SJM-přesto že mnohdy skřípu zuby, na druhou stranu uznávám, že Karasové na rozdíl od mnoha jiných vědí co dělají a mají i ekonomické výsledky. Jejich téměř dvojnásobný nárust obratu v r.2010 proti r.2009 je impozantní. Je samo sebou pravdou, že základ úspěchu v počátcích položili na bedrech servisáků a mnoho z nás si to dobře pamatuje, přesto mnozí v době nouze se na ně obracejí z jednoho prostého důvodu-když deklarují že mají, tak opravdu mají skladem a ně někde v prdeli, jak deklarují taxikáři,součástkové a podobní. Tohle je prostě také pravda. Tolik k mému pohledu na KK. Jo ještě, průměrně dosahují marži 12%, tak si každý spočítejte, za kolik asi nakupují (údaj z justice 2010). Co mám čekat u nás na podzim fakt netuším ani v nejmenším. Samozřejmě tahám informace z každého zákazníka, který je trochu komunikativní, abych si udělal obrázek. Obecně asi takto: zatím máme práce tak akorát, ale již signalizovali, že na podzim zakázek ubylo a koncem roku to může být hodně slabší, pokud se něco nezmění a jedním dechem dodávají, že co se výplaty týče nezaznamenali za 3-4 roky žádný nárůst a naopak je jim signalizováno, že v případě potíží mohou očekávat pokles či ztrátu místa. Tak se většina bojí, drží hubu a krok. No a když k tomu přidáte zkorumpovaný a nenažraný stát, který z vás vysaje prachy formou daní a pomocí polostátních gigantů, zbytek nadnárodí řetězce, tak je až z podivem, že žijeme jak žijeme. Vždy se naseru, hdyž čtu ( a to podezřele často) jak auto škoda je spasitelem českého HDP a přitom každý normálně myslící ví, že vyjma práce (dík za ní), končí ta nadhodnota někde jinde. To je zásadní rozdíl mezi námi a němci. Pokud se němec zbalí, zůstavají tu jen zateplené krabice. Nedochází tak k přirozenému zániku a vzniku něčeho nového. Důvod je prostý, to co tu uměle, nepřirozeně a narychlo vzniklo (z důvodu pobídek, daňových prázdin, pozemků za kačku, levné a dotované pracovní síly), zase dříve či později rychle a bez náhrady zanikne. Příkladů z okolí mám požehnaně, často šlo o přidružené výroby JZD. Někdo šikovný to koupil a začal pomalu podnikat. Pak se zadařilo a získal práci třeba pro silnou německou firmu a bývalá přidružená rozkvetla. Zrenovovaly se krásně budovy, postavilo se kryté parkoviště pro managery a majitele, za vesnicí vyrostl nový satelit a kurty, na místech Zetorů stojí BMW a Superby. Ti schopní lidé přestali přemýšlet selským rozumem a sousředili se pouze na splnění požadavků často jediného zákazníka. Přišel 2008 a bylo zle. Stál jeden takový na servise a říká: je to v prdeli, musím polovinu bab propustit. Dělat něco jiného nejde, mám jednoučélové stroje, lidi nic neumí, jsou jen zacvičení, změna je vyloučena. Také nemáme žádnou konstrukci, technologii natož vývoj, pouze výrobu a fakturaci. Myslel jsem, že mám silnou firmu na solidních základech a vidím, že se může položit ze dne na den, dodal. Tento rozhovor si pamatuji slovo od slova. Epilog: Firma se zase rozjela, na místo 120 lidí má dnes asi 70. Co vím, smlouvu na dobu neurčito má asi 1/2, zbytek na určito nebo dohody. Tak se může stát, že během 3 měsíců tam zůstane 30 lidí. No a pak těmto lidem něco povídejte o kvalitních pneumatikách, geometrii, klimatizaci atd. Vždy odpoví: Pane, dříve jsem věděl, že když dostanu padáka, mám 5 měsíců čas. Dnes nevím, zda příští týden budu chodit do práce, jelikož dohodu mě obnoví či ne max.1-2 dny pře vypršením lhůty a jinak odcházím z holů řiťů. Gumy jsou opravdu to poslední, co mě trápí. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 3. srpna 2012
p.Auxt je hoši borec. Jeho obchodní zkušenosti a celkové informace jsou hodně nadprůměrné.Já s nim jednal hodněkrát a můžu ho jen doporučit. Ing. Auxt opouští Alma pneu
pátek, 3. srpna 2012
Bořek-Třinec--Jsem přesvědčen, že další číslo pneurevue bude velmi zajímavé pro pneuservisy střední a vyšší úrovně. Myslím, že p. Procházka není z těch co neumí říct pravdu a jestli se uvolnil při rozhovor, tak jsem si jistý, že to bude článek tohoto roku. Jako zákusek jsme tady dostali výtažek a myslím že to hlavní tam tedy bude v jiném duchu. Jinak Míšo zima bude hodně prodejná, ale ten zisk vidím dost nízký z pneu. Práce to trochu určitě nažene. O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 2. srpna 2012
Bořek-Třinec---Míšo nevím kolik a co má KK zaplaceno v gumách. Jedno je jisté je to obrovský moloch, který kašle na pneuservisy jako takové. Nevím jestli jsi u něho byl v Šenově, ale to co tam je je neskutečné. Nedovedu odhadnout, ale gum tam je obrovské množství. Je mu však jedno kdo bere. Dává všem +- stéjně. Včera jsem řešil Pirellky a Savy. bylo mi špatně když jsem viděl ty ceny u něho za co to prodává. Když mi to známý přeposlal tak jsem zjístil, že dall nachlup stéjnou cenu mi i té firmě. Rozdíl 0. A co ted? protože byl z Ostravy neměl jsem šanci jen s prací uspět. A ta cena pneu byla tak dobrá, že jsem rychle nemohl za tu cenu reagovat. Beru to, že to vzal u nich. Problém je že ta cena byla tak dobrá, že při naskladnění na jaře ti ji ani nikdo nedá. Zimu si už teď umím představit. Škoda mluvit. O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 2. srpna 2012
Jirka.Jak tady píše anonym.Přednostně budou zavážet car dealery,to není poprvé,je to vždy.Já se naskladním jako vocas,buď léto nebo zima,dále pak v dokupu mají velké hovno,ale pro ty prodejce aut se vždycky něco najde.To je sviňárna jak má vypadat.Pak hoši od aut zbytek vrátí,jde mu to do plnění náhradních dílů a tak dostane ještě bonus.Když to sečtu je na tom o 3-6% lépe a ještě dělaj machry.O prodeji a servisu vědí kulový,ale pro importéry je to nóbl zákazník.Jsem naštvanej sám na sebe jakej jsem debil.Kuci buci čau O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 2. srpna 2012
Bořek-Třinec---Jirko, Michale aj. Chlapi vidíte sami, že ještě nezačala zima a už je to řežba jak když se zakousává nejlepší motorová pila do stoletého dubu. Tady je chlapi konec srandy, každý jde proti každému, včerejší domluvy neplatí a je to skutečně válečný stav. Bitva je na začátku srpna rozehraná. Zákazník vstoupí do toho někdy v Září. Do té doby tu bude hodně horko. Kdo vyhraje válku je teď těžké určit, ale boj to bude neskutečně tvrdý, hodně i zákeřný a zde bude asi platit pořekadlo-padni komu padni. Už teď se mi to hodně nelíbí a to ještě kdoví kdo a kdoví co vymyslí. O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 2. srpna 2012
Celková situace prodejů v Evropě je prej děsivá. Španělsko -50%, itálie -35%, Francie, německo -20%. Výrobci mají plné sklady léta, velkoobchody taky. Zimní pneu není kam zavážet a tak jsem zvědav jak tu logistiku výrobci zvládnou. V sezóně chtěji výrobci zavážet hlavně prodejce aut a vlastní sítě, takže pro ně musí držet extra sklady a to všechno může vyvolat situaci, že výrobu utlumí a zimních pneumatik nebude tolik jak si všichni myslíme. Co si o tom myslíte? O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 2. srpna 2012
Jirka.Ahoj Michale,tady nikdo nepíše,že to mají zaplacené.Ale co s tím, importéři je nemohou odstřihnout,protože by nedostali nic.Takže zisk vytvoří na nás menších a od těch gigantů čekají svorně v řadě co jim hoši dle svého uvážení smrknou a za to jsou velmi,ale velmi rádi.Je to hnus velebnosti. O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 2. srpna 2012
A to je to co goodyear položí. Bohužel se to už ví, že kkpneu mají individuální ceny. Zejména na léto je to kkpneu verzuz goodyear jak na tureckém trhu. Co rozměr to cenovka. O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 2. srpna 2012
jj,ale věř že má min o 15% lepší nákup než ty i když bereš na přímo a prodáš cca bratru 2000 kol za rok.Oni maj jen v 1 rozměru a vyrobci,dezénu 3000 kol na zimu+další tisíce jiných značek.Bych chtěl vydět někdy pořadí KK,Chára,Procházka,Šafránek ,taxikář Pešule,Bbratři v tryku-Grilloušek,a náš pán součástka +spousta velikánů,Včetně platební morálky ))))) O všem, co hýbe gumařinou