SJMAle fuj, Čendo, taková hrubá slova. Proč hned hovořit o zdražení, když máme takových krásných termín-narovnání cen, nebo -narovnání tržního prostředí, nebo -přiblížení cenové hladiny vyspělým zemím. Za komančů se říkávalo, že zdražení toal. papíru bylo kompenzováno zlevněním lokomotiv. To byla samozřejmě nadsázka. Bohužel v guma branži je holým faktem, že s brutálním zlevněním pneumatik, nešla ruku v ruce úprava ceny za práci.Toto je zase holý fakt. Pro pobavení a zamyšlení na českou připosraností připojuji násl. odkaz: http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/pracovnici-nemeckych-prumyslovych-podniku-stavkuji-za-vyssi-platy/1580615 O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 2. února 2018
SJMTak jsem se právě dozvěděl, že západní média spílají Čechům, že si zvolili pravicového radikála na Hrad a pravicového populistu do vlády. Nuž, co naděláme. Je ale škoda, proč si nepoloží otázku, proč je tomu tak? Jestli to náhodou není i tím, že drtivá většina firem, pocházejí z právě těchto států, využívá lid ze zdejší kotliny jen jako levnou pracovní sílu, vykonávající stejné práce za 1/3 mzdy v jejich domovině. Pak se ale nedivme, že stačí někomu opakovat jednoduché fráze a lidé, povětšinou dělníci "západních" firem, volí jak volí. To není politologická úvaha, to je, bohužel, holí fakt. Absurdní situaci pak již jen dokresluje fakt, že velmi podobná situace panuje i u mnoha "domácích" firem, kde se jejich majitelé hrnou do politiky, ale mezi jejich slovy a činy panuje značný rozpor. No a někde na konci řetězu stojí úvahy servisáků, i když mnohde již "rejí držkou v zemi", zda si mohou dovolit zvednout ceny. O všem, co hýbe gumařinou
čtvrtek, 1. února 2018
SJMDrazí přátelé. Fraška o dvou dějstvích skončila, panstvo očekává další, nikdy nekončící mejdan, je třeba zakleknout ke strojům a začít na to vydělávat a není toho právě málo. Zvýšit důchody, podpořit sociálně slabé a vyloučené, stabilizovat silové složky, školství, nastartovat výstavbu infrastruktury, rozdávat dotace "potřebným". Do toho všeho sem tam zazní výkřik o snižování daní. O nejvyšší inflaci za posledních 5 roků se taktně pomlčí. Jen za poslední rok nejúspěšnější vlády každý přišel 2,5% z důchodu, platu či zisku, snad jen vyjma těch, co investují do nemovitostí a pozemků. Nevím, kdo v vás na to má? Dozajista se ale možná někdo takový najde. Blahopřeji. Zbylým ale zůstane ale jen ta práce, tu lépe, tu hůře zaplacená a jen věcí a umem každého, jak se zařídí. Já se ale na pány Hůlky, Beneše, Soukupy, Okamury, Chovance, Veleby atp. spoléhat nehodlám. Asi je to tím, že ŽL mám od r 92, nikdy jsem nepracoval ve státní správě, za dobu svého podnikání jsem nikdy nedostal dotaci, pobídku či odpuštění daní. Také se nestalo, že bych někomu něco nezaplatil, neobchodoval jsem ze státem ani s žádnou obecní či městskou společností a držel se hesla: "Náš zákazník, náš pán". To ale od zítřka přehodnotím: "Slušně platící zákazník, náš pán". O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 28. ledna 2018
SJMTechnická poznámka: Doufám, že valná většina zaregistrovala, že od 1.1. není již dovoleno při platbě kartou si účtovat jakýkoliv poplatek. Samozřejmě se to netýká majitele terminálu, ten vás bude kasírovat i nadále. Tak si to shrňme: Zákazník, platící kartou, bude dozajista spokojen (jen blázen by nebyl) a majitel pl. terminálu rovněž. Hádejte, z čí marže se to uhradí? No ano, správně, z Vaší. A jaké jsou možnosti: A) Utáhnout si opasek B) Zvednout ceny, samozřejmě "spravedlivě", tzn. všem, aby nikdo nebyl diskriminován. Další narovnání prostředí. Mám vážnou obavu, že není daleko doba, kdy bude penalizována platba hotovostí (v bance již naprosto běžné), aby byl lid dohnán platit pouze elektronicky. O tom sní bankéři, když právě nespí. Má to jen jednu vadu. Až dojde k velkému black outu, obchod bude možný jen naturální. O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 16. ledna 2018
SJMVedení energetické společnosti ČEZ se dohodlo s odbory, že v letošním roce vzrostou smluvní mzdy o 2,2 procenta a tarifní mzdy zaměstnanců o šest procent.Odbory vstupovaly do kolektivního jednání původně s požadavkem na desetiprocentní růst mezd pro tarifní zaměstnance v letošním roce.Celá skupina zaměstnává přibližně 27 tisíc lidí. Mzda ve společnosti v roce 2016 v průměru činila 60 986 korun.----Prosincový vývoj inflace dle očekávání zpomalil. Trh se trefil, ČNB byla o něco optimističtější. I přesto, že tempo růstu cen v prosinci zvolnilo, nic to nemění na výhledu zvýšení sazeb na únorovém zasedání centrální banky. Za celý rok 2017 pak inflace rostla nejrychleji za posledních pět let.--- Pánové, pokud se podivujete, co to je, tak jen jsem namátkou zkopíroval dvě záhlaví článků z posledních dnů. Podobných bych našel stovky. Tím chci jen poukázat, jaké jsou momentálně trendy a je věcí každého, jak se k tomu postaví. Zákazník, až na vzácné vyjímky, bude skučet vždy a nejvíc skučí ti, co by právě ani nemuseli. Také jsem se snažil kdysi vyhovět všem, aby všichni byli spokojeni a měl jsem velký problém říci NE. Okolnosti mě ale donutily. Je třeba odvádět práci jak nejlépe dovedu, trochu myslet na rozvoj, své lidi, také na sebe a to si nechat zaplatit. Nic více, nic méně a pokud se to zákazníkovy nelíbí, s oblibou používám hlášku roku 2017 "Sorry jako". Je to tak asi rok a půl, co mě jedna firma dávala "školení", jak se k zákazníkovi musí přistupovat komplexně, že jednou se na něm vydělá a podruhé prodělá. Já trval na tom, že jednou mohu vydělat více, podruhé méně, max. mohu být vyjímečně na 0, ale plánovaně nebudu prodělávat, a tak jsem jejich ceny, pro mě jednoznačně prodělečné, odmítl. Oni dnes balancují nad hranou. Nemám z jejich situace radost ani v nejmenším, vždyť se snažili jen vyhovět cenou zákazníkovi. A kdo myslíte že je dnes očerňuje, že jsou tací a makoví? Ano, právě ten, kterému přistoupili na ty jeho nesmyslně nízké ceny. O všem, co hýbe gumařinou
pátek, 12. ledna 2018
SJMS končícím rokem 2017 pozdravuji a zároveň přeji všem slušným lidem na tomto fóru do nového roku vše dobré, hlavně zdraví, jak tělesné, tak i duševní. Pokud toto budeme mít, zase ten rok nějak dáme. Když je dnes ten poslední den v tomto roce, je třeba se prý veselit. Po pravdě, mám s tím docela problém. V poslední době mě pobaví snad jen( mimo Ovčáčka) myšlenky egumy a varování policie v USA ( V pensylvánském Erie napadlo podle BBC za den 86 centimetrů sněhu. Za tři dny pak spadlo 160 centimetrů, uvedla CNN. Policie varovala řidiče, aby nevyjížděli). A nyní trošičku vážněji. Servis, který by se vážně zaobíral myšlenkou, že postaví svou budoucnost na těsné spolupráci s éčky, ten musí stát nad propastí. Takovým rozhodnutím by ovšem rázně vykročil v před. Pokud budete je "námezdní dělníci", každý si s vámi................, však víte. Toto má obecnou platnost a je jedno, zda přezouváte kola, svařujete konstrukce, soustružíte, frézujete, betonujete atd., smetanu vždy slízne dodavatel konečného produktu. Názorně to vidíme dnes a denně doma. Všichni ve státě makají o 106, ale pro 90% pracujících se zas tak moc nezměnilo. Vlastně ano. Bydlení je dražší než v Německu, potraviny, voda, oblečení, elektro rovněž. Jedním z mála, kde jsme náš vzor zdaleka nedohnali, je cena služeb. To není výzva ke zdražování, to je jen holý fakt. Služby by měly vytvářet cenový tlak na své zákazníky a ti by měly tento přenášet na své zaměstnavatele, ve velké míře zahraniční firmy, aby zde ve formě mezd nechali o něco více, než jen drobné. V zásadě nemám nic proti st. zaměstnancům, ale bude-li se přidávat výrazně pouze těmto ( z našich daní), je to cesta do pekel. A to jsem chtěl, aby to vyznělo optimisticky. Závěrem ještě jednou přeji všem úspěšný nový rok a speciálně zdravím Bořka. Nedej se. O všem, co hýbe gumařinou
neděle, 31. prosince 2017
SJMNo tady to dnes žije, páni. Eguma: "Ale dělat, že e-shopy připravily o část zisků jen vaši branži, je mimo." Tato věta snad nemůže být myšlena ani vážně? Nevím, jak si stár, či mlád, Egumo, ale byla doba, někdy na přelomu tisíciletí, kdy nemálo servisů mělo při zakoupení sady přezutí tzv. "zdarma". Ano zdarma, ale guma na Favorita stála běžně 1200 a na Oct. 2500. Slušný mechanik se spokojil s hrubým platem do 10.000Kč. A nyní, kolik stojí,resp. kolik je marže na průměrné gumě, kolik dnes stojí slušný mechanik? O ostatních nákladech raději pomlčím. Proč to říkám? Když jsem si projel na zdejší popud výsledky těch nej-éček, zaujal mě tam i údaj mzdových nákladů. Je až neskutečné, že ti nejlepší a největší mají průměrný plat (včetně managerů, cesťáků atd.) 13.900Kč !!!! No ale čemu se divím? Omotat páskou dvě gumy a hodit na korbu je zřejmě fakt o něco jednodušší ( plat pak asi odpovídá), než přezout 22" runflaty, spárovat čidla atd.. Toto říkám s plnou odpovědností a vlastní mnohaletou zkušeností s provozem jak e-shopu, tak i pneuservisu. Ty ceny, které uvádí BF, se jeví pro neznalé jako ujeté, ale pro alespoň trochu znalé, tyto musí být v brzké budoucnosti normou. Dnes mě navštívil opravář, odešlo dolní topné těleso na troubě. Byl tu rovných 12 minut. Použil jeden ,křížový šroubovák na povolení 4 vrutů. Těleso účtoval 415 Kč. Celkem jsem zaplatil s DPH 1550 Kč. O všem, co hýbe gumařinou
úterý, 19. prosince 2017
SJMTak to je slovo do pranice! Osobně si myslím, že ze strany M to není jen prosté plácnutí do vody a mlácení prázdné slámy, jak to známe např. z místního politického prostředí, ale musí mít alespoň nějaká relevantní data. Že to pak marketingově uchopí tak, aby to bylo prezentováno ku prospěchu M, je ale taktéž zřejmé. Docela mě překvapilo, že ale dokázali ofiko přiznat, že detailně zkoumají a testují konkurenci. To samozřejmě dělají asi všichni, že v suterénech pižlají konkurenční gumy na prvočinitele, jen to neventilují. Pak jsou tu ale národní odlišnosti, a ty jsou při porovnání Francie s Německem poměrně značné. Zatím, co v zemi kohouta je auto jen nutné zlo a podle toho se k autu i chovají, u našich bohatých sousedů je tomu přesně obráceně. Auta jsou vypulírovaná, obletovaná a když přijde nařízení, že se pneušky se budou měnit 4x ročně, tak při jejich mentalitě to budou dodržovat. Kdo se občas zajede sklouznou do Rakous,vidí, že najít na parkingu auto germánských řidičů na letních je prakticky nemožné. Na proti tomu v savojských Alpách najít Frantíka na na zimních je docela problém. Z toho úhlu pohledu je snaha M o celoroky na domácím hřišti docela pochopitelná a možno říci i chválihodná. Z německého pohledu, s německou mentalitou, umocněnou kupní silou, tato snaha M vypadá poněkud těžkopádně. Co se našeho domácího hřiště týče, tam bych zásadní změnu neočekával. Naši řidiči hledají inspiraci v Rakousku a Německu, na rozdíl od Hradu, který se jezdí inspirovat úplně jinam. O všem, co hýbe gumařinou
SJMTak se těším na zajímavou debatu. Osobně nevidím ale příliš prostoru na vřelá objetí, a to říkám s plnou odpovědností a znalostí z obou stran pomyslné barikády. Ten důvod antagonismu je prostý: Když někoho připravíte o nemalou část příjmů a ponecháte mu jen špinavou a těžkou práci, nemůže se nikdo divit, že se člověk brání a každý to dělá, jak umí. Co je na to tak těžké k pochopení? P.s. Na servis stěží seženete borce za necelých 14.000 Kč hrubého, nicméně z veřejně dostupných zdrojů zle snadno dohledat, že tato průměrná výše mezd byla v r. 2016 O všem, co hýbe gumařinou