SJMNěkdo vykřikoval, že bude stát řídit jako firmu a nelhal. Všecí tu len kradnů a nejvíc živnostníci. Komanči je likvidovali fyzicky, dnes doba pokročila, jsme humanisté, tak pro změnu elektronicky a ovčané tleskají, jako tehdy. Národ, který se nepoučil z vlastních chyb si nic jiného nezaslouží.https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/tajny-plan-jak-agrofert-ovladne-firmu-promluvil-muz-z-kosteleckych-uzenin-30247?dop-ab-variant=&seq-no=1&source=hp O všem, co hýbe gumařinou
středa, 26. dubna 2017
SJMDobrá práce, tak uvidíme co na to dělníci v Otrokovicích, ti přece tahají podstatně větší kolečka a nový majitel (na rozdíl starého) projevil mimořádné sociální cítění. Proč to nezkusit? Líná huba, holé neštěstí. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 21. dubna 2017
SJMV minulém týdnu jsme potkal známého, kterému chtěl jeho synek udělat radost a tak mu na jeho méďu E350 objednal 18" "origo" disky MB, ale Made in P.R.C. Disky přišly,co na tom že o palec širší, palec sem, palec tam. Problém měl mechanik, jež pojal podezření, že je někdo již z vnitřní strany přestříkával. To již pojal nedůvěru. Má otázka, zda tam má vůbec homologaci pro způsobilost provozu na poz. komunikacích ho doslova zaskočila. Tak jsme jeli spolu k onomu servisákovi. Samozřejmě, o homologaci TUV si mohl nechat jen zdát, tudíž např, pro výzdobu garáže dobré. Tak se volalo, dokud násrání bylo na maximu. Chlapec na druhé straně aparátu byl na podobné telefonáty evidentně připraven a střelhbitě odpověděl, že v podmínkách má vše jasně napsáno. Citace:"Všechny námi nabízená alu kola mají světově uznávané homologace JWL, VIA, ISO, avšak nemají německou homologaci TUV, jsou vhodné pro tuningové účely, nejsou samostatně schváleny pro provoz na pozemních komunikacích v ČR". Chlapec dál nerozvádí, že zatím co u nás vozidlo neprojde STK, v Německu vám seberou papíry již policisté na silnici, pokud se podívají na disk, o případné havárii ani raději nemluvit. Nicméně, již název firmy HaHa exp-imp měl něco signalizovat. Uvidím, jak se situace bude vyvíjet. Kámoš je právník, a je rozhodnut si chlapce namazat na chleba, pokud mu obratem nevrátí kačky. O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 10. dubna 2017
SJMČendo, nač ta rázná řešení, co takhle po sezoně jen živnost přerušit, oddychnout a s novou sezonou ji zase obnovit? Mezi tím samozřejmě se přihlásit na ÚP. Vše je intra legem ( v souladu se zákonem). Jsou tu hordy spoluobčanů, jež velmi solidně takto žijí již v několikeré generaci. V 10 h. vstaneš, posnídáš, pokecáš se sousedy, zajdeš si vsadit na sportovní zápasy, pak na pivko s kamarádem a nebudeš poslouchat že: "Všecí tu len kradnů". Budeš naopak dostávat, rázem budeš pod ochranou státu a Ty budeš požadovat po úřednících, zatím co jako živnostník, musíš skákat jak oni pískají, a to vše pod hrozbou drakonických pokut a s nálepkou potencionálního zloděje. Zamysli se. Jinak včera mě kamarád z autoservisu požádal o radu, jaké 195/65R15 dát manželce na OCT. Připojil se na stránky Intercarsu. Tam bylo takových značek, že by si o ně člověk jazyk polámal a o kterých jsem neměl ani potuchy. Vyjma protektorů Profil za 500Kč vč. dovozu, jsem se pramálo chytal, ale byla to fakt zábava. Vše končilo na poslední stránce pneumatikou Pirelli P6000 195/65R15 91W, slevněnou z cca 15.000Kč na cca 4.300Kč. Nezbývá než konstatovat společně s BIBem "Svět se v p.d.e.l obrací". O všem, co hýbe gumařinou
SJMMimochodem, ten plat v M 23000 (většinou se hovoří o hrubé mzdě) mě docela překvapil. Je třeba vzít v potaz, že gumárny z podstaty, všude ve světě jedou v nepřetržitém provozu. V celé řadě firem tady je to ale podobné. Ten závratný růst platů není způsoben náhlým sociálním cítěním majitelů firem, ale množstvím přesčasových hodin, které se ovšem nevykazují jako práce přes čas (důvod je zřejmý), ale jako prémie. Všichni to ví, vláda, ČSÚ, novináři, zaměstnavatelé i zaměstnanci, ale když ve statistikách se to tak skvěle vypadá. Jsou to asi 2-3 roky, ve 21.00 h. jsem dělal defekt jedné dámě, jež pracovala (snad i pracuje) v některé z mnoha firem nejmenovaného ministra. Samoživitelka, tak se snažila. seč mohla. Údajně si přišla měsíčně, bratru, na pěkných 20-22 tis. čistého. Pravím: "Docela solidní zaměstnavatel". Ona: "To jo, jsem ráda, že mohu udělat měsíčně těch 100-120 h. přesčasů". V posledních dnech mě moc baví reklamní slogany valící se z rádia i netu: "Pneumatiky od českého výrobce", nebo "Nové technologie pro vaši bezpečnost". Tak si vždy říkám, zda Shandong je již české výsostné území? O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 31. března 2017
SJMTak už to prasklo....http://ekonomika.idnes.cz/feng-wang-investice-cina-pracovni-mista-fca-/ekonomika.aspx?c=A170330_2315780_ekonomika_rts O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 30. března 2017
SJMKonference... 4/5 se vyjádřilo v anketě "NE". Vezmu li v úvahu fakt, že přispívatele na zdejším fóru lze spočítat dnes na prstech jedné ruky, je bohužel, situace myslím víc než jasná. Jen jedna poznámka Hroudo. Zdražení je věc velice citlivá a pohledy na něj se diametrálně liší podle toho, na které straně barikády právě kdo stojí. Dle mého osobního názoru to nezle paušalizovat ani v ČR, i když, jak pan prezident tvrdí, počtem obyvatel jsme na tom podobně, jako průměrné čínské město. Příkladem jsou např. byty. Tady v okolí, za třemi kopečky od našeho městečka lze pořídit pěkný 2+1 za cca 500-600 tis. Obdobný bude v 50 km vzdáleném Brně min. 3-4x dražší a v Praze možná i 5x. Cena je dána nabídkou a poptávkou a ta vychází z kupní síly v dané lokalitě. Každý zkušený servisák určitě nejlíp ví či tuší, co jeho klientela je schopna ještě akceptovat, co jim je schopen nabídnout a podle toho se zařídit. Přeji všem bystrou mysl a ostrou tužku. O všem, co hýbe gumařinou
středa, 15. března 2017
SJMCo se děje? Rádiový klid jako na ponorce? Tak nebudu dlouho rušit, jen v rychlosti. Reakce na rozhodnutí ČP dlouho na sebe nedala čekat. GLS již vydala k 1.5. nové ceníky. Každý může 1x hádat, kam se asi ceny posunuly, navíc dvě sazby balíku do a od 20 kg. Také konečně za léta úmorného snažení ČNB začínáme sklízet tak toužebně očekávané plody. Jen aby se nám to tu, jak bývá zvykem, trochu nezvrtlo. Až koruna skokově posílí, vývozci budou úpět. Dovozci zboží i cestovní kanceláře již ale předem avizují, vzhledem k nejistému kurzu a skokové inflaci, že zlevnění zboží i zájezdů nemusí nutně nastat, či-li stručně řečeno, na nižší ceny zapomeňte. Jinak ale vše v nejlepším pořádku. Mandát Bohouše je opět silný, turbo student plzeňských práv rovněž potvrzen velkou většinou, ředitel gen.finančního ředitelství neví, co by u Bu..ešů měl zkoumat a také nemá prováděcí předpis, jak se používá selský rozum a lidskost, proti plátcům, kteří nic nedluží, nic nekrátili, nikde nepochybili, jen se z nějakého neznámého důvodu nespárovalo kontrolní hlášení. Pokud ležíte např. po operaci či v lepším případě na pláži a nereagujete přesně stanoveným způsobem do 5 ti dnů na výzvu (je třeba být všude on-line, brát s sebou celé účetnictví nejlépe za 3 roky), pokuta vás nemine, i když máte vše tiptop. Pán velkomožný vám ale může odpustit, pokud si zažádáte o odpustku, samozřejmě s patřičným 1000 Kč kolkem. Je to ale i tak posun. Před 600 léty za poukázání na kupčení s odpustky se upalovalo, dnes je to jen přece lepší. Sic stále je důkazní břemeno v tomto případě na straně obviněného, ale když nevyvratitelně prokážete, že jste odvedl vše co jste měl odvést, vyplnil co jste měl vyplnit, že i váš obchodní partner nic neprovedl, může si zažádat o výše zmíněnou odpustku. Omluvu samozřejmě nečekejte a buďte rád, že vás nikdo nechce upalovat.https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/hadka-poslancu-s-uredniky-jak-vysetrovat-babise-konflikt-zajmu-jako-prase-rval-kalousek-28717 O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 11. března 2017
SJMČP je tragikomické firma, nicméně toto je normální tržní chování. Pokud se zde každý druhý e-shop kasá, jaké statisíce ks prodává, jen blázen by si nechtěl ukousnout více z koláče, navíc když ví, že bez přepravců jsou totálně, ale totálně nahraní. Ta náhlá láska e-gumařů k čp se objevila poté, co nejprve PPL zrušila smlouvy na přepravu a v sezoně GLS výrazně zredukovala denní odběry. Nic již nebrání ostatním přepravcům ceny s ČP srovnat. Myslím, že je to jen otázka času, kdy 100 Kč/ks bude skutečný náklad za přepravu a ne jen marketingový trik pro porovnávače cen. Dalším faktorem pro zdražení přepravy je obrovský nedostatek řidičů na rozvozy. Před těmi kluky co to dělají je třeba smeknout. 200x za den nasednout, vysednout, telefonovat, řídit a tahat gumy do pátého patra. Ne děkuji, ani za 30 čistého. Možná přichází zase pomalu doba, kdy výhodou bude vlastní sklad. O všem, co hýbe gumařinou