SJMDobré ráno. Posílen spánkem jsem měl v plánu podívat se na gumičky i plantážníky, co se holedbají napněnými mega sklady, ale v registru pov.osob je ne a ne dohledat. Zkoušel jsem názvy, ičo, kraje, kontoloval to křížově i podle OR a nic. Je úsměvné, když vyhledáváte podle značky, vyskočí prodejci, ale stále nikde výrobce nebo dovozce, ale možná jen nepostupiji důsledně. Přiznávám, že jsem to prosvištěl stejně rychle, jako Egon s Karlem německá slovíčka v "Alles gute". Zaujala mě po ránu tato informace:Španělská vláda v souvislosti se skandálem s emisemi bude po tamní automobilce Seat požadovat vrácení části dotací. Konkrétně těch, které firma patřící do koncernu Volkswagen obdržela v rámci programu na podporu prodeje nových vozů šetrnějších k životnímu prostředí. Uvedl to španělský ministr průmyslu, energetiky a cestovního ruchu José Manuel Soria.
Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/spanelsko-chce-vratit-od-seatu-dotace-kvuli-skandalu-s-emisemi-pb5-/eko-zahranicni.aspx?c=A150927_075400_eko-zahranicni_cen
Ne, že bych byl totálně zaskočen a překvapen, nic pozitivního si o dotacích, potažmo celé EU nemyslím již dávno, ale když to vidíte napsané takto, je to přeci jen trochu jiný zážitek. Pokud se zamyslím hlouběji, je míra regulace, zákazů, příkazů o špehování na každém kroku ani nemluvě, korupce atd. atd., v doposud nepoznané výši. Jako paradox uvádím zprávu, jen její stáří je 2,5 roku. Závěr si udělejte každý sám:http://www.autorevue.cz/odvadi-sef-vw-tristakrat-vice-prace-nez-delnik-podle-platu-ano Na dlouhé zimní večery místo "Káji Maříka" zkuste třeba: www.dotaceeu.eu O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 27. září 2015
SJMchybička se vloudala, tak druhý pokus http://michalmaly.blog.idnes.cz/c/477633/jsou-jak-zver-ale-media-o-nich-lzou-a-lhat-neprestanou.html O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 26. září 2015
SJMZdravím všechny. Zajímavá čísla, určitě se taky zamyslím, ale mám i jiná čísla a myslím, že neméně zajímavá o to více alarmující. Z tohoto úhlu pohledu se problém zpětného odběru bude jevit jako závan rajské hudby, jako procházka rajskou zahradou, jako ..............."
Během pátku dorazilo do Chorvatska více než deset tisíc běženců, což představuje dosavadní denní rekord. Na svých internetových stránkách o tom v sobotu informovalo chorvatské ministerstvo vnitra.
Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/dubrovnik-se-pripravuje-na-tisice-uprchliku-nova-trasa-vede-pres-cernou-horu-18d-/zahranicni.aspx?c=A150926_131955_zahranicni_kha
a ještě malý přídavek---http://michalmaly.blog.idnes.cz/c/477633/jsou-jak-zver-ale-media-o-nich-lzou-a-lhat-neprestanou.html---mrzí mě, že jsem nenašel v sobě sílu ke konkrétní reakci, pokusím se polepšit. O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 26. září 2015
SJMNedá mi to, když mám ještě 15 minutek. Asi to nikoho nepřekvapilo, mimo politiků a ekoteroristů: http://www.novinky.cz/auto/381624-podvody-s-emisemi-delala-asi-vetsina-velkych-automobilek.html A jsme zase u toho. Nesmyslná regulace všeho a všech a za jakoukoliv cenu. Toto jsou výsledky. Téměř každý blbec pochopí, že např dvou tunová Q7 nemůže "žrát" stejně jako Golf. A tak se lže a lže. Kdo pomyslel na chudáky majitele, kteří se pak nemohou dopátrat nějakého přijatelného kompromisu s knihou jízd, kdy významně nesedí ujeté km, spotřeba phm a deklarovaná spotřeba v TP. Pokud natrefíte na blba z FU, klidně vás obviní z neoprávněných nákladů a následně krácení daně. Následuje pokuta, doměr včetně úroků z prodlení. Tak to shrňmě. Stát vám vidá při registraci osvědčení, kde garantuje, že data exhalací a spotřeby jsou OK a pak vás ten sám stát perzekuje, že neste schopen dodržet limity, které se ukazují jako lživé. No a vrcholem je, když mladé manželce koupíte na nákupy X6, dnes ale tady mladé maminky preferují hodně XC90. Dozajista mají v první řadě na mysli bezpečnost caparta, přikurtovaného v sedačce a pak také X6 má již kdekerá kráva z fitka. Tato dáma při svých cestách nezahřeje motor ani na 60°C. To je potom panečku spotřeba a emise. Tady obdivuji němky mladé i staré, které ráno ráno vidíte před Lidlem, Aldi či Edekou. Jsou to převážně Pola, Golfy, Fabie a Corsy. To dává smysl. Krásný den, musím letět. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 25. září 2015
SJMOmluva, zase ten "entr". Ten zákon o povinné registraci nese označení č.185/2001 Sb.. Jestli nejsem úplný analfabet, mělo by to znamenat, že vyšel ve sbírce zákonů v roce 2001, no a pokud platí, že stále máme rok 2015 ( při dění v celé slavné EU není dnes vůbec jisté, zda se bude psát po vánocích 2016, resp.se naskýtá otázka, zda vůbec slavit vánoce, abychom spoluobčany neuráželi, nedej bože přímo provokovali), budeme mít zanedlouho 15 výročí platnosti zákona. Když si odmyslím výrobce a dovozce vozide, zůstává tam alespoň polovina gumařů? Nevím, nepočítal jsem to, ale nějak tak to asi bude. To, že tam není registrováno 90% e jsem čekal, že tam ale nenajdu ani známé velkoobchody i z Práglu, či letité protektorovny, to jsem čuměl. Co jsem ale na druhou stranu čekal, pořád ale lepší, než začít dostávat úřední výzvy k vystěhování z bytu, jelikož je třeba přednostně ubytovat azilanty. Moc by mě zajímalo, pokud by ta německá pani požádala o azil např. v Maďarsku. To by byla panečku estráda. Moc se omlouvám, že možná nepatřičně odbočuji, ale je to natolik zásadní téma pro samou podstatu EU, potažmo naše životy a našich dětí a vnuků atd. že je nelze jen tak ignorovat. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 25. září 2015
SJMTak jak to tady pozoruji, hodně zajímavé. Myslel jsem si, že provozovat tuto živnost je práce veselá, ale žo to bude taková prdel, tak to jsem fakt nečekal, apropos "Shambo na hrad", jako vždy jasné, srozumitelné a navíc krásně čtivé, nebojím se říci Vladislav Vančura českého pneupísečku. No asi jako většina tady, jsem neodal pokušení a hodil očkem na tzv.povinné osoby na stránky MŽP. Po pravdě, tak s chutí jsem se dlouho nezasmál. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 25. září 2015
SJMasi takto:http://hodik.blog.idnes.cz/c/475992/evropa-nema-proti-uprchlikum-nejmensi-sanci.html O všem, co hýbe gumařinou
středa, 9. září 2015
SJMZdravím a děkuji Shambo. Informace zajímavá, zatím snad nebude mít na český pidi píseček dopad. Rozhodně za povšimnutí je ale ta Belšina i když rozdíl proti 13" je pouhých 7", ale ze zkušeností vím, že to není až zas tak úplně to samé. Na druhou stranu s. Lukašenko je superman, no a pokud by si zcela náhodou ani on neporadil, pak jistě rád radou pomůže Gérard Depardieu, který je nevíc ze země panáčka B, toš to by kurňa bylo, aby to nešlo. Co se egypťanů týče, možná by stálo se chvylku zastavit a popřemýšlet, zda za to může jen slunce. Jistě si paměcníci zde vzpomenou, jak se i u nás pravilo, že úhlavním nepřítelem socialismu byl imperialismus a jaro, léto, podzim a zima, ale jinak dobrý návod pro prodejce nejmenované populární značky (spíše značek). Až se zákazník bude pátrat proč zase najel méně než minule a byli tací co chtěli vrátit část ze zaplacené částky, tak ho stačí odkázat na ČHMÚ. Je to samozřejmě nadsázka, ale ako vravel maj. Terazky, něbolo to vštetko absurdné? Stějně jako je absurdní dnešní slavná EU. Italové a Řekové dostanou 100násobek na ostrahu schengenu co Maďarsko a nedělají nic, na čež Maďarsko jako jediné se alespoň snaží naplňovat schengen ujednání a je za to peskováno. Policista pronásleduje narušitele hranic schengenu a občan,který se snaží tohoto narušitele holou rukou zastavit, je na hodinu propuštěn z práce. Myslím, že i major Terazky by kulil oči, čo si dnes predstavujeme pod tým slovom "absůrdné". O všem, co hýbe gumařinou
středa, 9. září 2015
SJMDobré dopoledne všem. Zase excelentní zhodnocení situace Shambo, není co dotat, snad jen se závěrem mám malý problém. Zahraniční investice atd. tam není co dodat, ovšem Rusko má dnes dva vlastní gumárenské pilíře, které skutečně ovládají nafto-plynaři, potažmo za bukem stát. Je to Cordiant Group s pkv Cordiant a Llkv Tyrex ze skupiny Sibur - petrochemický a plynáreský kolos a také stará zanámá tatarská Kama se značkami Kama, Kama Euro a Viatti, v držení Tatněft za zády opět se státem Tatarstánem. Obě firmy s podporou matek mohutně investují již několik posledních let do výroby,technologie, nabíhají neustále nové rozměry i dezény a vypadají velmi, velmi dobře, stejně jako vzhled samotné továrny i přilehlého okolí. No a pak je tu ta obrovská výhoda, že jejich matky jsou producenti téměř všech zákl.surovin (vyjma př.kaučuku), potřebných k výrobě, což zdaleka není tak běžné. Toto vytváří pro ně nezanedbatelnou výhodu, dnes hlavně po stránce ekonomické. Je také fakt, že domácích gum, hlavně těch nákladních je nedostatek a to je prostor pro jejich zdražení. Prudit by mohli snad jen překupníci pouze s čínou, ale ten jejich dumping si brzy ošetří. Výsledkem bude posílení pozice domácích produncentů, zvýšení výrobních kapacit a na druhou stranu zvýšení cen pro zákazníky, ale peníze zůstanou v domácí ekonomice. Zda posléze výrobci nepoleví na kvalitě, nebudou li tvrdě konfrontováni se světem, to se teprve uvidí. Pro příklady nemusíme chodit zas tak daleko. O všem, co hýbe gumařinou