Bořek-Třinec -Jak to vidím Já- Hezký nedělní večer pneuservisáci. Někteří z Vás se mne dotázali co bude a jak se vygeneruje letošní zima? To je v současnosti velmi těžká otázka. Jestliže minulá zima byla pro mne jednoduchá a dost jasná, přehledná a čitelná, tak zrovna ta letošní je trošku oříškem. Nebojím se, že by se snad neprodávalo, že by o zimní pneu nebyl zájem, to opravdu nemám žádný strach, pokud nám však Řecko, Španělsko, aj. nepřekazí už třeba toto léto, nebo i podzim. A to by vše bylo úplně jinak než třeba teď píši. Problémy jsou však momentálně někde jinde. A to především prudké snížení ziskovosti za pneu oproti minulé zimě. Za prvé zimní pneumatiky letos budou podle mne vcelku přístupné, kromě snad C kde vidím některé pochybné kroky ve výrobě u některých výrobců a domnívám se že se již nebude opakovat to co minulou zimu ohledně nedostatku, který byl nastaven v celé šíři a zvítězil jen ten co byl dobře připraven. Nedostatek by snad mohl nastat jedině kdyby některá další větší evropská země přijala zákon o zimních pneumatikách. Např. taková Francie by přinesla obrovský problém všem. Dalším bodem který nepřinese nikomu nic pozitivního v zisku z pneu je podle mne válečný stav který je patrný mezi některými internetovými prodejci a pneuservisy a také výhradními prodejci a zase pneuservisy. Protože v mnoha případech nedojde k dohodě mezi výhradními dodavateli a pneuservisy dojde k tomu co vidíme právě teď např. u Michelinu a to k přesunu těchto prodejců do sektoru nekontrovatelného internetového prodeje, kde je tito obchodníci velmi rádi oproti servisům přijmou. K čemu pak dojde? K nepředstavitelnému, zdrcujícímu prodeji za ceny kdy pneu na internetu bude jeden prodejce přebíjet druhého po korunách a internetové vyhledávače pneu kdyby mohly nakopou někoho do zadku a prasknou monitory z těch podrazů a špíny. Vím, že se např. Michelin teď hodně snaží v servisech vzbudit důvěru a přesvědčuje novým směrem. Podle kolegy u kterého byl zástupce tento týden si doslova sypou popel na hlavu a dělají jak poznamenal nové kroky k získaní důvěry u pneuservisů. Je však zde jasná otázka zdali to už není pozdě, zda to není pozdní příchod k těm na které tak amatérsky a zbaběle rychle zapomněli v dobách kdy se jim dařilo a jestli to už dnes není třeba i s křížkem po funuse. Nevím to, rozhodnou za mne jiní. Já to osobně pro ně letos v zimě v pneuservisech nevidím v růžových barvách. Nevidím je ani ve spolupráci výhradní-internet. Opět zde není nikdo kdo by jasně dominoval. Je to jen u některých o jejich přežití a posunutí něčeho co je podle mne neodvratné. Někteří výhradní v křeči a z posledních přeživších sil se budou snažit čísla prodeje udělat jakkoli jen aby splnili. Za jakých budoucích podmínek a s kým jim bude už jedno. Pak se nedivme že zisk pneu půjde někam kde to bude mezi nic a ničím. Jak to dopadne? Tak to opravdu netuším. Tu křišťálovou kouli taky nemám a tak mohu napsat jen svůj názor. Je prostě čas skutečných změn, čas přeměny něčeho co bylo dlouho a někdy i nesmyslně zažito. Je také čas k těmto změnám přistoupit na všech úrovních a jsem nesmírně rád, že kvalitní pneuservisy mají podle toho co jsem mohl v současnosti vidět dobře nakročeno pro další pneuservisní život v ČR. Jejich nová a větší spolupráce závratně roste, je zdravě fungující a to je moc dobře. Nebude to ale vůbec jednoduché, bude to stát hodně bolesti a oběti. Já však sále věřím, že kvalitní služba přežije a až dojde k vyčištění trhu od půdy až po sklep a to není tak daleko, bude kvalitní pneuservis kralovat a řídit ten pneusměr tam kde má podle mne i jít. Věřím, že pak budou ti na půdě naslouchat těm dole a vše bude fungovat jak má. Chce to ještě čas než se to vše vystříbří. Tak to vidím. Bořek Filipec.www.pneucentrumprofi.cz
Jaké osobnosti či firmy byste rádi viděli v roce 2012 na stránkách Pneu revue? Jaké otázky byste jim rádi položili?