Hroudo, jo tomu věřím. Já se třeba o prvovýbavy hodně zajímám a můžu říct, že tomu klíči teda vůbec nerozumím. Třeba na podzim. Obouval jsem zákazníkovi Chevroleta Cruze, koupil ho u pražského dealera, měl na tom letní Kumho. Pak přijel zákazník, který ho kupoval u jiného, myslím, že říkal v Hradci a měl na tom v tom stejném rozměru Michelin Primacy HP, přitom od sebe ty auta byly stářím 2 měsíce. Pak jsme tu měli Hyundai i40 na 18". Měl na tom Hankooky, kupoval to v Praze u dealera. Kupovali do firmy ještě jedno to stejné auto a to v tom stejném rozměru mělo Continentaly, ale koupené bylo od stejného dealera. Je to s tím opravdu divoký. Co mi ale říkal kamarád, který prodává nová auta ve Volkswagenu, tak měl velký problém se zákazníky, kteří si kupovali nová VW a bylo to z továrny na Hankookách. Říkal, že minimálně v pěti případech museli kola přezouvat, že zákazníci nechtěli mít korejské gumy na novém německém autě. Přitom ty hankooky jsou fakt špičkové pneu. Za sebe můžu říct, že snad nejhorší návratnost z mého pohledu je k Bridgestone. Kolik octavek na tom sjelo z továrny a vrátit se k tomu stejnému dezénu nebo značce se téměř nikdo nechtěl. Na druhou stranu, jak to sjede na continentalech, tak to tam chtějí znova. Ale zase na francouzských autech, které většinou sjedou na michelinech, tak těm lidem ze 70% jsem bez šance prodat něco jiného, ty tam chtějí prostě ty micheliny a nehnete s nima, když chtějí levnější, tak jedině Kleber. Tady si ale myslím, že je to o takové nějaké příslušnosti ke značce, mám francouzské auto, chci k tomu francouzské gumy. A tomuhle já se tady musím (leckdy bohužel, že tomu musím přizpůsobovat sklad) strašně přizpůsobovat. Jaké osobnosti či firmy byste rádi viděli v roce 2012 na stránkách Pneu revue? Jaké otázky byste jim rádi položili?
Ferdo, Marshall opravdu ne, proti Hankooku křivé slovo rozhodně nemohu říct. Kumho jsem kdysi dělal, opravdu se mi to blbě prodávalo, když byla jen jakákoliv možnost, tak mi sáhli po jiné značce, i když byla třeba dražší, kumho jsem prodával vyloženě jen, když už nic jiného nebylo a to jsem se fakt hodně snažil, protože tehdy jsem je bral od Mitasu za hodně dobré ceny. Podobnou zkušenost ale měli i jní kluci tady v okolí a musím říct, že z těch co je tehdy hodně dělali, tak u Kumha zůstal jen jeden i velkoobchody, o kterých vyloženě vím, že se Kumhem tady zaobírají, tedy Tirex a Chára, tak zrovna Kumha a Marshally jsou většinou to poslední co jim v daném rozměru vždy zůstává jako poslední na skladě. Tak jsem to přestal dělat úplně. Tady jsou vůbec lidi buď hodně zmlsaný na značku a nebo naopak jsou schopný si tam dát to nejhorší možné, co trh nabízí. Já jsem čekal, že třeba prodej vzroste trochu víc od té doby co na nich sjíždí hyundaie a některé chevrolety z továrny, ale ani ťuk, někdy se ptám, jestli chtějí ty samé a zatím 100% úspěšnost, že ne. Ale jinak Ti samozřejmě věřím, že se jinde dobře prodávají, jiný kraj, jiný mrav. Navíc některé dezény se mi tehdy od Kumha opravdu strašně moc líbily. Jaké osobnosti či firmy byste rádi viděli v roce 2012 na stránkách Pneu revue? Jaké otázky byste jim rádi položili?