SJMZdravím poslední mohykány na zdejším fóru. Jsem docela mile překvapen, jak píše Bořek, že se najdou místa, kde s optimismem hledí do budoucnosti. Bohužel, ne všude vládne podobná nálada, a to nemám vůbec na mysli garážisty. Obecně i tady platí, že jarní sezona nebyla špatná, prý ucházející, problém leckde ale nastává se zaměstnanci. Nechtějí prý již za 16 čistého se hrbyt a špinit od 7 do 17 hod.. Odchází do skladů a montoven za podobné prachy, ale za mnohem menší dřinu. Známému takto před sezonou odešli 3, sehnal na sezonu 2 s praxí a jednoho mladého automechanika. Nyní ke konci května ve zkušebce mu dva ohlásili, že končí. Jeden jde do autoservisu a druhý jezdit s liftem. Prý ani za 25 hrubého tam nezůstanou. No a ti dva, co zatím zůstali, prý jestli rychle nesežene 3 zkušené makače, tak prý také raději odejdou. Kolega má servis 25 roků, poradil si se vším, ale prý neví jak dál. Mladí nic neumí, ale jsou sebejistí, nechtějí moc pracovat, ale nebojí se říci o peníze a když hned nedostanou co chtějí, bez řečí se zbalí a jdou jinam. Jak jsem nakoupil, tak prodávám. Jako to vidíte u vás? O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 17. května 2016
SJMhttp://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1097181328-udalosti/216411000100409/obsah/464054-cinske-padelky-zaplavuji-cesko?kvalita=nizka a toto má být nová naděje pro naše hospodářství? Aroganci moci jsme viděli v přímém přenosu a výplody chorých mozků z EK je zbytečné komentovat. Jsem si jist, že za dva roky po štítcích ani pes neštěkne, pokud vůbec po referendu v GB ještě nějaká EU bude. Položme si ruku na srdce, koho dnes při nákupu zajímá na gumě štítek? Lidé by hlavně měli důvěřovat svému úsudku, zkušenosti své, případně jiných. O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 11. dubna 2016
SJMVelmi poučné i aktuální také pro gumaře. Konečně něco jiného než oslavné ódy na adresu Jardy a informace kde kdo co vyvěsil či naopak sundal. Úsudek nechť si udělá každý sám. http://video.aktualne.cz/dvtv/jsou-cinske-investice-v-cesku-zadouci-pro-a-proti-ve-special/r~dd061f68f1fc11e5b8100025900fea04/?utm_source=centrumHP&utm_medium=dynamicleadbox&utm_term=position-1 O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 29. března 2016
SJMZase ten "ENTR". Jak vidno, příkladů na toto téma z historie i současnosti je nepřeberné množství a zkreslování, zamlčování a vědomé lhaní se bohužel, stalo běžnou normou. Rčení "Věř, co se ti k věření předkládá", je v dnešní době stejně aktuální jako před sto i tisíci léty. Dokud lidé nezačnou používat tu věc, jež nosí na krku, najde se vždy a v každé době dost těch, kteří jim ty správné pravdy budou předkládat. Častokrát si vpomenu na jednoho emeritního servisáka kdy pravil: " Za svůj profesní život jsem absolvoval toliko představení nových produktů a každý byl vždy ve všech směrech o kus lepší než předešlý, což by ale nutně muselo znamenat, že dnešní pneumatiky budou téměř nehlučné, valivý odpor bude mizivý, brzdná dráha neskutečně krátká, záběr enormní a životnost téměř neomezená". Jaká je skutečnost, nechť si udělá obrázek každý sám. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 4. března 2016
SJMJiž se těším na večer Dhambo. Elegantně jsi podal dostupné info a očekávám excelentní komentář, ostatně jako vždy. Malá vsuvka: Nedávno jsem slyšel debatu historiků, komu se má vlastně připisovat slavný výrok "Jediná statistika, které věřím je ta, kterou si sám sfalšuji", zda Siru Churchillovi nebo Goebbessovi. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 4. března 2016
SJMTak tu máme opět další "Vítězný únor", otázkou ovšem zůstává, kdo bude oním vítězem? Když jako průměrný řadový občan sleduji dění kolem sebe, není to dvakrát veselé pokoukání. Pozorovat v akci EP, EK, ECB,Frontex a další instituce je docela tristní, a to se tu nehraje o nic míň, než o směřování a budoucnost Evropy. Popravdě si nedokáži představit, kdo by se dnes opovážil z EU postavit čínskému draku na poli pneumatik. Zakázat export jablek a hrušek do Ruska, na to ještě EU sílu našla, ale to je asi také maximum, čeho je schopná. Možná zasednou hlavy pomazané, nikým nevolené a vymyslí energetické štítky druhé generace, když první řada znamenala pouze další náklady pro místní výrobce a bezva legraci pro gumaře z říše středu. O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 27. února 2016
SJMGratuluji redakci, že získala ke spolupráci "Shamba". Jedoznačně palec nahoru. Každý příspěvek věcný, objektivní, podložený daty a navíc čtivý. Rovněž úvodní slovo p.vydavatele vystihuje aktuální stav, bohužel, až příliš přesně. No a když jsem dočetl informaci z jednání SVP, nezbylo než prohlásit "Do pr.... c celou EU". Dnes si nekladu otázku, zda se EU rozpadne, ale kdy se rozpadne, a to pneu obor tvoří tak 0,1% problémů, na které si EU svou impotentní politikou a šikanou vlastních obyvatel zadělala. Pak se nedivme, že lidem, které by za normální situace, vyhodily i štamgasti z místního hostince, je nasloucháno a tleskáno. Bohužel, mezy slepími je jednooký král. O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 6. prosince 2015
SJMTak to mě opravdu Shambo zajímá, rád si počkám. Mám s čínským dodavatelem čerstvou zkušenost (nejsou to zrovna pneumatiky, ale není to zas tak vzdálené) a poslední ceny jsou v porovnání se světem již zcela vyrovnané a dlouhá diskuze nic zásadního nezměnila. Myslí dnes jinak než před třemi roky. Jsou slušní, uctiví, ale sebevědomí a tvrdí. Výsledky a rodná strana je navíc povzbuzují. Jak píše carpediem, tady budujeme kapitalismus, ale práce je zdarma, pak člověk neví, na co ty peníze vlastně potřebujem ? Vyhlašme z Bruselu, pokud ještě tam nějaký ouřada zůstal a odváží se vylést z úkrytu, rovnou komunismus a je vymalováno, Babiš si ušetří nervy s elektronikou a výsledek bude stejný. No a Čína ta zase neuhla z cesty budování komunismu ani krok, a přesto to vypadá, že se ji podaří vybudovat ryzí kapitaltickou společnost bez přívlastků. Již není daleko doba, kdy vyrazí na nákupy do Evropy, myslím ve velkém a na skutečně velké nákupy. Pirelli mohlo být jen testem, navíc levné pracovní síly bude v některých státech EU dostatek, financí mají přehršel, doma již není prodávat komu, ideální doba jít do toho. Prosím, neberte mě za slovo, jen si uvažuji na hlas. O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 22. listopadu 2015
SJMRoky jdou,ceny letí- takový nadpis má článek speciálu Auto Tipu, věnovaný vývoji cen kolem aut za posledních 20 roků. Porovnává některé ceny v r.1996 a 2015 ( v r.1996 již 2 roky běželo naplno DPH). Průměrná hrubá mzda 9825 vs. 25306Kč, roční dál.známka 400 vs. 1500, Benzin 20,42 vs 30,37 , Felicia 209700 vs Fabia 234900, Octávia I, př.nárazník 2766,40 vs Octavia III, 7732Kč, Octavia I, př.světlomet 2549,80 vs Octavia III, př.světlomet 4739 Kč, Barum 165/70R14 - 1125 vs Barum 165/70R14-od 730 Kč, STK 300 vs 900. Asi by se daly jednotlivé položky tu nahoru a tu zase dolů rozporovat, ale v globále to přibližně tak nějak bude. Ten pokles cen pneumatik v absolutních hodnotách je v porovnání s jiným zbožím anomální. O všem, co hýbe gumařinou
středa, 18. listopadu 2015
SJMZdravím v tento sváteční den všechny i BF (pomalu jsem se začínal obávat, že se něco stalo). Ve světle událostí posledních dnů a měsíců probíhajících v Evropě, asi není mnoho těch, kteří doufají, že ta instituce (nikým nevolena), která prosadila a zavedla např. ono štítkování, se také zasadí, aby byly alespoň fundamentální atributy dodržovány. Tato instituce dokáže pouze nekompromisně vymáhat často do nebe volající nesmysly, ale v drtivé většině pouze po vlastních občanech. Jakmile jádro problému leží vně EU, nedej bože za Atlantikem či Asii, rozprostře se hrobové ticho, případně se pronesou nějaké plky a je hotovo, viz. odkaz od Bořka „Nejhoršího výsledku dosáhla pneumatika asijského výrobce, rovněž s klasifikací C, jež ovšem k zastavení vozu potřebovala 49,6 m“. Jsme tady již všichni připosraní, že se bojíme uvést i zemi původu? Na pneumatice by uvedeno Made in Asia? Pak bych navrhnul v rámci vyváženosti, aby se náhodou někdo neurazil, značit MADE ON EARTH a zřídil nový úřad vysokého komisaře EU, který bude dbát na dodržování nařízení, protože každý občan EU má právo na informaci, kde bylo dané zboží vyrobeno. Je pošetilé si myslet, že útvar říkající si EU, je schopen si vynutit např. na Číně pravdivé informace na štítku pneumatiky, když není schopen ani nejzákladnějším způsobem chránit vlastní hranice území, což je první předpoklad, aby na daném území mohl prosazovat další věci nezbytné pro vlastní fungování. Každé zvíře, ať je to váš pes na dvorku, medvěd v lese či šelma v džungli, si vyznačí své území, a to brání s nasazením života. To není o rozumu, tomu se říká pud sebezáchovy. Není to tak dávno, kdy náš přítel za velkou louží poodhalil, že klenot EU podvádí se emisemi, potažmo spotřebou (není asi mnoho těch, co si myslí, že u jiných výrobců se to nějak výrazně liší), ale opět na toto téma se rozprostřelo ticho. Odešel GŘ, několik jedinců a hodí se říci větu z nezapomenutelného filmu „Vyšetřování skončeno, zapomeňte“. Nebo nepatrná zprávička, že Čína „omylem“ zapomínala léta započít do své produkce nějakých 600 mil.t. CO2 ( tj. bratru nějakých 17%), které ročně vyprodukuje. Pro dokreslení v ČR je to za rok nějakých 5 mil.tun. přidávám i názorné tabulky, nejsou sice úplně aktuální, ale zde vývoj není překotný. Když se podíváme na znečišťovatele, je pouhým selským rozumem patrné, že pokud by se celá EU rozhodla spáchat sebevraždu a zavřela veškerý průmysl a nechala umrznout obyvatelstvo, dopad na snížení CO2 v globálním měřítku bude nepatrný. A tento příklad pozice EU v dnešním globálním světě hovoří za vše. http://www.tzb-info.cz/6123-emise-co2-v-souvislostech O všem, co hýbe gumařinou