SJMTo je slovo do pranice,citace:Pneumatiky prý vyrábí tak, aby jen jako nové dokonale uspěly v testech a dostaly co nejvyšší hodnocení, pak rychle degradují. Tak si kladu otázku, co nebo kdo nám hojně vítězí v testech? O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 7. prosince 2017
SJMZde ale musím přiznat, že hoši z auto-moto rubriky se pochlapili a zhodnotili situaci realisticky. Jsem žádostiv, kdy "naši" ( FÚ) kleknou právě na ty firmy, které dávají užívání auta jako bonus k platu. Podle zákona totiž musí zaměstnavatel strhávat měsíc co měsíc z platu zaměstnanci 1% z pořizovací ceny a musí prokazatelně oddělovat a dokladovat km ujeté služebně a soukromě a v tomto poměru musí být prokazatelně děleny i náklady na phm a servisní náklady. Pokud by se toto dělo, jako že se to v drtivé většině neděje, jsem si jist, že min.1/2 těchto šťastlivců by Octávii s díky odmítla a vyžadovala peníze na dřevo. Dalším a nikoliv nevýznamným efektem je nevýběr DPH u těchto vozů. Jedná se 3/4 všech prodejů,tj. nějakých 180-190tis. vozů. Při průměrném DPH na vozidle 80.000 to v součtu hodí bratru15 miliard, které nepřiplují do státní kasy. Z tohoto pohledu je kolový hon, pomocí EET, pořádaný na živnostníky, trhovce s mrkví a medem a pod. poněkud směšný a ta částka 80.000 za dph je myslím i podhodnocená, když se podíváme, jaká vozítka používají paničky, milenky či dítka. Nechám se překvapit, zda tento článek byla pouhá iniciativa autora, nebo již sondáž pro něco většího. https://auto.idnes.cz/auto-nad-pomery-0if-/automoto.aspx?c=A161213_181447_automoto_fdv O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 3. prosince 2017
SJMV tom článku je řečeno pouze "A", ale již chybí "B", jak je v poslední době u firemního časopisu AGF již pravidlem. Podle mého je třeba vyvolat v ovčanech dojem, že bez návozu 200.000 občanů Ukrajiny, Moldávie, Bulharska atd., to HDP již nezvedneme. Tento stav má však i druhou stranu mince. Firmy postrádají právě lidi na méně náročné pozice, tudíž velmi často i za mizerný peníz. Zrovna včera jsem hovořil s jedním ze středně velké firmy s 50% podílem německého kapitálu. Bylo jim oznámeno, že firma je oblastním lídrem, co se mezd týče. Průměrný plat přesahuje i celostátní průměr a je téměř 33.000Kč. Z toho důvodu již nemají očekávat nějaké mimořádné ocenění na konci roku. To mnohé překvapilo, a tak začali pátrat v oficiálních přístupných dokumentech (pro A.S. je povinnost zveřejňovat výroční zprávy). Nestačili se divit. Odečetli li plat dvou jednatelů, rázem je průměr 25.000 Kč. Po zohlednění platu středního a nižšího managementu se plat dělnických profesí pohybuje na hranici 20.000 Kč. Tam jsou ovšem všechny příplatky za směny, soboty, neděle, svátky a hlavně přesčasy. Tam je firma prý vstřícná. Bez tohoto by plat dosahoval stěží 16.000 Kč, samozřejmě je stále řeč o hrubé mzdě. No a tak nějak podobně je to v celé státě. Pak se nelze divit důchodci, že raději oželí 4-5 tis. a je raději s vnoučaty, nebo na rybách, pokud mu to zdraví dovolí. Český platový medián necelých 25.000 Kč, je tvořen u pracovníků v soukromém sektoru velkým počtem přesčasových hodin.Zcela běžně lidé odpracují 30-60 i více h. za měsíc. Zákon to sice zakazuje, ale obchází se to prémiovou složkou a pod. Je to výhodné pro partaje i firmy. Politici se tváří, jak to dobře vedou, jak rostou mzdy a firmy při poklesu nemusí propouštět, jen zakáží přesčasy, případně pošlou domů právě ty důchodce. O všem, co hýbe gumařinou
sobota, 2. prosince 2017
SJMhttp://forum24.cz/video-kmotri-v-praxi-babisuv-pribramsky-pritel-vzal-podnikateli-firmu-pribeh-pokracuje/ O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 21. listopadu 2017
SJMTaké ze značky pneumatik Barum má hodně lidí dojem, že jde o zahraniční značku. Není to sice většina, ale silných 31 procent. „To mě překvapuje,“ říká Pomikal. Otrokovická značka však patří do německé skupiny Continental. Možná překvapivější je, že „barumky“ šest procent lidí vůbec nezná. Mladším generacím zní možná značka záhadně,“ míní reklamní odborník.
Zdroj: https://ekonomika.idnes.cz/ceska-znacka-anketa-vnimani-cesi-kofola-dermacol-prazdroj-skoda-pse-/ekonomika.aspx?c=A171115_172751_ekonomika_fih-------To je opět novinařina, to by člověk zaplakal. Mám stále silnější pocit, že nejen dělníky, ale již i novináře zaměstnává Andy z Balkánu. Kdo občas z branže zavítá do Otrokovic, nešlo si nevšimnout, jak rychle se v posledním čase měnilo svítící logo na "pentagonu". Pominu li RUDÝ ŘÍJEN, pak již to šlo v rychlém sledu: 1) BARUM 2) BARUM CONTINENTAL 3) CONTINNTAL BARUM 4)CONTINENTAL. Modrá barva zmizela jako pára nad hrncem, vše je šedo-okrové. Tak nechápu,proč je ten "odborník" tak překvapen, že 31% procent respondentů vnímá Barum, jako zahraniční značku? Pneumatika Barum je dnes toliko česká, jako na idnes, tolik oblíbená, pneumatika Tomket. Dnes a denně se utvrzuji tím, co prohlašuje prof. Zelený: Není již české ekonomiky, jedná se dnes více méně o ekonomiku jen na českém území. Pokud někdo namítá, že stále máme dostatek firem v českých rukou, to je bezesporu pravda, ale jejich financování zajišťují banky, jež jsou všechny v zahraničních rukou. Výsledek je ten, že i přes fantastický růst HDP za posledních pár roků, se značná část servisů bojí upravit ceny, aby jim neutekli zákazníci. Když neutečou zákazníci, možná ale utečou zaměstnanci. Pan Singr tak bojoval podhodnocenou Kč proti deflaci, až zažehl solidní inflaci. Naši kapitáni průmyslu si poslední léta mlaskali. E za 27, dotace, mzdy často na úrovni německé žebračenky. Nyní se situace obrací do druhého extrému. E za 25,50Kč, ceny všeho letí vzhůru a běžný pracující by se též rád podílel na hostině, když je dnes a denně masírován propagandou, že nikdy nebylo lépe. On naopak vidí, že vše čím dál dražší. Je jen otázkou času, kdo první zažehne stávku za vyšší mzdy. Rok 2018 může být z tohoto pohledu poměrně zajímavý. O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 16. listopadu 2017
SJMZdravím vás přátelé. Na FU jsem napsal v kostce asi toto. Nikdy jsem nedlužil státu na daních ani 1 Kč, přesto, že jsem 2x přišel o peníze ( 10% ) v bankách, které krachly (Forest a Union). Nikdy jsem nedostal dotaci, úlevu, natož nějaké odpuštění, také žádnou pobídku. Když se jeden rok dařilo lépe, napálili mě na další rok zálohy a nikoho nezajímalo, že každý rok nemusí být posvícení. Zálohy v nesmyslně vysoké výši striktně vyžadovali i když jsem žádal a dokladoval, že budu mít notně přeplaceno, bylo mě sděleno, že mají na posouzení 90 dnů a pokud mě případně umožní snížení, než to budu moci uplatnit, bude téměř konec roku, že tím de facto nic nezískám. Tak jsem celý rok přeplácel, aby následně ten příští, někdy v 1/2 roku to blahoskloně vrátili. Tak vám stát jednoduše vyluxuje účet a že vám může připravit těžké chvíle, nikoho nezajímá. Na mou otázku odpověděli: Oč vám jde, však vám to případně zase vrátíme. Ano, vrátili, po roce a půl. To se pak hospodaří. Na někoho ukážeme prstem a ten dostane desítky milionů dotací, pobídek, na jiného ukážeme a toho sedřeme z kůže. To jsou ty rovné příležitosti. O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 14. listopadu 2017
SJMNaprostý souhlas, 10% je minimu, které spolkne inflace oficiálně přiznaná, tak ta skrytá. Včera jsem viděl Andreje na bilboardu v nadživotní velikosti "učitelům zvednou platy a neblábolit". Tak o co jde? Neblábolit a zvednou ceny, min. o 15% každý rok. No a s dobročinností vůči seniorům bych to zase ale nepřeháněl. Včera mě jeden pravil: "Kalous mě přidal 30 Kč, ale B. 500 Kč, tak proč bych ho nevolil". Je třeba i této skupině voličů naznačit, že na jejich důchody se nebere z 80 mld. majetku Andreje, ale právě z těch umouněných a zedřených, sprostých podezřelých, s hanlivým označením živnostník a malý podnikatel. Je to týden, co jsem dostal obsílku z jedné divize holdingu, tuším FU, abych písemně vysvětlil, proč mě klesl odvod dph a co s tím hodlám dělat? Čuměl jsem na to jako tele. Nemohl jsem si nevpomenout na vyprávění prarodičů, jak odpůrcům vstupu do JZD byly stanoveny odvody, které při tehdejších výnosech nešlo splnit a pak dostali na výběr: vstoupit do JZD, nebo nastoupit do ur. dolů. Hol, každý národ. který se nepoučil ze své historie, je předurčen si ji prožít znovu. O všem, co hýbe gumařinou
středa, 8. listopadu 2017
SJMBF nelze než souhlasit. Jen bych přidal malé doplnění. Nelze v úvahách o narovnání cen práce ignorovat fakt skokové inflace v letošním roce, jenž se oficiálně uvádí kolem 3%, ale mnozí víme, jak čsú dokáže kouzlit se spotřebitelským košem. Nemusím mít vystudovanou statistiku, abych pochopil, že např. populární máslo za 70 má jiný dopad na rodinu, co dává stěží 25.000, než na rodinu s 50.000 a tak je to se vším, včetně oné vychvalované průměrné mzdy přes třicet tisíc. Že 2/3 bere stěží 20.000 se již tak moc neříká, ale pozor, stále se bavíme o hrubé mzdě. Zvedne li se cena práce o ona 3%, vlastně jsme jen přibrzdil vlastní propad, nic víc. 5% bych hodnotil tak, že je snaha udržet současný stav a až od 6% a více znamená si nepatrně polepšit a vytvořit si malý prostor, jak si udržet a v rámci možností i ohodnotil své lidi. Nůžky se holt rozevírají všude a není důvod tak nečinit i zde. Je totiž holým faktem, že zaplatit 500 Kč za Feldu pro leckterého důchodce, je mnohem větší zátěž, než oněch 2800 pro majitele Porsche. O všem, co hýbe gumařinou
pondělí, 6. listopadu 2017
SJMLepší jak nic, ale i tak mají prostor přitlačit, nemají jim kam utéct. Jeden boss od Brna bez mrknutí oka uvádí zákazníkovi dopravné 139 Kč na 1 ks a jak vidno, prodává. Já být jeho kurýrem, tak mu to na tu jeho uváděnou cenu dorovnám, a ne 100 Kč za balík. Je to na hlavu postavené, natahat gumy do skladů, pak je zase rozvést každému domů, aby ten je zase vláčel po servisech a ještě tam všechny řádně nas....l. Chce to se chovat tržně, ekonomicky a také šetrně k životnímu prostředí. O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 31. října 2017
SJMTrochu jsi mě vylekal Shambo s tím "jiným břehem". Fak ve mě hrklo, ale pak jsem si uvědomil, že z druhého břehu se až tak moc nepíše. Jako druhá možnost mě napadá PS PČR....-)). Nechám se překvapit a jsem hodně zvědav. O víkendu jsem potkal známého, provozujíciho flotilu asi 15 dodávek pro jednu nejmenovanou rozvážkovou firmu, která stále na rozdíl od PPL nepřestala s pneu, ale naopak ve své naivitě s radostí vítala nové zákazníky. Výsledek není nepodobný s výsledkem, jež se odehrával před pár lety na německých a rakouských nádražích. Velké nadšení vystřídalo velké rozčarování. Jejich konkurence, jež učinila tento závažný krok, si mne ruce. Ty se jí totiž uvolnily např. pro e-shop Lidl. Denně tisíce balíčků, rovnoměrně rozložené v čase a váhově i objemově sotva desetinové proti gumám. Jeho řidiči, nastoupení v 6.00 na depu, celý den tahají těžké balíky se v lepším případě navracejí kolem 18.00 na depo, nasraní a strhaní jako borůvky. Co to znamená je na snadě. Často mu prý řidič nepřijde již druhý den, některý to vzdá po týdnu, ti nejlepší po první výplatě. Pravil, že by se na to nejraději vy.....,ale je v pasti, tak jezdí i sám s celou rodinou od rána do večera, po nocích dělá papíry o víkendech opravuje auta. Bohužel, i tyto smutné příběhy se skrývají za "pohodlným" nákupem přes internet. O všem, co hýbe gumařinou