Pořád stejná básnička, jak zákazníkům vysvětlit cenu. Nové ventily? 4x3 Kč, nalepovací závaží na 4 kola max. 40 Kč. Náklady na kolo 50 Kč. Momenťák? jasně důvodné náklady 5 Kč na kolo. To je o jiných nákladechnež tady melete. Je to o výstavbě, nájmech, energiích a lidech. Ne o ptákovinách jako je ventil nebo závaží. Beru jen kvalitní zboří od VaW. Stroje evropské. Břídil? Nehaň chudáku někoho koho neznáš. Myčka pravda nemám. Tak to jo to jsem břídil. Nepodnikám s mnohamilionov. zisky, ale nemám korunu dluhu. Dílna je má, náklady nízké. Topím vyjetým olejem. cca 30 litrů denně v sezóně. Litr kupuji za 5 kč. Svého oleje mám tak 500 litrů ročně. Podnikám s rozumem. Práci dělám lépe než v autorizovaných servisech, kde je hrozný přístup a učni. Jakou otázku do Otázky měsíce byste navrhli, aby se diskutovalo k věci?
neděle, 24. dubna 2011
Já mám zase odlišný názor na autodílnu.Kvalita je jedna věc a břídilství druhá.Kvalitní vybavení a lidi stojí hodně a tím pádem se musí i zaplatit a za 500kč hliník přezout s novými ventily,závažím,umytými koly,dotažené momenťákem atd.vůbec nelze.To by pak bylo nošení peněz odjinud do servisu zcela vpořádku a normální,ale takhle to nejde utáhnout do budoucnosti.Perfektní práce a skutečné náklady jsou jasným faktem.Náklady a zisk musí jít k sobě ne proti. Jakou otázku do Otázky měsíce byste navrhli, aby se diskutovalo k věci?
neděle, 24. dubna 2011
Já se ale musím autodílny trochu zastat, protože já mám v tomhle úplně obrácenou zkušenost. Jelikož je tady v Praze pneuservisů na jedné ulici deset, tak mimo svůj pidiservisík dodávám pneumatiky do některých menších, ale i větších pneuservisů a autoservisů a můžu Vám teda s klidem říct, že to teda rozhodně není o tom, kolik si za tu práci kdo řekne, ale hlavně o povaze těch lidí. Dávám do jednoho pneuservisu, který má poměrně hodně zákazníků, hlavně drahá auta, které k němu jezdí z okolní pracháčské čtvrti. Za přezutí si říká 800 bez ohledu na auto jestli přijedete s feldou nebo BMW X5 Na gumách si přiřáží tak od 300 na kusu (za 165/70 R13), po 2000 na kusu za SUV pneu R17, to bych ještě třeba pochopil, ale ta kvalita práce naprostá bída a beznaděj, kdykoliv to jde, tak na ocelové disky namlátí již použitá zaváží. Ventily při přezouvání téměř nemění. Na ALU disky jak to jen jde namlátí závaží z ocelových disků. Závaží pouze made in China. Jednou jsem ho viděl vyrovnávat ocelový ráfek a to tady raději nechci zmiňovat a oprava defektu, to byste fakt plakali. Druhý pol je jeden autoservis. poměrně už hodně slušně zavedený, opravdu pěkný, tak 3-4 mechanici, dva zvedáky. Práce naprostý protipol, vše jak má být, nové ventily, kvalitní závaží z anglie a frankeny. Cena kompletního přezutí Alu octavie R15, 620 Kč, R16 750 Kč, R17 alu 850 Kč. Co se týče prodeje pneu, tak prodají tak o 200 Ks více než ten výše uvedený klasický pneuservis, protože tam už lidi z fabií nezabloudí, 185/60 R14 u něch vyjde na 1 ks na 1350 v případě Kleberu.
Já tím chci jen říct, že roli kvality hraje rozhodně více než jen cena práce. Jezdím do jedné sítě pneuservisů, která je neskutečně kvalitní na práci i na mechaniky, ceny jsou opravdu slušné, o trochu vyšší než jsem zmiňoval, ale kolik tam jezdí lidí, to jsou davy a nejen firmy nebo flotily. Prostě ty lidi poznají kvalitu. A je to hlavně o té kvalitě. Jakou otázku do Otázky měsíce byste navrhli, aby se diskutovalo k věci?
Nechápu proč myslíte, že musí každý jet ve velkém. Dluhy nemám a dělám ve svém. Náklady mám docela nízké. Co se lidí týče mlčím, protože tady nemám dobré svědomí. Takový švarc systém. Nestěžuji si já ani ostatní. Platím si zdravotní , sociální. Po státě nic nechci. Mechanické mám dost, ale pokud si vezmu 1000 kč na rozvodech a dělám je 2 hodiny, tak to je pro mne lepší prodat 3je pneu a přezout je a mám to za stejnou dobu. Díly na mechanickou si lidi vozí z netu stejně tak jako pneu. Pokud ti dá někdo 1300 za přezutí tak OK, já mu to za 500 udělám stejně. Nebudete mi věřit, ale BOZP a OŽP mám a sebou také. Mezi námi je ten rozdíl, že mám práci celý rok a nemusím to nahánět o sezónách. V profi pneuservise a servise jsem dělal roky tak mne nepoučujte. Než platil zaměstnavatel PN tak to byla samá nucená nemocenská, smlouvy na sezónu .... a to nebyl v žádném případě malý servis. Kdo je bez viny, ať po mě hodí kamenem.
Jakou otázku do Otázky měsíce byste navrhli, aby se diskutovalo k věci?
neděle, 24. dubna 2011
Jeden trouba se ozve a zase rorvíří diskuzi i v neděli.Je pravda,že zákaznik hledí i na cenu,ale pozná profesionální servis a břídila z kutě,co chytá rozum z letáku a školení se rovná nule.U mě každý ví za co platí.Mám na servise kamerový systém,který je rozdělen na na ruzné sekce a věřte,že se zákazník diví co vše mu s kolem a autem děláme,než odjede.Přehodit 2 patky umí skoro každý,ale pouze hřebenem.Jinak přeji všem profesionálním pneuservisum hezké velikonoce a břídilum přehodnocení svého podnikání. Jakou otázku do Otázky měsíce byste navrhli, aby se diskutovalo k věci?
neděle, 24. dubna 2011
Mám na pneuservise tolik práce,že na mechanickou teď s mechniky nemám téměř vůbec čas.Takže to znamená,že autodílna protože neumí moc podnikat a je na to všechno skoro sám,tak se sere do všeho a pořádně nedělá nic.Prostě takový všekutil,který chce do všeho fušovat a pořádně neudělá vůbec nic.Chlapče nauč se dělat něco pořádně a pak můžeš do party. Jakou otázku do Otázky měsíce byste navrhli, aby se diskutovalo k věci?
Domnívám se že autodílna je dost špatná autodílna protože mám kolem sebe několik podobných dílen a ti pro samou práci nemají čas dělat pneumatiky a zákazníky posílají do pneuservisu okolo sebe asi nemá moc práce okolo motorů a podobně a potřebuje žit a platit dluhy z podělaného podnikáni tak parazituje na jiném odvětví které už tak má dost prodlémů. Pokud budeš dělat práci pořád stejně nemluvím o penězích co dudeš dělat potom . Je dobré pěstovat zeleninu jsou na to dotace a roste to samo tak nemusíš chtit po zákaznikach penize. Jakou otázku do Otázky měsíce byste navrhli, aby se diskutovalo k věci?
neděle, 24. dubna 2011
Domnívám se že autodílna je dost špatná autodílna protože mám kolem sebe několik podobných dílen a ti pro samou práci nemají čas dělat pneumatiky a zákazníky posílají do pneuservisu okolo sebe asi nemá moc práce okolo motorů a podobně a potřebuje žit a platit dluhy z podělaného podnikáni tak parazituje na jiném odvětví které už tak má dost prodlémů. Pokud budeš dělat práci pořád stejně nemluvím o penězích co dudeš dělat potom . Je dobré pěstovat zeleninu jsou na to dotace a roste to samo tak nemusíš chtit po zákaznikach penize. Jakou otázku do Otázky měsíce byste navrhli, aby se diskutovalo k věci?