něco na beton slíbeno a pak se to třeba nesplní. To jsou mé hlavní dvě přecevzetí do nového roku, ale nesmím zapomenout hlavně na to se postarat rozumně o to aby se aspoň dařilo jako v letošním roce neli lépe a ať je ten černý kostlivec který nás všecny opravdové pneuservsáky obchází už pryč a nikdy se nevrátí. Krásnou, ničím nerušenou noc přeji. Dáváte si novoroční předsevzetí?
Do příštího roku přejeme všem mnoho úspěchů v podnikání, mnoho spokojenosti v osobním životě a především pevné zdraví.
Hezké Vánoce a šťastný nový rok!
LevnePneu.cz Jak hodnotíte dosavadní průběh zimní sezony?
středa, 30. prosince 2009
Nesouhlasím s takovým jednoduchým dělením. Lidé na servise u nás dělíme následovně: Ty co chtějí kvalitu a jsou ochtni zaplatit, ti co chtějí kvalitu, ale nejlépe zadarmo, ti co kašlou na kvalitu a zajímá je pouze cena a na konec "kamarádičkové". Zavtipkují, přistaví auto zasr.... jako jetel,potom hledají 10min poj.ořech, vytáhnou sjeté gumy a se širokým úsměvem sdělují, že by i koupili nové, ale máte je hrozně drahé. Na odpověď, že mě to vadit nebude,když si je koupí jinde zdělí, že oni nejraději jezdí k nám a jinde by ani prst nestrčili, ale kdyby se podařilo na gumě ubrat pár stovek, že by je i vzali. Tak mu řeknete, že již není velice kam jít a skončíte u přehozu. To již raději ani neměníme ventily, protože se ne zřídka stane, že při placení dá horko těžko na prkno 500Kč. Slibuje, jak se odpoledne,nejpozději zítra ráno zastaví. Neuvidíme ho min. 1/2 roku. Tak se nám plní listina "hledaných osob". Po 1/2 či jednom roce se zjeví a strašně se diví, že něco dluží. Tak je potom skásnu i z úroky a věřím, že je již neuvidím. V 50% se ale mýlím. To je nevýhoda být majitelem servisu na place. V poslední době si bohužel dost často říkám větu z jednoho českého filmu:"Lidé jsou v zásadě trojí-kurvy,hnojí a obojí". Je to přitažené za vlasy, ale něco na tom přeci jenom bude. Jak hodnotíte dosavadní průběh zimní sezony?
No a ti dva na které se rozpomeneš, tak jsou bez zákazníků? Podlemě se zákazníci pořád dělí na skupiny, nechci zaplatit a je mi jedno jak bude práce provedená a nebo rád si zaplatím, když bude práce kvalitní s fajn přístupem. A teď jde jen o to jakou klientelu si naučím ke mě jezdit. A podle mě už jsou dáávno pryč doby, kdy na vesnici by měli být služby levnější, vždyť spousta podnikatelů se na vesnici stěhuje a lidi na vesnici taky mají právo na kvalitní služby a chápou to , že něco stojí. Jak hodnotíte dosavadní průběh zimní sezony?