Pneurevue.cz » Profil » SJM

Příspěvky v diskuzích

SJMDobré ráno bývalí kolegové, tak nevím, zda to tu zamrzlo nebo zaschlo (http://zpravy.idnes.cz/sucho-v-ceske-republice-a-krizovy-plan-dx9-/domaci.aspx?c=A140414_210336_domaci_ert). Výsledek je ale stejný - ticho po pěšince. S lehkým odstupem stále sleduji dění tady i v okolí. Povím li to slušně, žádná hitparáda to není. Mnozí očekávali vygradování v týdnu před Velikonoci, počasí ale učinilo těmto představám přítrž a televize to navíc patřičně nafoukla. Rozumně komunikující lidičky z okolní branže vidí dvě zásadní příčiny: 1) v počtu servisů
O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 15. dubna 2014
 
SJMDobrý den páni. Mám první výročí, kdy jsem opustil fyzicky řízení servisu a 90% času trávím jiným jobem. Popravdě, když to čtu a slyším, není se velice na co těšit. Bohužel "pan profesor" měl a má vtom plnou pravdu, že EU je podivný spolek, který těm slabším přináší víc negativ než pozitiv. Je přeci holý nesmysl zavádět stejná opatření napříč EU, kde jedni dostávají za stejnou práci násobně vyšší mzdu než druzí. Zatím co německý, rakouský, anglický řidič bude mít náklad na monitoring tlaku v řádu několika paracovních hodin, český, slovenský , maďarský několik dnů i týdnů. Pak se nelze podivovat reakci kterou to vyvolá. Do toho další daň na PHM, bez ohledu jak se nazývá. Myslím, že je jen otázkou času, kdy MF přijde na to, že 3/4 prodejů nových vozidel jsou firemní, čili s odpočtem DPH, na které jsou dále uplatňovány výdaje na PHM, které dále snižují daňový základ. Pak si vytáhnou statistiku, že nefiremní park tvoří jen Dacia, Thalia a Fabia, kde výše DPH není to pravé ořechové a bude vymalováno. Jsem si téměř jist, že od 2015 to nastane, společně se snížením a zastropováním paušálů, další hřebíček živnostníkům. Bude se to ale tutlat do poslední chvíle se zřejmých důvodů. Stoupne logicky zájem o ojetiny, tak ten vyregulujeme vyššími poplatky za kde co.
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 26. března 2014
 
SJMDobré ránko přátelé. Píše se 23.únor2014, sluníčko vylézá,venku po ránu 3°C, odpoledne to vidím na 15°C. Podle dlouhodobé předpovědi zima zkončila. Březen má být slunečný, teplý a beze srážek. Zemědělci vyjedou brzy do polí, aby stihli zasít, dokud je ještě nějaká vláha v zemi. Traktory na polích v březnu, zvedající mračna prachu, budou jasným signálem pro projíždějící řidiče, že hoblovat zimní gumy je poněkud trapné a houfně zamíří na přezutí. No a potom tu máme dojížděče. Ti vyčkají, až se objeví indikátory, mysleno dráty. Daleko větší překvapení než počasí nám může připravit Ukrajina. Původní optimismus prodejců pneumatik, který plynul z faktu, že pneumatiky se dobře uplatňují i jako palivo a kouřová clona, vystřídalo vystřízivění. Pokud budou přiškrceny kohouty s ropou a plynem, stanou se pneumatiky jaksi zbytečnými. O produkci Rosavy ani nemluvě. Vývoj na Ukrajině bude mnohem hůře předvídatelný, než i nevypočitatelné počasí. A Ukrajina, to ja sakra jiná rozbuška než Damašek. Přes Ukrajinu jde 2/3 plynu do EU. To ví všichni. Je docela možné, že letošní očekávaná hospodářská oživení v mnoha státech EU vezmou rychle za své. Takové Polsko to již pocítilo oslabením zlotého. Stane se to samé co u nás provedla ČNB, zdraží se vše z dovozu a potažmo všechno. Hezký den.
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 23. února 2014
 
SJMTo co vidí dnes a denně každý umazaný servisák, je pro vrchnost strašné překvapení. Nadpisy "Lidé šetří" mě vytáčí k nepříčetnosti. Šetření znamená, že si nějakou formou ukládám volné finanční prostředky. V tomto případě jde o úplně něco jiného. Tady již velká část lidu nemůže vyjít s příjmem, čili neutrácí z důvodů šetření, ale z důvodu nedostatku financí. Tady se záměrně míchají koše s baňama. Inflace/ deflace je nadbytek/nedostaket likvidity na trhu. Růst cen nebo pokles je pouze toho důsledkem. Vzorovým příkladem může být skokové zvýšení DPH u potravin, ale výnos ani zdaleka nenaplnil očekávání. Ti bysřejší ekonomové, kterých asi nemáme nadbytek, by dlouze diskutovali nad Lafferovou křivkou, já použiji plebejskou teorii: "Kde nic není, ani smrt nebere". A teď mě prosím poraďte, jak prodávat gumy, když lidi pomalu (ne všichni), nebudou mít na žrádlo.
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 12. února 2014
 
SJMDopré odpoledne páni. Tire, nechci malovat čerta na zeď, ale může to být ještě více než 20%. Mám osobní zkušenost taktéž s jedním takovým "agro" holdingem, který navíc zastupuje jednu světovou, možná dnes i dva nebo dokonce tři světové producenty zem.techniky. Před pár lety tady otevřel také pneuservis. Jen hala se zvedáky bratru 300-400 m2. Pět lidí na place, skladník v další samostatné hale s pneumatikama, vedoucí a dvě ženské. Plány byly velké, očekávání taktéž, jen realita trochu jiná. Co myslíte že udělali, když se chlapci kousali nudou ? Ano, zaháčkovali si okolní soukromníky i ZD. Tu kamarád, tu mírný nátlak, jinde nabídka kooperace. Kdo dělal v okolí 15 km agro, splakal nad výdělkem. No a aby toho nebylo málo, před jarní i zimní sezonou udělají akci i na osobní za 89,-Kč kolo. Na otázku, co jim to přináší odpoví: Nic, ale nás osobáky neživí, tak alespoň se chlapcům nezkrátí žíly. Dotace jsou zhoubou rovného podnikání v jakémkoliv oboru.
O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 8. února 2014
 
SJMZdravím Tě Bořku, mušulini asi také čtou zdejší fórum. Myslím si, že jim asi čínské prodeje v USA dělají těžkou hlavu, tak s těžkým srdcem museli vyrukovat na trh a přitom, když se to čte, není to žádná převratná technická revoluce. http://www.infoamerika.cz/index.php/cestujeme-do-usa/item/rychlostni-limity Při takových rychlostech, které se navíc důsledně dodržují a pokud ne, není problém zabavit auto či posedět v chládku. Silnice jsou navíc poměrně kvalitní, široké a rovné. Všechno toto hraje do karet nízkému otěru a z toho automaticky vyplývá i lepší vlastnosti po násobně více ujetých km. Za to v EU, jak jsem psal v reakci na testy ADACu, každého zajímá pouze výsledky nové, no a potom, děj se vůle Boží. Základem je špičkové PR, umístění v testu a životnost co nejkratší, ale jen do té míry, aby zákázník nebyl příliš nasrán a neřekl si, tuto značku již nikdy. Na druhou stranu, když ale na tuto hru přistoupí ti rozhodující, májí vystaráno, protože pak si člověk pomůže změnou značky z bláta do louže.
O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 23. ledna 2014
 
SJMNa Tebe jsem si Michale myslel cestou z práce. Jak jsem viděl na novinkách, Praha 6 - sněhová bouře- 4 cm - dopravní kolaps. Tady max. 1cm, cesty krásně suché, na servise jako po vymření. Přesně joko u Tebe, minulý týden krásně teplo, ale sem tam něco se prodalo, dnes vůbec nic. Tady to žije potravinama, kde se vrtnu, tam je to téma a aby ne, + 10-20% na základních je silná káva, mléko v akci 18,90, maso, sýry, brambory, ovoce....... , vůbec se po této stránce netěším na jarní sezonu. Ti méně movití, staří, nezaměstnaní budou obrážet servisy a dozvíme se, že důchodce dostal přidáno 29 Kč, druhý, že si koupí jednu pneu po této výplatě a druhou po další, no a pak je tu druhá skupina, která evidentně nestrádá, protože je všeho schopná, podnikavá, riskuje, investuje a cítí příležitost, pokud jsou dostatečně tvrdí, hlavně z živnostníků sedřít kůži, protože je čas pro výhodné koupě. V marketech to nefunguje, jelikož těm chudinám za pokladnou je to šumák, ale jak vidí provozovnu živnostníka, jsou jak polití živou vodou. To jsme to dopracovali.
O všem, co hýbe gumařinou
středa, 22. ledna 2014
 
SJMTaké se mě jeví, že ty testy budou jako karlovarská losovačka. Léto, zima, rok co rok stále stejný producent. Na druhou stranu, pokud lidé tyto testy sledují a řídí se jimi, je max. iniciativa tímto směrem pochopitelná, opak by byl asi podivný. A jsme zase u toho, není již komu věřit. Zasáhnout bude muset snad již EU a zveřejnit jedinnou a správnou pravdu. To byl samozřejmě žert. Asi každý zde má své zkušenosti, má uši aby slyšel a oči aby viděl. Pokud mu fungují tyto smysly a k tomu trochu i vlastní rozum, musely mu přijít ty testy lehce zavádějící. Já je popravdě bral poslední léta jako folklór. Již samotné pojetí zkoušky na úplně nové pneumatice je sporné. Při nákupu nového auta chytré lidi zajímá poruchovost za 3,5,7 roků. Je jasné, že z autosalonu bez potíží odjede každé auto a s gumama je to obdobné. Víme, že se na tuto zimu nejvíce nazouvaly 4-5 mm, stáří 2-4 roky. To by byl zajímavý test ! Víme, že se běhoun vytlačuje jako dvou a troj vrství a mezi parametry směsi je rozdíl. Funkce spodních vrstev má ale jeden jedinný úkol, a to podporovat funkci té vrchní a je otázkou, jak se tyto spodní směsi chovají při styku s vozovkou, pokud se na ni pneumatika sjede. Navíc víme, že km proběh je každým rokem nižší a nižší a tak je logické, že stále více řidičů hobluje gumy co to jen jde. Na nějakém sport TV běžel seriál z jednolivých ročníků F1 z minulého století. Dost dobré, Lauda, Andretti, Petterson.... Žádné přezouvání, vše na jeden zátah. Dnes při používání kosmických technologií se jede 300 km na 2,3 i 4 zastávky ! Vychází mě jedinné. Není ani dnes možné u pneumatik současně rok co rok zlepšovat všechny parametry. Všichni výrobci vědí, že kvalitní PR je minimálně, bohužel často i více, než vlastní kvalita výrobku. Dnes a denně tu probíhá "Vrtěti psem" kam se jen podíváte.
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 20. ledna 2014
 
SJMTak to jsem potěšen, že i ČNB se chová tak lidově, když již má ty lidové vozy. Něco mě ale říká, že tyto auta budou spíše pro čerty druhé či třetí kategorie. Ve výsledku je to ale úpně jedno. Mě zaujala tato dnešní nenápadná zprávička, mající nepatrně větší dopad na pneuobor: Spotřeba benzinu dál padá, lidi šetří a přestavují motory Velikost textu: . . . 13. 1. 2014 19:46, autor: obr Praha – Česko zaznamenalo další výrazný propad ve spotřebě benzinu. Tuzemští řidiči ho loni natankovali o sedm procent méně než v roce 2012. Za posledních pět let spotřeba benzinu klesla dokonce o čtvrtinu, tedy o půl miliardy litrů. Může za to jeho stále vyšší cena. "Lidé šetří a méně jezdí. Češi platí za tankování v průměru 500 korun. Zatímco před pěti lety si za tuto částku v nádrži odvezli více než 21 litrů benzinu, dnes je to necelých 14 litrů". Pánové, tak absolutní číslo počtu automobilú stále roste a spotřeba takto rapidně klesá. Co s tím dělat ? Co to řešit jako s vodou ? Snížils spotřebu, zdražíme ti ji, abychom si dorovnali zisk. Zase jsi ušetřil, zdražíme zase, atd. atd., atd.. Dnešní vodné je 100 násobek proti r. 89 !!!! Funguje to, zdaňme to. Stále to funguje, regulujme to. Nefunguje to, dotujme to.
O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 13. ledna 2014
 
SJMDík Shambo za toho Baťu. Tu reklamu neznám, za to ta pneumatika na motocyklu strážníka je mě známa. Popravdě nestála za nic, otec ji měl na motorce a posléze je použil na vesnici na nepostradatelný tzv. dvoukolák nozík. Asi před 10 léty jsem ji vyhodil. Kaučuk se drolil a to za pouhých 60-70 let. Holt, stejný brak jako jeho boty. I tam Baťa nalákal lid na své nekvalitní zboží nízkou cenou a vy jste je mohli za 20,30 roků vyhodit a jít pro druhé.
O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 12. ledna 2014
 
 
 

Newsletter

Archiv

 

Reklama

MarketPoint

 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@pneurevue.cz