Máš pravdu Bořku, ale je to pohled z tvého úhlu, majitele jednoho servisu. Pohled vlastníka 200 servisů na sobotní směny v půli února může být odlišný. Ty máš možná na servise mechanika a sebe v sobotu, ale barumáci tam musí mít přijímacího technika a dva maníky na dílně. Musí zaplatit 3 lidi i s přesčasem(podle kol.sml.). To by znamenalo, že v síti bude v práci,nikoliv pracovat, 600 lidí. Kdyby jen 1000 Kč stál človek, je to 600.000! To ale není náš problém. Našim problémem bude, až místa vedoucích provozoven Ba nebudou sloužit jako trafika pro různé kamarádičky, kteří pak si do servisu rovněž dovedou své kamarádičky s ambicí, že moc peněz tam není,ale bída také ne, ale především klid a pohoda a místa zaujmou normální znalí a motivovaní lidé, mající odpovědnost za výsledky. Představ si sebe na takovém místě. Dají Ti např. 35000 a v případě splnění plánu tržeb odměnu 100% z ročního platu. Dále dostaneš služební auto,služební pl.kartu a řekneš si jim, co pro zajištění plánu požaduješ (náklady toho Tě samozřejmě nezajímají). Pokud na centrále nebudou sebestřední,zakomlexovaní idioti, nemůže síť nefungovat. Vše je o lidech. A myslím si, že za těch 70.000 by to vzala spousta dnešních majitelů servisů i když by obětovali část svého svobodného rozhodování. Jaké osobnosti či firmy byste rádi viděli v roce 2012 na stránkách Pneu revue? Jaké otázky byste jim rádi položili?
neděle, 12. února 2012
Pavle Hodonín, Pneuservis už asi v budoucnu nebude velký byznys, ale může to být pro mnohé kvalitní služba se solidním příjmem. Nemám ani X6 ani X3. Mám Kiu ceed a Citroen Jumpy a jsem spokojený a hlavně věř i skromný. Nemám zatím byt natož domek i když bych si ho moc přál. Na dovolené jsem 2 roky nebyl a přesto jsem spokojený s tím co mám a co jsem svými rukami udělal. Závistivce, pomlouvače beru že jsou mezi námi a že když mne i tady špiní, tak prostě žiju a je to pořádně štve. Člověk, který se neumí ani podepsat, podívat se do očí a říct něco, tak je pro mne jen plácal a vzduch. Já osobně nezávidím absolutně nikomu. Každý je částečně strůjcem svého štěstí a to tu píšu už roky. A dostat přednostní nabídku na dva servisy během roku ke koupi svědčí o něčem za co jsem hrdý, že to co dělám dělám dobře, tak jak mi to vyhovuje, jak to cítím a jak to má asi i být. Jsem rád, že jsem si tady našel řadu přátel a že jsme schopni spolu spolupracovat a dělat společné kroky které vedou zatím k naši pneuservisní spokojenosti. Doufám, že to bude stačit jako vysvětlení jak tobě, tak ostatním, třeba těm nepodepsaným závistivým rýpalistům, někdy až pro mne nesmírným lidským chudákům. Přeji krásnou zmrzlou neděli a velmi dobrý pracovní týden.
Bořek. Jaké osobnosti či firmy byste rádi viděli v roce 2012 na stránkách Pneu revue? Jaké otázky byste jim rádi položili?
neděle, 12. února 2012
Ještě další poznatek. Včera v sobotu volal zákazník z FM, že potřebuje nutně 225/45R17 zimní pneu. Řekl jsem, že není problém, že tu mám v Třinci čtyři různé sady ať se staví. Přijel, koupil Nokiany a vyprávěl peripetie které zažil. Navštívil tři známé větší pneuservisy ve FM a ve dvou úplně zavřeno, jen telefonem se dovolal do jednoho z nich který měl napsáno, že má mít otevřené a neměl a raději řekl, že pneu nemá a v tom dalším třetím tyto myslím už běžné pneu vůbec neměli. Nebudu záměrně říkat o jaké pneuservisy šlo, ale věřte že to nebyli žádní mrňousci. Co na to říct. Po mnoha letech zavřeli sobotní směny i větší pneuservisy, protože se jim to nevyplatí. Skladem už nedrží i běžné prodejné rozměry a každý se snaží ušetřit jak jen může. A tu Barum posiluje svůj vliv na trhu? O co tady jde? Buď možná příprava na rozprodej sítě v budoucnosti do soukromých rukou, nebo další možnosti rozvoje, ovládnutí a rozdělení trhu, jak píše řada z Vás. Každý si to musí přebrat jak chce. Pravda časem vyleze na povrch. Vliv různých sítí bude mít do budoucna velký prostor pro realizaci některých plánů. Záleží jak se, ale taky k tomu všemu postaví i ve vedení těchto sítí. Ne aby to pak dopadlo např. jako PREMIO, které si myslím letošní jarní objednávkou svých pneu Goodyear podřízlo ve své síti samo pod sebou hrubou větev. Jaké osobnosti či firmy byste rádi viděli v roce 2012 na stránkách Pneu revue? Jaké otázky byste jim rádi položili?
neděle, 12. února 2012
Tak to jsem opravdu, ale opravdu netušil, že se za 5 minut dozvím o prvním prodeji. Důvody jsou mě samozřejmě neznámé, nicméně strategie Ba je a především bude agresivní,taková klasika,přidusit,vystrašit a pak přijít s výhodným řešením. To žába vysrašila a pak z "neznámeho" důvodu jelo vše dál v zajetých kolejích. Ty máš Bořku pro strach uděláno, ale vem si krásný servis, co má hordu lidí,spesialistu na každou blbost,leasing a uvěr, točí desítky mega a vykázuje 10 let nulový nebo min.zisk. Pak se nemůžeme divit, že mírný pokles prodeje, umocněný poklesem marže, má na takový provoz fatální dopad a každý soudný majitel, pokud již z jakéhokoliv důvodu není ochoten se postavit v monterkách na dílnu a sám makat 8h a objednávky, provoz řešit po večerech a víkendech, tak to raději pronajme nebo prodá, zvláště,pokud má z minujích let něco odloženo.Gumy zkrátka nebudou byznys,ale pouze spousta starostí a práce, zajišťující obživu, tu lepší,tu horší. Ty své práci rozumíš,makáš,buduješ,investuješ a podle tvého se Ti daří Bořku. Zeptám se tedy s nadsázkou: Dozajista máš nový dům na slušné adrese,do Třince dojíždíš X6 (tuším módní bílá), manželce vytačí jen X3 nebo Tiguan. To, že každý servisák máme v létě jednu dvoutýdení dovolenou odpočinkovou na pláži v ***** je normální, jako i to že druhou zážitkovou si dopřejeme koncem prázdnin (safari,amazonie a pod.) Zima v Alpách je normálka. Vypadá to jako dobrá legrace, ale sám se až divím, kolik znám lidí takto hodnotící úspěch a jsem překvapen, kolik lidí z naší branže se podle toho i řídí a žilo a žije. Ty Safary a Amazonie nebyly jen plácnutím do vody. Také se kupují hotely, horské chaty, statky, vynice, prostě nemovitosti. To není závist, to je cosi shnilého ve státě dánském. Jaké osobnosti či firmy byste rádi viděli v roce 2012 na stránkách Pneu revue? Jaké otázky byste jim rádi položili?
neděle, 12. února 2012
Pánové, Já Vám taky něco k tomu řeknu. Barum je po letech své těžké stagnace v servisní síti udělat maximum pro to aby se rozjel jakýmkoliv způsobem. Minulý týden jsem byl pozván do 20 km vzdáleného města na večeři od majitele toho bezpochyby nejlepšího a bezesporu nejkvalitnějšího nejenom pneuservisu v téměř 60 tisícovém městě. Důvod mne ale velmi překvapil a doslova šokoval! Majitel mi nabídnul servis k prodeji nebo k pronájmu. Důvody tady nebudu raději zveřejňovat, protože někteří zdejší narušení pisálci jsou tak ubozí, že se zde i když to ani nedělám, zase hloupě navezou a aby zas jen pak nepsali že se jen chlubím a vymýšlím. Pravda je však už taková, že nabídka padla a Já ji z díky odmítnul. Hlavním důvodem je to, že to nebylo město Frýdek-Místek, kde mám osobní vazby. Přemýšlel jsem, komu to nabídnout. Napadla mne síť Vianor. Tito však neprojevili zájem s důvodů které jsou respektovatelné a tak jsem zavolal kamarádovi s toho města co dělá v Barumu a říkám: Nechcete jít do pořádného servisu ať vypadnete z toho vašeho který je celkem na nic? A do hodiny si vedení Ostravské Barumky domluvilo na příští týden osobní schůzku, včetně někoho vysoce postaveného z Otrokovic s majitelem toho servisu. To svědčí, že i v této krizi která v pneu branži už je a teprve pořádná přijde, jsou schopni dělat takovéto velké kroky a posilovat svůj vliv. Znamená to asi, že mají některé záměry jako tady píšete. Jsem přesvědčen, že více zapláče v budoucnosti vždy ten internet a ne kvalitní pneu+servisy. Já osobně se Bestdrive vůbec nebojím. Mám tady v Třinci jeden opravdu krásný, špičkový Barumácký servis a ten je ze mne špatný a někdy i na nervy a vůbec né Já z něho. Mám z toho i radost, protože si mysleli, publikovali to a chválili se že budou diktovat podmínky jen oni a ostatní budou ve stínu a poslouchat. To se ale moc spletli a přepočítali a zatím na to absolutně nemají už 3 roky co stojí. Letos na jaro chystám další věcičky, akcičky a s tím určitě nadšeni především Oni nebudou. Barum je prodejná značka, ale taky když se chce jde velmi lehce vůbec neprodávat a nahradit ho X značkami solidních pneu. Barum jde svou cestou. Podle mne je určitě nečestná už posledních pár let a jde vidět, že ostatní pneuservisy odsunujou stranou a jdou za hranu slušnosti a čestného jednání. Proto blokace minimálním prodeje´m na ostatních servisech se jde částečně chránit, protože Barum není všude ve všech městech a všechno Barum nezvládne přezout a udělat.To by totálně zkolaboval. Na to nikdy nebudou mít takovou kapacitu, sílu, možnosti a především kvalitní lidi na dílně o kterých jste tady taky psali. Jejich postoj je totíž v tomhle hodně chatrný a pohled úplně slepý. Čas ukáže kdo bude mít pravdu. Bořek Filipec www.pneucentrumprofi.cz Jaké osobnosti či firmy byste rádi viděli v roce 2012 na stránkách Pneu revue? Jaké otázky byste jim rádi položili?
neděle, 12. února 2012
Řeknu tu teda na plnou hubu, co jsem napsal nejsou mé doměnky, ale jejich nová dlouhodobá koncepce: 1)dostat tzv.obyčejné lidi do servisu a zbavit se cejchu, že nejdražší barumku koupíte přímo v Barumu. 2)skokově zvýšit podíl na trhu vlastního eshop na úkor zdejší trojky (KK,NP,tyrex). Vzorem jsou KK,které zvedly v r.2010 tržby o 100% proti r.09 tj.o 1/4 mld. Ve stejném období klesly tržby NP o 1/4 mld. Náš internetový trh funguje jako spojitá nádoba. Navíc pro klienta na int. jsou důležité pouze dvě věci-nejnižší cena a dostupnost,což pro Barumku není problém. O kapitálové síle se asi není třeba bavit. Co dodat 165/70R13 Brillantis2 766,-. Hlavně ve 13,14 a částečně i 15 ta jejich cenová politika bude pro ostatní trh velký problém a opakuji se, Kormorán ani Sava nám to nevytrhnou(vlastní zkušenost,malý proběh Km, na vodě moc špatné). Snad jistý prostor vidím v Kleberu a BF, otázkou však zůstává, zda to bude Michelinu stát za to cenově válčit s Continentalem, navíc na jeho domácím hřišti, které je ještě velmi malé.
Pro lehce znalé situace v BC, není neznámuo žába, co seděla léta na prameni. To se změnilo a karty jsou nově rozdány. Co nám to přinese nechť si každý zhodnotí sám. Já jen říkám, že dobře již bylo. Uvidíme, kdo z velkých servisů nabídne svůj podnik Barumce jako první.
Jaké osobnosti či firmy byste rádi viděli v roce 2012 na stránkách Pneu revue? Jaké otázky byste jim rádi položili?
neděle, 12. února 2012
Pavel Hodonín: to není pravda, tohle se dotkne všech a Moris má pravdu. Ten bestdrive je větší konkurence než eshopy. Pneuservisů se to naopak dotkne mnohem více. Za prvé proto, že se těch pitomých barumek prodá ještě méně a za druhé, že i ti, kteří přezouvají donesené pneu s těmi barumkami pojedou přezouvat do bestdrive. A nakonec to dopadne jako s Uniroyalem, že se přestane prodávat velkoobchodně a bude jen v bestdrive a jinde ne. Jaké osobnosti či firmy byste rádi viděli v roce 2012 na stránkách Pneu revue? Jaké otázky byste jim rádi položili?
Ano souhlasím také BestDrive jde svou cestou a jeto cesta která vede k vítězství no co říct více všichni budem jen koukat až zákazníci budou jezdit pro barum pouze do BestDrive pánové řekněmesi jednu otázku jdu si koupi boty od Baťu no a kde jinde je koupím než na WWW.Bata nebo v kamené prodejně Baťa chápeteto oco tu jde.Prostě barum bude pouze za super peníze v Top prodej síti BestDrive třeba se pletu ale ten pocit je takovej. Jaké osobnosti či firmy byste rádi viděli v roce 2012 na stránkách Pneu revue? Jaké otázky byste jim rádi položili?
sobota, 11. února 2012
V podstatě souhlasím s Morisem. Myslím si pouze, že akce ipneu prvoplánovaně jde proti eshopům. Proč by můj výrobek měl přes kurýra posílat Grill a jiní, když ho můžu poslat já. To je zkrátka realita, kdo má 200 servisů,fabriku která ovládá 30-40% místního trhu,je významnou součástí koncernu,ale hlavně značka je uložena hluboko v podvědomí zákazníků, stačí ukázat na někoho a ten jde z kola ven. Můžeme dokola omýlat jejich kvalitu, pořád je na hony vzálena číně. Sava,Kormoran,Tigar a podobní také Barumku neohrozí ani kvalitou, ani cenou. Myslím si ale, že servisů se to až tolik nedotkne, zato E zuří. I velkoobchody, které to tlačí přes nastrčené shopy z toho dozajista nejásají. Tržní podíl má jisté výhody a Barumka je nyní jasně demostruje. A až ceny dorovná na servise s eshopem, lidé pochopí, že je logické, když barumku nejlevněji koupí v "Barumce" a řidiče tak naženou do svých servisů. To je smyslem akce a nejde jen o gumy, ale i na ostatní servis. Proč dnes přijímají výhradně automechaniky s praxí? Proč při přezouvání musí chlap vyplnit kartičku se závadami které uviděl a tu dostane zákazní připnutou na faktuře? Jasné jako facka. Dělají ale jen to, co každý rozumný servis a pouze využívají možnosti, které jiní nemají. Jaké osobnosti či firmy byste rádi viděli v roce 2012 na stránkách Pneu revue? Jaké otázky byste jim rádi položili?