Teplá zima není problém hodně zákazníků se naučilo přezouvat na zimní pneumatiky hlavně proto že se to má dělat a už nechtějí čekat na poslední dny před sněhem.Ceny pneumatik jsou dnes přístupné každému. Ovlivnilo dosud neobvykle teplé podzimní počasí vaše obchody?
neděle, 21. listopadu 2010
Vážený pane s přezdívkou s-mann, znovu jsem si přečetl s odstupem dvou dnů svůj příspěvek, a to opakovaně. I já jsem použil zdvořilé oslovení. Naopak nechápu, v čem spatřujete "osobní urážky" a "agresivní vyjádření". To mě opravdu rozum nebere. Jinak abyste to špatně nechápal - mrzí mě každý čtenář, jehož očekávání nenaplníme, ale už jsme si zvykli na to, že se opravdu nejde zavděčit každému. To víte, že bychom rádi dělali stostránkový měsíčník a měli denně 10 nových zpráv na webu atd. - ale na 10mil. trhu to prostě nejde tak jako na 100mil., navíc jednom z nejsilnějších na světě (Němci + německy mluvící Evropané). Na reifenpresse.de si bez předplatného ve výši cca 2500 Kč za rok neotevřete ani jednu zprávu. My pracujeme tak s desetinovým rozpočtem než kolegové a neděláme zas o tolik méně. (Ale nestěžuju si). Také já přeji hodně úspěchů Mensa Ovlivnilo dosud neobvykle teplé podzimní počasí vaše obchody?
pátek, 19. listopadu 2010
I kdyby přišel nyní sníh, to hlavní je za námi. Sezona letos byla krásně pozvolná, prodávalo se už od začátku září, plynule se stíhalo i přezouvat. Přirovnal bych to spíše k větší letní sezoně než k typické zimní sezoně. Letos se zima vyplatila všem pneuservisům, které včas naskladnily a ne těm, které spoléhaly na to, že i v sezoně budou mít pneu do druhého dne u sebe. Nezájmu o čínské pneumatiky jsem si také všiml a osobně ho jen vítám. Nezájmu o pneumatiky z internetu jsem si tedy rozhodně nevšiml a že by 90 % e-shopů mělo problémy? Trh se musí protřídit a zůstat zde jen několik silných hráčů, ale to je přirozená cesta. Kvalitní e-shopy letos měly opět nárůst tržeb, prodaných kusů a samozřejmě zisku. Ovlivnilo dosud neobvykle teplé podzimní počasí vaše obchody?
pátek, 19. listopadu 2010
Vážená redakce(povšimněte si,že vždy jsem použil a stále používám zdvořilé oslovení a nesnížím se k osobním urážkám a útokům) popravdě řečeno, jsem mírně zaskočen agresivním vyjádřením. Nemohu zde říci na 100%, že vlastním vaše první číslo, ale není to daleko od pravdy. Také se nestydím říci, že jsem se na každé vydání vždy těšil (toto ale poslední dobou, bohužel, nemohu tvrdit) a čerpal jsem z něho a to jsem žádný servis nevlatnil, ale pracoval na pozici, kde pneumatiky byly pro nás středem vesmíru. Mou poznámkou nebylo dělat chytrého, ale jemně "popíchnout" redakci k zamyšlení, zda současná forma odráží aktuální dění v pneu oboru. Nic více, nic méně. Znám snad také něco o marketingu a trhu a proto vím, že v českých podmínkách není dost dobře možné dělat stejně německou obdobu časopisu - Gummibereifung, ale možná by šlo se přiblížit internetové podobě reifenpresse.de. Zde je den co den 10-15 aktualit, zatím co u vás, však víte kolik. Také poznáka o nezávisloti je v dnešní společnosti, kde peníze jsou až na prvním místě, lehce zavádějící. Neznám mnoho lidských činností, jež mohou o sobě tvrdit, že nejsou na nikom závislé. O vydavateli časopisu jakéhokoliv si dovolím dokonce tvrdit, že je dnes závislý značně, a to na čtenářích, ale hlavně na inzerentech. To je zkrátka fakt a tvrzení opaku nemohu věřit. Děkuji za možnost se vyjádřit a přeji vám hodně úspěchů. Ovlivnilo dosud neobvykle teplé podzimní počasí vaše obchody?
čtvrtek, 18. listopadu 2010
Věřte tomu, že jsem toho taky přezul dost. Mé poznatky. Číny se skutečně více méně nemontují. Co se týče pneu z netu. Prodávám převážně je a zákazníci si je vozí také. Pro mne je to výhodné. Dodání do 24 hodin. Nemusím moc investovat do skladu a dalo se nakoupit za skutečně zajímavé ceny. Dnes je to horší, ale sehnat se dá. Základní pneu skladem mám a zbytek do 24 hodin. Můj názor je ten, že na netu se prodává dost, ale zákazníci s něma jedou tam, kde je ochotně a bez nadávek přezují. Měl jsem zákazníka, který byl v šoku jak se k němu v pneuservise chovali, když přivezl svoje pneu. Chovejme se prosím k zákazníkům slušně, živí nás i naše rodiny a zaslouží si slušné chování. Ovlivnilo dosud neobvykle teplé podzimní počasí vaše obchody?
čtvrtek, 18. listopadu 2010
Vážený pane s přezdívkou s-mann,
je mi srdečně jedno o tom, co si myslíte o nejnovější otázce měsíce, vám je možná všechno "nad slunce jasné", pár věcných odpovědí za jeden den však vypovídá o tom, že vaše genialita není vlastní každému. Pár věcí, o kterých píšete (růst cen, nedostatek rozměrů) reflektujeme v příštím čísle, ovšem každému, kdo sleduje tento obor delší dobu, je jasné, že se nejedná o žádnou revoluci, ale přirozené vyústění celkového vývoje. O jiných věcech (totální nezájem zákázníků o čínu,minimum internetových pneu na servise, totální fiasko 90% int.obchodníků) mi není nic známo - asi to bude hodně individuální. Již 15 let reflektujeme situaci tak, jak se jeví nám jako nezávislým pozorovovatelům, čerpáme inspiraci v zahraničí a můžu vás ujistit, že jsme se v minulosti již párkrát docela strefili. Nemáme jediný a sebemenší důvod a už vůbec ne povinnost nadržovat jakékoli zájmové skupině na trhu a nikdy jsme si nenechali diktovat, v čí prospěch máme psát. Mohu vás také ujistit, že nám byl od pár hodně vlivných lidí na trhu přepdovídán brzký konec, no a vidíte, nestalo se tak. Navíc si tu každý může říkat co chce, může si nás tu kritizovat, třeba i pomlouvat, záhadně poukazovat na jakési "nasměrovánínašich aktivit někam jinam" (tak nějak to píšete, že?)atd. Prostě nás tu třeba můžete napínat na skřipec, ale dokud bude tento trh svobodný a liberální, tak nám to neuškodí, pokud budeme svou práci dělat podle našeho nejlepšího svědomí. No a totéž se týká trhu - ten nebude takový, jak byste ho chtěl mít vy, ale jen a pouze takový, jak ho vymodeluje konkurenční prostředí ekonomiky, v níž převládá nabídka nad poptávkou. A pokud vás tato diskuze rozčiluje, stačí málo - kliknout na křížek v pravém horním rohu obrazovky.
Martin Mensa Ovlivnilo dosud neobvykle teplé podzimní počasí vaše obchody?
s-mann přijde mi že tady trochu chytračíš.V dosti názorech máš pravdu to musím uznat to bych Ti křivdil a to nechci.Ale požít slovní spojení penetrace trhu je 4.2 mio pneu je podle mě absolutní blbost.Proč?1.Takovéto spojení je mesmyslé spíš možná tedy kapacita českého trhu nebo velikost českého trhu.2.Dle informací které mám je to 3.8 mio a pozor neznamená to,ale že se všechno prodalo v čechách,jsou v tom jistě i vývozy které třeba dělá K+K na Slovensko,a jiných velkoobchodu také na Slovensko a do Německa.To znamená,že pro mě jako obyčejný pneuservis se 3 stáními je to číslo uplně zbytečné a nic neříkající. Ovlivnilo dosud neobvykle teplé podzimní počasí vaše obchody?
Neber osobně. Bylo to myšleno obecně že přístup je takový, i když některým už to také dochází že to není úplně dobrá cesta. My jsme to pochopili poměrně brzy. Netové zákazníky neodmítáme a provozujeme také eshop. Dnes víme že to byla dobrá cesta. Ovlivnilo dosud neobvykle teplé podzimní počasí vaše obchody?