Pneurevue.cz » Profil » SJM

Příspěvky v diskuzích

SJMPodle zpráv to vypadá, že nejdůležitější problém posledních dnů-dovolená, je vyřešen, 3/4 ji chce prožít v republice, no a že v září mohou dostat "padáka", tak to je daleko. Je otázkou, kolik řidičů navštíví na poslední chvíli servis, aby se mrklo na gumky (btw, při čekání před marketem jsem prošel nenápadně parking a napočítal asi 35% na zimních). To je na jednu stranu dobrá zpráva, že bude na podzim komu prodávat, z druhé strany to vypovídá o tom, že se korunky začínají doma více obracet. ACEA očekává pokles prodejů automobilů v Evropě jen o 25%, ale těmto optimistickým výhledům již nevěří ani samotní výrobci. Kolik bude realita, 35%, 45%, 55%? Někde tady bych to viděl a ke vší smůle, na jiných kontinentech je to podobné. Výrobní kapacity gumáren byly již před C19 nadbytečné, natož nyní. Že se musí snížit, je jasné snad každému, stejně jako, že by to měly být ty s vyššími výrobními náklady. Nedělám si ale iluze. Právě tyto mají silné odbory, dozajista do toho mnohde vstoupí vlády, začnou se honit politické body, na stole přistanou dotace,refundace a kdoví co ještě. Myslím si, že to odskáčí nakonec, jak to vlastně tak bývá od nepaměti, ti na chvostu. https://www.autoforum.cz/predstaveni/automobilky-uz-otevrene-priznavaji-ze-letosek-bude-v-evrope-opravdu-hodne-zly/
O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 26. června 2020
 
SJMZe vzduchu se můžeme zamířit ke Continentalu, jednomu z největších světových výrobců automobilových komponentů. Také tato německá společnost oznámila, že musí ušetřit stovky milionů Eur, neboť prodeje aut v posledních třech měsících šly razantně dolů. Kromě toho se i omezila zejména individuální doprava a po nějaký čas byly zavřené i servisy. Na rozdíl od Lufthansy se ovšem německý automobilový průmysl tak vstřícné záchranné ruky nedočkal, prakticky veškerá pomoc je totiž spojena s alternativním pohonem. Ten je ovšem v Německu stále velmi slabě zastoupen, pročež dle šéfa Continentalu Elmara Degenharta lze očekávat jen velmi malý a navíc krátkodobý efekt. Elektromobily si totiž koupí víceméně jen ti lidé, kteří by si je koupili i bez dotací. Zbytek ale bude více skeptický než dříve, neboť auta s elektrickým pohonem jsou dnes brána vzhledem ke své ceně a využitelnosti spíše jako rozmar. A za rozmary v těžkých časech lidé moc neutrácí. „Od politiků již nemůžeme očekávat žádnou pomoc,“ uvedl Degenhart s tím, že Continental tedy bude muset stejně jako Lufthansa a řada dalších firem propouštět. „Bude to bolestivé, ale nemáme jinou možnost. V současné době nemůžeme nikomu garantovat, že bude mít práci,“ dodal šéf německé společnosti. O kolik lidí půjde, zatím není jasné. Nicméně už jen pohled na Lufthansu mnohé naznačuje, zvláště pokud jej spojíme s prohlášením mnoha automobilek, které již taktéž oznámily propouštění desetitisíců lidí. Podstatné pro nás přitom jde, že jde hlavně o německé firmy, jež budou rozdávat padáky ve své domovině. Tím bude výraznou měrou ovlivněna i česká ekonomika, pro níž je Německo největší exportní partner. Zdá se tedy, že podobné kroky se u nás dříve nebo později stanou nevyhnutelnými. Nakonec známe situaci u některých českých dodavatelů pro automobilový průmysl - leckde lidé mají práci jen po dva týdny v měsíci, takto nelze pokračovat věčně.https://www.autoforum.cz/zajimavosti/vlna-propousteni-zasahla-i-nemecke-giganty-cesko-mine-jen-stezi/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=350510&dop_req_id=oRjdbymFUTd-202006130833&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 13. června 2020
 
SJMNěco málo k inzerátu. Majitel je zřejmě slušný a pracovitý člověk (z recenze na jeho www). Téměř všichni si jeho přístup chválili a dozajista byli spokojeni i cenami a toto je výsledek, bohužel. Být oblíben u všech v podnikání, nemusí být vždy ta správná cesta. Určitě ale ten prodej přišel do nejnevhodnější doby jaká je jen možná. Zatím zaměstnanci státu a lid placený státem (z daní firem a pracujících) jsou v pohodě. Odpočinutí, vše za 100%, na dovolenou to nakonec také bude, jenže ve strojírenském průmyslu, což je jediný náš vývozní artikl, to začíná pod pokličkou pěkně vařit. Firmy sice rozjely, některé na 90%, jiné na 30%, ale i tak se sklady začínají povážlivě plnit a mnohde se čeká na zázrak. Žvanění a činy politiků problém jen odsouvají. Čeká nás zajímavé léto a ještě zajímavější podzim. https://echo24.cz/a/SNBbY/ucet-za-koronavirus-cesko-bude-patou-nejpostizenejsi-zemi-na-svete
O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 12. června 2020
 
SJMPneunm-kadeřnice, to bylo téma tady nějaký rok zpět. Kadeřnice (dámská) má jednu obrovskou výhodu. Službu poskytuje výhradně ženám a ty jak známo, mají, co se domácího rozpočtu týče, poněkud odlišné priority než chlapi. Jelikož se ale budget mnohým domácnostem nezvětší, spíše naopak, ke kadeřnici a nákupy chodí převážně ženy, nájemné, hypotéky, energie jsou dané, tak úspory budou muset hledat asi většinou muži, a to pro servis není dobrá zpráva. Objem peněz v ekonomice (mezi lidmi) se dozajista citelně zmenší.
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 8. června 2020
 
SJMPM: Myslím si, že opak toho, co si myslíš, bude pravdou. Výroba se spustila, ale nikdo se nechlubí, že na 30-50%. Obchodníky zajímají jen čísla a za současné situace budou jejich šéfy zajímat dvojnásob, či-li na nějakou etiku prodeje bych si dnes nevsadil ani zlámanou grešli, ona totiž valná nebyla ani před tím.
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 26. května 2020
 
SJMPokud nám stát nepomůže, Češi si za cestu na dovolenou slušně připlatí, říká zakladatel Smartwings--https://ihned.cz/--Jak se tomu říká, vydírání? A kolikrát pomohl stát vám, servisům? Že ani jednou, no tak to by si měli zákazníci slušně připlatit,ne? Btw, loni poprvé a naposledy jsem byl nucen (ženou) použít služeb zmíněné firmy. Obstarožní 737 postávající na ploše nepřekypovala důvěrou. Při vstupu na palubu se pochybnosti o stáří stroje ani zdaleka nerozptýlili, spíše naopak. Prosezená, ošoupaná a flekatá sedadla, zašlé a popraskané plasty a nevábný vzduch. Vedoucí letuška, postarší dáma po několika plastikách obličeje, s ruským přízvukem, jen podtrhovala celý děj nástupu. Představení posádky před startem už ani nepřekvapilo. Kapitán Vasiljev a první důstojník Ivanov. Od palubního personálu (dvě velmi příjemné i hezké slečny - Slovenky) jsme vymámili, že piloti jsou Bulhaři a šéfová Ukrajinka. Tak že národní dopravce, strategická firma. Omlouvám se za toto odbočení.
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 27. dubna 2020
 
SJMHroudo, ty jsi vydělal o něco více než 25000 a styděl by ses žádat, protože jsi slušný chlap, o "Pětadvacítku". Jsou ale i tací, co vydělávali léta stovky milionů, možná miliardy, kupovali letadla, sítě hobby marketů a kdo ví co ještě a tito se ale vůbec nestydí, dokonce je jejich "záchrana" vykládána, jako že je to hlavně pro naše ( moje, Tvé a všech lidí) dobro.
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 16. dubna 2020
 
SJMAuta se nemohou vyrábět, protože je není kam dodávat, říká šéf TPCA---https://www.seznamzpravy.cz/clanek/auta-se-nemohou-vyrabet-protoze-je-neni-kam-dodavat-rika-sef-tpca-99434
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 15. dubna 2020
 
SJMSAB-chápu to stejně. Od této garnitury nic nečekám, v opačném případě bych byl velmi překvapen. Btw, teplota již má zase stoupat, jak se asi bude pracovat v rouškách? Všude čtu, jak velké firmy se kasají, jak zavedli (zavedou) přísná bezpečnostní opatření a jak je budou vyžadovat a kontrolovat ( asi pokuty). Kluci, hlavně ti o něco starší, se docela děsí, jak to vydrží např.na lisovně, válcovně, konfekci v rouškách v květnu, červnu..... Ono je něco jiné 1/2 h postát v roušce před kamerami, nebo 8 až 12 hodin kmitat s rouškou v úkolu, při 40°C a v průvanu. Není co závidět. Bude to ještě hodně zajímavé.
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 15. dubna 2020
 
SJMPneunm---a to jsi ani nezačal vyplňovat. Tisková zpráva MPSV-Přes 15 tisíc žádostí odeslali zaměstnavatelé v programu Antivirus od pondělního poledne. Správně vyplněná je ale pouze asi třetina z nich. MPSV a Úřad práce ČR již na začátku týdne zveřejnili video s popisem, jak při vyplňování žádostí postupovat. Stejně tak je k dispozici podrobný manuál pro zaměstnavatele. Přesto se stále opakuje řada chyb při vyplňování. ---Jak pravil MUDr. Šafránek z básníků: "Dej blbci funkci a vymyslí lejstro". Když podnikatelské odbory hovořili před dvěma týdny, že vládní "podpora" je zástěrka pro likvidaci živnostníků a malých firem, myslel jsem si, že přehání. Stáhl jsem si podmínky pro úvěr ČMRZB a hořce zaplakal. Následně jsem se vrhl na "kurzarbeit". Pí účetní zpracovala orientační výpočet příspěvku státu. Pro malé firmy, škoda mluvit. Došel jsem k vnitřnímu přesvědčení, že dokud to totálně nepadne na hubu, svět se normálně, tržně chovat nezačne. Český kurzarbeit vychází z této zásady: Nemáš práci pro lidi -nepropouštěj. Nejprve zaplať své lidi (my jim to zdaníme) a odveď za ně státu daně. Až toto uděláš, my to prověříme a pokud nejsi debil a správně si vyplnil a zaslal všechna lejstra, možná ti něco vrátíme, ale bacha, pokud jsi se někde spletl, či nedej Bůh, uvedl nepravdu, dopadne na tebe dříve či později ruka zákona.
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 14. dubna 2020
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz