Prosím redakci, aby se opět po roce zaměřila na distribuci litých disků. Auto Kelly stále nabízí některé disky, kde se na konci návodu dočtete, že jsou jen na sportovní využití, ale přesto jsou neustále vidět na silnicích a zákazníkům je prodají na běžná auta. Homologovali snad jen 2 typy. Ostatní homologované nejsou. Je teda otázka, jestli se na to vykašlali a je jim to jedno, nebo jim disky neprošli schvalovacím procesem, oboje se mi vůbec nelíbí, protože v případě druhého se tedy jedná o zvlášť nebezpečný výrobek dle mého názoru? Co se týče problematiky liých disků, tak mám pocit, že od loňského článku snad prodej nelegálních disků ještě více vzrostl. Nově sem začíná vozit jistá firma ze severu moravy lité disky z Italie, které vydává za originální náhradní díly výrobce automobilu, jsou zcela identické. Ale nemají KBA ani E v kroužku, jinak jsou zcela identické. Moje zkušenost, kterou řeším už měsíc se zákazníkem, disky totožné jako na modelech Octavie II RS typ Zenith, akorát byl vyroben jako 16". Dále jsem viděl typ Cepeus (ten byl od jiného prodejce z Chebu, typ Cepeus za normálních okolností vyrábí pro škodovku ATS, ale tento je zcela bez označení a opět bez KBA. Kdyby prodávali originální lité disky škoda, tak by museli přece uvnitř mít označení loga škoda, případně výrobce jako třeba ATS nebo Ronal, tyto nemají nic. Pouze u těch Zenithu ITALY. co se jinak týče nehomologovaných disků, tak je toho čím dál více, setkávám se s tím téměř denně. Prosím redakci, aby se tím spolu s MDČR nějak zabývala a nebo přinesla nějaký podrobný přehled, co vlastně musí a může být homologováno, protože v případě toho, že prodejce vydává jako náhradní díl litého disků, který vyrábí škoda, tak by musel být zcela identický a ne, že ten ZENITH dělá škodovka jen v 17" a 18", ale tento je 16". Podle mého názoru se tak nejedná o náhradní díl, ale o repliku, ale i replika by tedy měla být také homologována, že splňuje vlastnosti pro provoz na pozemních komunikacích. S tím se často setkávám u disků na vozy AUDI, Mercedes a BMW, tam se repliky množí jak houby po dešti, ale ani jednu jsem neviděl, že by měli KBA nebo nějaké jiné schválení nehledě na to, že u některých typů ani není shodné ET jako u originálního disku, ale je třeba o 1 mm větší nebo menší. A podotýkám, že ani jeden zákazník neobdržel certifikáty a typové listy. Bylo by možné se tím nějakým způsobem zabývat? Tady jde především o bezpečnost na silnicích. Už jsem viděl, jak takovému disku prasknul paprsek přímo u límce, po měsíčním používání. Chápu, že to tam lidé kupují, protože je to levné a i líbivé, ale jde o to, že je to opravdu velmi nebezpečné a bylo by opravdu skvělé se tím zabývat vnést do replik a """originálních""" náhradních dílů, které se prodávají mimo autosalony a autorizované prodejce nějakou osvětu, jak to s nimi vlastně je, protože vyhláška se tím vyloženě nezabývá a přijde mi, že je to pěkná skulinka. Jaké osobnosti či firmy byste rádi viděli v roce 2012 na stránkách Pneu revue? Jaké otázky byste jim rádi položili?
Včera jsem byl ve Frýdku-Místku za kolegou který byl ještě před měsícem v otřesné plechové boudě kde kdysi bylo vykupování železa a starého papíru. Samozřejmně že bez jakýkoliv přihlášení podnikal a konečně se přestěhoval do nedaleké solidní dílničky. Dělal kdysi především klimatizace(ledničkář), ale pneu je tak jednoduché si zařídit a povolit, tak proč to nedělat taky že? Má 2 zaměstnance a nikdy neměl v ničem žádnou revizi, bezpečnostní listy zná jen ze snu, prohlídky zaměstnanců u lékaře to neví co je, apod. Dal jsem mu skutečnou těžkou sodu do těla a nešetřil jsem ho vůbec. Známe se 15let, tak jsem si nebral žádné servítky. Řekl jsem mu co jezdí za kontroly a že by měl hodně nad sebou přemýšlet jak dál v podnikání. Poprosil mě slušně o pomoc. Dal jsem mu tel. na bezpečáka a řekl, že se musí ale připravit na to že nebude přezouvat za 400-500kč, ale bude muset přitlačit na pilu, protože to není zadarmo a taky že nemá nějaké čínske stroje ale docela solidní mašiny. Je naštěstí rozumný, žádný frajer a uvědomuje si to.A tohle je prostě chlapi Má dobrá verze boje proti cenové válce pneuslužeb v našem oboru. Buď zjístí, že na to má a bude pracovat za ceny které se narovnají, nebo zjísti že je mimo mísu a ukončí to. Pořád lepší než ho nechat v klidu a možná pak na něho někdy příjde udělá bububu a jede dál. Zatím tu zprasí ceny práce a budeme se motat pořád dokola. Proto jsem i rád za ty kontroly, protože se nastartuje aspoň něco. Je to určitě lepší než se jen koukat na to co tady v oboru v současnosti děje. Jaké osobnosti či firmy byste rádi viděli v roce 2012 na stránkách Pneu revue? Jaké otázky byste jim rádi položili?
sobota, 21. dubna 2012
Majiteli pneuservisu nemohu s tebou vůbec souhlasit ve věci neinformováni se ohledně kontrol. Je lepší to tu psát a donutit ty nezodpovědné aby si to udělali a poznali skutečné celkové náklady na životaschopnost pneuservisu, než neříkat a nepsat nic a čekat že mu tam možná někdy příjde kontrola. Za tu dobu podrazí a zničí ceny za práci jak to vidíme teď a když náhodou někdy příjdou na kontrolu dostanou ještě čas na dořešení a možná symbolickou pokutu. Dokud se legislativa v tomhle nekompromyslně nezmění jako je teď za nelegální zaměstnání načerno od 250tisíc tak je mnohem lepší je postrašit a informovat ať mají na sebe vyvíjen aspoň nějaký tlak a pak vydají aspoň nějaké finanční prostředky na bezpečnost, revize apod. Než je nechat v klidu a čekat až je možná někdo náhodou za roky rokoucí navštíví tak je třeba na ně tlačit i formou této diskuze. Já za sebe mohu čestně říct, že jsem hodně spokojen s tím co se letos na servisech v kontrolách všude rozpoutalo a do budoucna to může a věřím že i bude velkým přínosem. Není možné aby jeden měl vše v pořádku a deset dalších nemá nic a dělá jak dělá. Pravidla mají být stéjné pro všechny a všichni mají dodržovat určité povinnosti. Pak by nevznikali mraky a hromady boud, šop, bazaru, šrotovišť s nápisem pneuservis který je tak hrozně lehce v současnosti dostupný. Sám to tady vidím v Třinci a když napíšu že za poslední 3 roky jich tu vyrostlo řada a další už jsou po smrti tak nelžu. Škoda že nemohu jet na setkání do Brna, protože v té době jsem pryč, ale velmi rád bych se opřel do otázek ohledne legislativy pneuservisní činnosti v ČR. Pneuservis má budoucnost podle mne jedině z dalšími navazujícími službami, které jsou potřebné pro životaschopnost. Je však potřeba i legislativních změn bez kterých to ale napůjde. Můj názor. Bořek Filipec.www.pneucentrumprofi.cz Jaké osobnosti či firmy byste rádi viděli v roce 2012 na stránkách Pneu revue? Jaké otázky byste jim rádi položili?
sobota, 21. dubna 2012
Přátelé,nedoporučuji tady psát o nějakých kontrolách,jelikož díky tomu se plní žádosti o revize zvedákú a el.spotřebičů a spoustu jiných kontrol z různých dílen.To vím,jelikož dělám jednomu revizákovi auto a ten mi to řek ,že se to ví z tohoto portálu.Tímto nahráváme oslům,co nic takového nedělají.Dále pak různí int.prodejci varují takové pneudíry,a vrakoviště.To je zase info od jednoho ubožáka,kterému dělám klimu.Ti v podstatě prodají 4 katalizátory a mají zaplacenou pokutu.Chce to okamžitý a tvrdý postih v řádech desetitisíců,až ukončení činnosti za hrubé porušení bezpečnosti.Kompresosu a PP zařízení nevnímaje.Zdarec Jaké osobnosti či firmy byste rádi viděli v roce 2012 na stránkách Pneu revue? Jaké otázky byste jim rádi položili?
sobota, 21. dubna 2012
K níže uvedené otázce: přijeďte na konferenci odvětví v Brně 7. června (výstaviště). Tam zazní řada zajímavých vystoupení včetně zástupců Státního úřadu inspekce práce, kteří pohovoří o aktuálních problémech (bezpečnost v pneuservisech, ale i pracovní smlouvy apod.), budete moci položit otázky a přímo na místě si vyměnit zkušenosti s kolegy. Přihlásit se můžete přímo z domovské stránky, když kliknete na odkaz Konference pneu odvětví. Další případné otázky rádi zopdovíme zde. Jaké osobnosti či firmy byste rádi viděli v roce 2012 na stránkách Pneu revue? Jaké otázky byste jim rádi položili?