Vážení přátelé. Celý život jsem pracoval, jak říkáte v pneubranži v Čechách i venku. Nezlobte se, se vší úctou k vaší práci, ale musím reagovat. Je naivní se domnívat, že servisy budou vytvářet obchodní a cenovou politiku pneumatik, stejně jako, že štítkování má sloužit pro orientaci zákazníka. Je to jeden velký omyl, stejně jako celá slavná EU. Každý z vás nejlépe zná dnešní kvalitu evropských pneumatik. Komu dnes patří Kormoran,Denbica,Tigar,Matador,Barum,Sava? Již nenajdeme mnoho výrobců, kteří nepatří někomu z TOP4. A domníváte se, že tito si jakýmsi podivným značením podřežou sami větev pod sebou? Nikoliv, je to jen další argument k ohlupování a maninipulací s masami. Top manažeři společností mají mnohdy vřejelší vztahy s konkurencí, než s vlastními spolupracovníky. Celé pojetí EU je toho příkladem a vytrácí se tak přirozená soutěž. Kde ale není soutěž, zákazník jde stranou. Příkladů máme z dob budování komunismu a bohužel i "tržního hosp." dost (telekomunikace,energie,phm atd.) Je iluzorní představa, že cílem výrobce je všem poskytnout špičkový výrobek. Cílem výrobce je maximální podíl na trhu a maximaální zisk akcionářům nebo přímo majitelům a jistá kvalita je pouze jeden z mnoha faktorů, jak toho dosáhnout. Jeden příklad za všechny: MATADOR-po nástupu do čela bratrů Rosinů se značka zvedala z prachu neskutečným tempem po všech stránkách-vývoj,technoliogie,marketing. A dnes? Námezdná síla a za dva roky bude po značce veta. Před 5 lety byl v Půchově cítit na každém kroku patriocismus a peníze firmy(sport,kultura,zázemí). Dnes, po velmi krátké době na vás dýchne apatie a neubráníte se dojmu amerických měst, kde skončila automonilka, přesto, že kusů chrlí fabrika více, ale tím to končí. Co se děje za zdí areálu Continental samozřejmě nezajímá. Potom se ale nemůže podivovat, že přístup k vám, jako partnerům, je jaký je.
Přeji vám všem hodně štěstí. Máte zkušenosti s rozšiřováním pneuservisu směrem k autoservisním činnostem?
Taky jsem slyšel historku o kole z vysokozdviž.vozíku kde došlo k vážnému popálení mechanika protože kolo bylo nahuštěno z nějaké tlakové láhve co byla nejblíž po ruce (asi acetylen, už nevím) a při odrážení kuhů asi jiskřička a bylo vymalováno. Máte zkušenosti s rozšiřováním pneuservisu směrem k autoservisním činnostem?
pondělí, 21. listopadu 2011
Mám to z první ruky. O polední pauze do servisu přijela dodávka valníček stavební firmy a na korbě měla komplet z této dodávky, že pořád uchází. V dílně zůstal pouze učeň. Kolo leželo uprosřed dílny a on viděl ze svého místa v běhounu zaražený vrut. Tak se sehnul a kleštěma ho vyndal a narovnal se. To bylo jeho obrovské štěstí. Pneumatika explodovala jako granát, i s diskem vyletěla do stropu, tlaková vlna naručila statiku nového servisu a chlapec měl při té smůle obrovské štěstí, že se narovnal, jinak by to dopadlo špatně. Takto měl zlomené všechny prsty na rukou a prasklé oba bubínky. Dodnes po mnoha operacích to stále není v pořádku. A aby toho nebylo málo, v době výbuchu kolem projíždělo auto s inspektory BP z Prahy. Byli na místě tak vlastně okamžitě. Co myslíte že odhalili? Nic. Majitel firmy vlastnící kolo popřel rezolutně, že by je foukal kdokoliv čímkoliv jiným něž vzduchem i hdyž všem trochu znalím bylo jasné, čím to asi nahustili přímo z láhve na stavbě. Máte zkušenosti s rozšiřováním pneuservisu směrem k autoservisním činnostem?